|
Voetbalseizoen 2007-2008 (pg. 78)
|
View this Thread in Original format
| FenixStyle |
| quote: | di 03/06/08 16:04 (UPDATE) - Belgacom tv heeft dan toch de televisierechten voor de Belgische voetbalcompetitie voor 2008-2009 kunnen binnenhalen. Met een goedgekeurd bod van ruim 44 miljoen euro per jaar krijgt de Profliga niet het gevraagde bedrag van 50 miljoen euro.
Belgacom tv bood jaarlijks ruim 44 miljoen om drie seizoenen lang over de beelden van de nationale voetbalcompetitie te kunnen beschikken.
Dat bod lag lange tijd onder het minimumbedrag dat de Profliga had vooropgesteld- 50 miljoen euro, en dat vertraagde de toekenning van de tv-rechten. Tot drie keer toe werd een finale beslissing uitgesteld. Vooral voetbalclub Standard lag lange tijd dwars.
Drie jaar geleden verwierf Belgacom de rechten voor 36 miljoen euro per jaar. Het bedrijf ging toen in zee met de VRT en de RTBF voor de verslaggeving op open net.
Ook nu heeft Belgacom tv een akkoord bereikt met de VRT en de RTBF. Voor acht miljoen euro mogen de openbare omroepen de samenvattingen en de magazines uitzenden.
|
Bon, bij deze ga ik dan toch eens eindelijk overschakelen op digitale tv denk ik :) |
|
|
| BZRK |
Jammergenoeg gaat die voetbal opnieuw naar Belgacom.
Als ge Belgacom TV neemt voor de voetbal, ok.
Maar voor digitale televisie op zich zou ik toch niet naar Belgacom TV gaan, der zijn namelijk wel wat nadelen aan die je bij Telenet niet hebt:
- Je internetverbinding vertraagt als je TV kijkt.
- Je kan niet digitaal tv kijken als je iets aan het opnemen bent. Dan moet je analoog verder kijken. Je kan dus ook geen 2 programma's tegelijk opnemen, wat bij Telenet wel kan.
- Je kan maar op 1 toestel digitaal kijken, tenzij je 2 internetlijnen hebt.
Dat is toch wat ze mij wijsgemaakt hebben :) |
|
|
| Gladius |
| is het niet belangrijker dat de rechten opnieuw naar vrt & rtbf gaan, en niet naar vtm? |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Bon, bij deze ga ik dan toch eens eindelijk overschakelen op digitale tv denk ik :) |
Vanuit mijn eigen ervaringen kan ik het je alleen maar afraden. Tenzij je voetbal natuurlijk als zo'n prioriteit beschouwt :)
Wij hebben vorig jaar belgacom digital TV binnengehaald en na 2 weken hebben we terug de afsluiting gevraagd om volgende redenen:
1: Je standaard router/modem wordt vervangen door een ENORM crappy VDSL toestel met heel zwak stralingsbereik.
2: Digital TV is een lopende rekening. Voor élk prulletje dat je eruit wil halen moet je bijbetalen; zelfs programmas herbekijken enzo.
3: Zappen gaat vreselijk traag. Ongeduldige mens die ik ben, stoort zich daar enorm aan. Soms moet een post 2 tot 3 seconden laden.
4: Die decoder dat ze meeleveren is ook maar crappy spul; want dat moet opwarmen en zo'n zever vooraleer ge naar tv kunt kijken. Dus als die nie 24/7 onder stroom staat moet je telkens 5 mins wachten eer die klaar is.
5: Je internetsnelheid (althans als ADSL-klant) lijdt er onder. Zeker bij situaties zoals hier waarbij je met 3 gebruikers op 1 router aangesloten bent.
6: Te pas en te onpas verschijnt er reclame over belgacom-producten op je scherm.
Daarbij deden ze enorm vort om heel dien boel terug mee te pakken en het oude terug te herstellen zoals het was. Zeker 10 keer voor moeten bellen.
Geef mij maar kabeltv zolang het kan; ik vind dat de voorwaarden zoals belgacom z'n digital tv levert ruim onvoldoende zijn.
En het is zeker niet goedkoper dan kabeltv. |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Push2005
Vanuit mijn eigen ervaringen kan ik het je alleen maar afraden. Tenzij je voetbal natuurlijk als zo'n prioriteit beschouwt :)
|
Goh voor mezelf is die voetbal alvast geen prioriteit aangezien ik de matchen van Genk toch al zowiezo terplekke zie, zowel thuis als uit. Het was vooral een extra argument om m'n pa hier te kunnen doen omschakelen van analoog naar digitaal. Maar bon als Telenet dan toch veel beter blijkt te zijn dan Belgacom, ga ik mss toch nog ff afwachten :)
Maarja het grote nadeel van Telenet is dan weer dat het gewoonweg niet beschikbaar is bij ons.. ;) |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Maarja het grote nadeel van Telenet is dan weer dat het gewoonweg niet beschikbaar is bij ons.. ;) |
Limburger, wereldburger. |
|
|
| The_G0dfather |
Je krijgt dan weer wel heel wat zender bij zoals Eurosport, TVE, France 3 en stuk of 40 andere.
Je zou moeten 17GB hebben ipv 12GB in combinatie met ADSL GO
Het pak tv, adsl en tél is wél goedkoper
Veel beter beeld
Maar ja ht heeft z'n nadelen ook. Da van da opnemen is belachelijk en ik veronderstel dat ze dat wel zullen oplossen in één van de komende updates.
En die decoder kan je toch makkelijk laten aanstaan.
En trager internet heb ik eigenlijk nog niet ondervonden tbh. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
Je krijgt dan weer wel heel wat zender bij zoals Eurosport, TVE, France 3 en stuk of 40 andere.
Je zou moeten 17GB hebben ipv 12GB in combinatie met ADSL GO
Het pak tv, adsl en tél is wél goedkoper
En trager internet heb ik eigenlijk nog niet ondervonden tbh. |
. to all
Dat van het trage zappen is eigenlijk het enige wat me een beetje stoort. Maar die tvguide met alle features is dan weer een geweldige aanwinst. :) |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Gladius
is het niet belangrijker dat de rechten opnieuw naar vrt & rtbf gaan, en niet naar vtm? |
t is nu ook niet dat Studio 1 zo een geweldig programma is hé. De versie op rtbf die is ok, dat is kwaliteit ... maar de vrt bakt er toch ook maar weinig van. Vaak vlug in elkaar geflanste samenvattingen. Maar vooral Studio 1 op zondagavond is echt meer zever dan voetbal. Diepgaande discussies zoals ge die op studio sport ziet zijn een grote uitzondering. Liever maken ze wat onnozele grapjes of lullen ze wat over de Woodies :rolleyes:
en wat digitale tv betreft meen ik gelezen te hebben dat Telenet ook wel zn nadelen heeft. Aangezien we dat hier nog niet direct gaan zorgen hier thuis (binnekort is het hier beschikbaar in Bocholt), heb ik mij der wel nie echt in verdiept |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Progrez
Limburger, wereldburger. |
Tja in Limburg is dan wel weer Indi beschikbaar.
Het feit dat Telenet niet beschikbaar is in Limburg heeft trouwens niets te maken met de zogezegde achterstand, maar is gewoon een concurrentiekwestie tussen Telenet en Interelectra. ;) |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
t is nu ook niet dat Studio 1 zo een geweldig programma is hé. De versie op rtbf die is ok, dat is kwaliteit ... maar de vrt bakt er toch ook maar weinig van. Vaak vlug in elkaar geflanste samenvattingen. Maar vooral Studio 1 op zondagavond is echt meer zever dan voetbal. Diepgaande discussies zoals ge die op studio sport ziet zijn een grote uitzondering. Liever maken ze wat onnozele grapjes of lullen ze wat over de Woodies :rolleyes:
|
ja hoor, mij hoor je niet zeggen dat het vorig jaar goed was op de vrt. Zeker Studio 1 vond ik soms zo ontzettend slechts, meestal zapte ik dan over naar den holland of bbc.
Maar om de rechten dan aan vtm te geven, hmm toch liever niet hoor. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Gladius
ja hoor, mij hoor je niet zeggen dat het vorig jaar goed was op de vrt. Zeker Studio 1 vond ik soms zo ontzettend slechts, meestal zapte ik dan over naar den holland of bbc.
Maar om de rechten dan aan vtm te geven, hmm toch liever niet hoor. |
bwa, ik had het wel graag nog ns zien gebeuren. Wie weet verrassen ze ons wel op VTM en zouden ze toch een kwalitatief programma in elkaar gestoken hebben.
Anderzijds vind ik de CL presentatie door Robin Janssen nu ook weer niet echt hoogstaand. Wel doen ze steeds de nodige analyses en wordt er ook echt over voetbal gepraat (maar dat is in de live matchen op vrt ook beter). Het valt in ieder geval niet te vergelijken met de nationale cometitie, conclusies kunnen we er dus niet uittrekken. |
|
|
|
|