|
Voetbalseizoen 2007-2008 (pg. 41)
|
View this Thread in Original format
| Real |
De Sutter loopt knieblessure op
Cercle-aanvaller Tom De Sutter viel dinsdagavond in de oefenmatch van de Jonge Duivels tegen Duitsland uit met een knieblessure. "Ik voelde een krak", vertelt hij.
De beloften van Jean-François De Sart speelden dinsdagavond in Koblenz een vriendschappelijk duel tegen de -20-jarigen van Duitsland.
De Jonge Duivels reden na de match terug naar België. Bedoeling was dat Tom De Sutter meteen zou doorreizen naar Luik, om er woensdagavond met de Rode Duivels tegen Standard te spelen. Maar zover komt het niet.
In de 58ste minuut viel de Cercle-sterkhouder immers uit met een knieblessure. "Het ziet er op het eerste zicht vrij ernstig uit", verklaarde beloftendokter Kris Van Crombrugge in Het Nieuwsblad.
"Ik voelde een krak in mijn rechterknie", getuigde ook De Sutter zelf. "Woensdag ga ik onder de scanner in Brugge. Ik hoop dat het meevalt."
:nervous: :nervous: :nervous: !!! |
|
|
| Jasperovitsj |
Het kon niet blijven duren natuurlijk :(
Hopelijk valt het nog een beetje mee, en is die jongen niet voor de rest van het seizoen out :s |
|
|
| Gladius |
nu interessant om zien welke impact dat op het spel van Cercle zal hebben.
btw, vanavond om half9 op BBC1 Engeland - Zwitserland, de eerste match van de Engelsen onder Capello. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Hopelijk valt het nog een beetje mee, en is die jongen niet voor de rest van het seizoen out :s |
Kruisbanden van de knie gescheurd, dus waarschijnlijk wel :nervous: |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Gladius
nu interessant om zien welke impact dat op het spel van Cercle zal hebben. |
idd, ben ik ook benieuwd naar. Een speler voor één match vervangen lukt vaak nog wel, maar aangezien ze De Sutter mogelijk voor een langere periode moeten missen kan het wel eens een belangrijke invloed hebben op het verdere verloop van de competitie. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Kruisbanden van de knie gescheurd, dus waarschijnlijk wel :nervous: |
Als het enkel de voorste zijn zou je kunnen voorsporten. Sommige topsporters doen het zelfs. Uiteraard is het beter om je te laten opereren op die jonge leeftijd.
Bij operatie is het zeker een half jaar revalidatie. Iemand van onze badmintonclub had het 2 weken geleden voor. Knie gedraaid, op het eerste zicht niks aan. Bleken toch de kruisbanden te zijn. Voor die mens die rond de 40 is betekent een operatie direct een werkonbekwaamheid van 2 maand. |
|
|
| FCB_Fanatic |
net op Sporza de commentaar beluisterd van Pol Van Den Driessche (persverantwoordelijke van Cercle Brugge) over de blessure van De Sutter. Die heeft precies ook niet veel kaas gegeten van voetbal :rolleyes:
Spreekt die daar over stappen ondernemen tegen de bond |
|
|
| Jasperovitsj |
Wat is daar zo raar aan? De Boeck en het Cercle-bestuur hadden expliciet gevraagd om De Sutter maar maximum 1 helft te laten spelen met het oog op vandaag en omdat hij al wat vermoeid was na de opeenvolging van zware matchen. De Sart negeert dat, en die jongen zijn seizoen zit er nu hoogstwaarschijnlijk wel op, met alle gevolgen vandien voor hem én Cercle zelf. Dit is uiteindelijk een beetje als de zaak Oulmers hé.
Enfin, ik vind ook dat ze geen rechtszaak moeten aanspannen, maar de Bond mag wel toegeven dat ze - weeral - een fout hebben gemaakt. |
|
|
| FCB_Fanatic |
De Sutter zegt nochtans zelf dat er afgesproken was om 60 min te spelen. Hij viel uit in de 58ste minuut. Het is trouwens niet dat De Sart een gekwetste speler heeft opgesteld. De Sutter was misschien vermoeid, maar wel volledig fit. De blessure die hij heeft opgelopen is ook niet door overbelasting of door het feit dat hij 60 ipv 45 minuten heeft gespeeld. Die had net zo goed kunnen gebeuren in de eerste minuut van de match. Naar mijn mening heeft de bond dus geen fout gemaakt. Als hij niet kon spelen was hij wel afgekeurd geweest door de medische staf (zoals Stijnen).
Ik vind de reacties van Cercle kant in ieder geval serieus overdreven (om stappen tegen de bond te ondernemen). Spijtig voor Cercle en begrijpelijk dat ze ontgoocheld zijn (ik zou het ook niet graag voorhebben met een Club speler), maar het is niet de eerste keer dat een speler uitvalt bij de Rode Duivels. Het enige wat ze kunnen doen is hetgeen andere ploegen ook doen, ermee leren omgaan |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Enfin, ik vind ook dat ze geen rechtszaak moeten aanspannen, maar de Bond mag wel toegeven dat ze - weeral - een fout hebben gemaakt. |
de bond suckt. kijk maar es naar al die oefenmatchen die ze proberen en probeerden regelen, mensen die iets van voetbal kennen zouden zoiets NOOIT uitvoeren. |
|
|
| FCB_Fanatic |
Dat de bond suckt is een feit. Maar in het geval van De Sutter vind ik niet dat er een fout is gebeurt. Dat ze dan een match tegen Standard regelen toont enkel aan hoe groot de malaise van het Belgisch voetbal is. Ze vonden gewoon geen kandidaten voor een internationale match.
ivm De Sutter: Bij Cercle klagen ze nu dat hij al vier matchen had gespeeld op 12 dagen, dat hij vermoeid was ... wel, ze zouden moeten blij zijn. Het feit dat ze zoveel matchen kunnen / moeten spelen toon net aan dat ze goed bezig zijn. Gaan ze volgend jaar ook klagen als ze Europees zouden halen en het zelfde aantal matchen moeten afhaspelen? Daarbij komt nog dat voetballers voldoende betaald krijgen om te spelen en te trainen. Ik denk dat er mensen zijn die veel harder labeur moeten leveren dan tegen een bal te shotten. De Sutter zelf blijft er alvast enorm nuchter onder en dat siert hem wel. Hij beseft tenminste dat deze blessure steeds kan gebeuren. Het feit dat hij ook absoluut wilde spelen toont aan dat hij ook voldoende fit was. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
De Sutter zegt nochtans zelf dat er afgesproken was om 60 min te spelen. Hij viel uit in de 58ste minuut. Het is trouwens niet dat De Sart een gekwetste speler heeft opgesteld. De Sutter was misschien vermoeid, maar wel volledig fit. De blessure die hij heeft opgelopen is ook niet door overbelasting of door het feit dat hij 60 ipv 45 minuten heeft gespeeld. Die had net zo goed kunnen gebeuren in de eerste minuut van de match. Naar mijn mening heeft de bond dus geen fout gemaakt. Als hij niet kon spelen was hij wel afgekeurd geweest door de medische staf (zoals Stijnen).
Ik vind de reacties van Cercle kant in ieder geval serieus overdreven (om stappen tegen de bond te ondernemen). Spijtig voor Cercle en begrijpelijk dat ze ontgoocheld zijn (ik zou het ook niet graag voorhebben met een Club speler), maar het is niet de eerste keer dat een speler uitvalt bij de Rode Duivels. Het enige wat ze kunnen doen is hetgeen andere ploegen ook doen, ermee leren omgaan |
de nagel op de kop! |
|
|
|
|