|
De Offtopic Thread #2 (pg. 201)
|
View this Thread in Original format
| Nyah |
| quote: | Originally posted by TOR
3 metrostellen en 1 bus
opgeëist door een "geheime Europese divisie" van Al Qaeda |
| quote: | Originally posted by X-Tune
Nee, geen aanslagen. Gewoon stroompanne. Al lang wakker? |
tegenstrijdige berichten... :conf:
en ja al van 11u wakker: kerel van de gemeentedienst wast gras aant maaien van een pleintje bij ons in de straat :whip: en ik wou uitslapen, had ik nog zo gezegd :p |
|
|
| djcresto |
| tja tis erg wat daar gebeurd. Maar veel kan je er niet tegen doen. Al zijn de veiligheidsmaatregelen nog zo hoog. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Nyah
tegenstrijdige berichten... :conf:
|
de posts van x-tune altijd met een gigaton zout nemen :D |
|
|
| Jasperovitsj |
Met pakweg de hele wereldjaarproductie zout zelfs ;)
En tis erg ja, maar het gaat weer zo gigantisch buiten proportie geblazen worden hé...
Nu al spreken ze van een "tragedie die in ons geheugen gegrift zal blijven staan", terwijl het ocharme een bomaanslagske was met amper 40 doden. In het Midden-Oosten gebeurt dat bijna dagelijks, maar daar kraait geen haan naar :rolleyes:
En het komt weer op een ideaal moment voor Blair en Bush... |
|
|
| BZRK |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Conspiracy Theory :confused: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Lol, dat wou ik totaal niet insinueren :haha: |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Met pakweg de hele wereldjaarproductie zout zelfs ;)
En tis erg ja, maar het gaat weer zo gigantisch buiten proportie geblazen worden hé...
Nu al spreken ze van een "tragedie die in ons geheugen gegrift zal blijven staan", terwijl het ocharme een bomaanslagske was met amper 40 doden. In het Midden-Oosten gebeurt dat bijna dagelijks, maar daar kraait geen haan naar :rolleyes:
Ik vind je vergelijking niet ideaal eigenlijk. Die aanslagen in het midden-oosten, das bijna uitsluitend één of andere idioot die met een paar bommen rond hem zichzelf laat ontploffen en daarbij een paar doden maakt. Hier hebben we het over een vooraf tot in de puntjes voorbereide en uitgekiende aanslag. Alle bommen gingen op exact hetzelfde tijdstip af, en dat in een stad die door 15000 camera's bewaakt wordt.
Komt daar nog bij dat het alweer al-quaeda is die de oorzaak is van dit alles. Het gaat hier over de derde aanslag op 4 jaar tijd op de westerse wereld, aangericht door de moslimextremisten.
Uiteraard zullen journalisten dit altijd wat overbelichten - het is tenslotte komkommertijd - maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk aandacht moet worden besteed aan dit soort nieuws, en meer dan de zoveelste bomaanslag in het midden-oosten. Het is gewoon een totaal andere context:o
Edit: en ik snap het "ideaal moment voor blair en bush" ook niet eigenlijk. De G8-top die nu bijeen is vergadert bijna uitsluitend over de klimaatsverandering en het afrika-probleem. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Het zou me gewoon niet verbazen als de "war on terrorism" nu opeens wel een prominente plaats op de agenda zal krijgen (onder impuls van Bush wss?), en dat neemt ook een beetje de aandacht weg van enkele koppige landen. |
|
|
| Buoyant |
Die "war on terrorism" zal de zaak alleen maar verergeren.Nog meer bondgenoten zoeken, nog meer vijanden voor Al Qaeda ... De landen die Amerika meehelpen zullen helaas moeten boeten. Gelukkig voor Londen zijn er "maar" een 40 tal doden en is het niet zo erg als in Madrid.
Denemarken en Italië hebben toch ook meegewerkt aan de oorlog in Irak? Dus die weten nu ook al dat er hun wat te wachten staat. |
|
|
| X-Tune |
| Denemarken is niet interessant. Rome staat op het verlanglijstje. En waarom niet eens Amsterdam ofzo? |
|
|
| Bertn |
ik ben in zo'n geval blij dat belgië altijd een beetje tegen die oorlog gekant was...:o
... en het dodental loopt al in de 50 op dit moment |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Buoyant
Die "war on terrorism" zal de zaak alleen maar verergeren.Nog meer bondgenoten zoeken, nog meer vijanden voor Al Qaeda ... De landen die Amerika meehelpen zullen helaas moeten boeten. Gelukkig voor Londen zijn er "maar" een 40 tal doden en is het niet zo erg als in Madrid.
Denemarken en Italië hebben toch ook meegewerkt aan de oorlog in Irak? Dus die weten nu ook al dat er hun wat te wachten staat. |
ik denk ook dat massale terrorismebestrijding alleen maar meer terrorisme zal uitlokken. Veel valt daar toch niet tegen te beginnen. Als ik straks geladen met springstof op de trein ga en dit laat ontploffen, niemand zal het gezien hebben hoor. |
|
|
|
|