|
Het officiële Gaming Topic (pg. 18)
|
View this Thread in Original format
| Tom Lont |
| Waanzinnig mooi spel. Waar ik doom 3 na een half uur in de hoek gooide, verwacht ik bij half-life de komende weken wel zoet te zijn :D Wide-screen games roeleren, veel meer overzicht :) |
|
|
| Passiva |
Gisteravond Half Life 2 uitspeeld.. Wat een spel zeg!!! :eyes:
Was het wachten meer dan waard. :) |
|
|
| MaGiK54 |
| Mijn Dreamcast is weer helemaal back in town, gisteren Crazy Taxi 2 gedownd en erg vermakelijk. Straks maar weer eens een potje Marvel vs Capcom 2 spelen, vetste 2d fighter :tongue2 |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Passiva
Gisteravond Half Life 2 uitspeeld.. Wat een spel zeg!!! :eyes:
Was het wachten meer dan waard. :) |
UITgespeeld al? Sodeju :D
Damn, ik wil ook, maar mijn computer kan het niet aan! |
|
|
| MaGiK54 |
| Nou believe the hype van Half Live 2 maar, want tering is dat een strakke game qua graphics. Gisteren eindelijk het spel gezien bij een vriend die een extreem zware pc thuis heeft staan en waar alle grafische settings op standje hoog stonden, nog nooit zulke strakke graphics gezien :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: |
|
|
| Opti |
| ik ga vanavond aan football manager 2005 beginnen. Dat wordt weer weinig slapen en veel spelen:D |
|
|
| Chicane |
Net Half-Life 2 uitgespeeld, donderdag gekocht.
Opzich mooi gedaan, eerste paar levels aardig repetent. Grafisch viel me eigenlijk tegen, textures zijn behoorlijk lelijk van dichtbij. Physics engine lijkt wel van Ion Storm te komen (Deux-Ex 2) en ook het oprapen van voorwerpen. Verhaal is prachtig gedaan, al snap ik er nu nog geen snars van maar dat had ik bij de matrix in het begin ook. AI is echt knap gedaan, terugtrekken en elkaar dekken van combines is goed uitgewerkt. Squad AI is behoorlijk slecht, als je een groepje ergens plaatst met de opdracht blijf hier staan ze een minuut later gewoon nogsteeds naast je. Bovendien lopen ze BEHOORLIJK in de weg, vooral in kleine kamers/gangen, simpelweg kanonvoer voor combines en striders dus. Gameplay is best wel scripted en linear, geen vrijheid en het is nog altijd van A naar B lopen. Ik vind HL2 niet echt de game van het jaar, alhoewel het best mooi gedaan is allemaal. Had gehoopt op meer vrijheid a la Far Cry en detail a la Doom 3. Helaas, een 8/10 voor mij :)
Ben nu bezig heeeeel nerderig alle plekken waar de G-Man verschijnt vast te leggen :)
Nog wat vragen aan het eind van het spel:
- Wat is die Citadel voor iets, lijkt wel een organisch/zelf-groeiend gebouw?
- Zijn Combines nu aliens/mensen?
- In de Citadel zie je als je in zo'n matrix achtige container zit allemaal grijze wezens, aliens?
- Wat is er met Dog gebeurd? :)
- Wat is de functie van de G-Man in en na het spel, behalve je opdrachtgever dan natuurlijk :)
- Wat gebeurd er met Alex na de explosie?
Allemaal voer voor het vervolg, maar Valve heeft aangekondigt voorlopig geen game meer te zullen maken en schuiven nu het hele zooitje af op de game community :conf: |
|
|
| Passiva |
| quote: | Originally posted by Chicane
Nog wat vragen aan het eind van het spel:
- Wat is die Citadel voor iets, lijkt wel een organisch/zelf-groeiend gebouw?
|
Dat gebouw had Breen nodig om de mensheid te kunnen besturen. Toen de Combines de aarde aanvielen sloot Breen een verbond met hen om de mensheid te beheren. De combines konden alleen niet alle zooi teleporten naar de aarde omdat dat teveel energie kostte. Ze hadden dus een factory nodig om hun leger, wapens, voertuigen, etc in te produceren.
| quote: |
- Zijn Combines nu aliens/mensen?
|
Ik denk een combinatie daarvan. Je ziet als je in zo'n container zit ook van die dunne aliens lopen. Ik denk dat dat gemodificeerde mensen zijn. In Nova Prospekt kan je zien dat er in verschillende kamers experimenten met mensen zijn uitgevoerd.
| quote: |
- In de Citadel zie je als je in zo'n matrix achtige container zit allemaal grijze wezens, aliens?
|
Zie hierboven.
| quote: |
- Wat is er met Dog gebeurd? :)
|
Ik denk dat we die eventueel in het volgende deel terug zullen zien. Hij was wel opweg om Alex te redden, toch?
| quote: |
- Wat is de functie van de G-Man in en na het spel, behalve je opdrachtgever dan natuurlijk :)
|
Ik denk dat de G-Man een functie in een groter geheel heeft. Er zijn hier meerdere theorien voor, maar die ga ik niet allemaal neerkwakken. :p
| quote: |
- Wat gebeurd er met Alex na de explosie?
|
Ik denk dat we ook haar terug zullen zien. De G-Man heeft namelijk de krachten om de tijd te kunnen beïnvloeden. Hij stopte net voor de explosie het verhaal. Misschien dat Freeman en Alex net op tijd weg worden gehaald.. Wie weet!
| quote: | | Allemaal voer voor het vervolg, maar Valve heeft aangekondigt voorlopig geen game meer te zullen maken en schuiven nu het hele zooitje af op de game community :conf: |
Ik denk dat HL2 slechts een opwarmertje was. Waarom? Bekijk de laatste scene met Breen en de G-Man nog maar eens 10 keer. ;) |
|
|
| BaRTeZ |
PRO EVOLUTION SOCCER 4!
Iemand die zin heeft in een potje multiplayer, PM of msg me ff op irc (bartez`) :) |
|
|
| Magic83 |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
PRO EVOLUTION SOCCER 4!
Iemand die zin heeft in een potje multiplayer, PM of msg me ff op irc (bartez`) :) |
Ja lol, ik zag ´m ook staan om te downloaden. Kan ik helaas pas in het weekend doen :mad: Laat ff weten of de illegale versie online kan, anders koop ik ´m wel begin december. |
|
|
| BaRTeZ |
| quote: | Originally posted by Magic83
Ja lol, ik zag ´m ook staan om te downloaden. Kan ik helaas pas in het weekend doen :mad: Laat ff weten of de illegale versie online kan, anders koop ik ´m wel begin december. |
ja, je kan m online spelen zonder het originele cdtje :) |
|
|
|
|