|
Het officiële Gaming Topic (pg. 35)
|
View this Thread in Original format
| jp |
Sony onhult PlayStation 3
Sony heeft op hun pre-E3 persconferentie de PlayStation 3 onthuld. Het apparaat zal alle voorgaande PlayStation-spellen (dus PlayStation 1 en PlayStation 2) kunnen spelen.
In de PlayStation 3 zit de zogenaamde CELL chip die Sony ontwikkeld heeft en deze loopt op 3.2 GHz en heeft een performance van 2,18 teraflops. Aan boord zit 256MB XDR RAM geheugen en de grafische kaart heeft 256MB GDDR VRAM.
De games op de PlayStation 3 komen op Blu-Ray discs die zo'n zes keer meer data kunnen bevatten dan de huidige DVD. Naast Blu-Ray zal de PS3 ook gewoon andere discs kunnen lezen: CD-ROM, CDR+W, DVD, DVD-ROM, DVD-R en DVD+R worden allemaal ondersteund.
In totaal kunnen er zeven controllers, draadloos via Bluetooth, worden aangesloten op de PS3. Ook zitten er zes USB poorten op, vier aan de voorkant, twee aan de achterkant. Bovendien is er ondersteuning voor Memory Stick Duo, SD en Compact Flash geheugenkaartjes.
Met de PlayStation 3 kun je naast gamen ook videochatten, verbinding maken met het internet, digitale audio en video bekijken en digitale foto's bekijken.
 |
|
|
| MaGiK54 |
| Zo ing cool ziet dit eruit..........hiermee gaan ze ome Bill weer kickasse..... |
|
|
| jp |
Die controller is wel erg ghey :wtf: |
|
|
| MaGiK54 |
| Dat ze afstappen van de Dual shock.....verrassend..... |
|
|
| jp |
| Dat stomme ding zal wel weer 600 dollar gaan kosten :mad: |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by jp
Dat stomme ding zal wel weer 600 dollar gaan kosten :mad: |
Oftewel niet gelijk kopen, half jaartje wachten, scheelt weer een paar 100 euri..... |
|
|
| TranceZoner |
Hehehhe thnx JP, ik hou de E3 ook scherp in de gaten!
Tering! ik ga nu eerst naar gamespot.com om vol verslag te lezen over de PS3!!!!!! w00t :) |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Zo ing cool ziet dit eruit..........hiermee gaan ze ome Bill weer kickasse..... |
Ik weet het nog niet hoor. Xbox heeft al een goedlopend live netwerk en sony zal flink moeten concurreren met microsoft om de prijs want de xbox 360 zou weleens rond de 300 euro kunnen gaan kosten en in vergelijking met de introductieprijs van de 1e xbox is dat een prijs van niks. |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by magrec
Ik weet het nog niet hoor. Xbox heeft al een goedlopend live netwerk en sony zal flink moeten concurreren met microsoft om de prijs want de xbox 360 zou weleens rond de 300 euro kunnen gaan kosten en in vergelijking met de introductieprijs van de 1e xbox is dat een prijs van niks. |
Daar heb je wel gelijk in, online mogelijkheden zijn van de Xbox beter als PS2....kijk maar naar de mislukking om GT4 online te krijgen...microsoft heeft dat toch beter voor elkaar op dit moment.
En naar de prijs ben ik wel erg benieuwd...verwacht dat beide machines niet een te hoge prijs krijgen. |
|
|
| BaRTeZ |
Die PS3 lijkt wel op een papierversnipperaar :D
Ziet er zeer stoer uit :) |
|
|
| MaGiK54 |
Hiero staan een hoop trailers van de ps3, vooral die van Killzone en Gran Turismo is :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
http://ps3.ign.com/ |
|
|
| New Wave |
| Vorige week had ik Brothers in Arms uitgespeeld. Dus ik ging net even multiplayen. Wat een zaad multi zeg. Call of Duty - Black hawk down was echt top. Dit is echt saai. |
|
|
|
|