|
Ik ging naar de winkel en kocht ... (pg. 174)
|
View this Thread in Original format
| Dark Apostle |
Vive La France, Vive Epileptik!!!!
dat gezegd zijnde
Matt Green: Syndrome
Celcius: The Celcius
The Destroyer: The Destroyer Album
allemaal van het Epileptik label :D |
|
|
| Gladius |
op proxis besteld:
- Yann Tiersen - Tout est calme
- Yann Tiersen - C'etait ici
- Katie Melua - Call off the search
- Lene Marlin - Lost in a moment |
|
|
| Jasperovitsj |
Examens suck :(
Een hoop plaatjes opzij liggen in 2 winkels, maar geen tijd om ze te gaan ophalen, en opsturen kost al meteen 5€ extra of meer :whip: |
|
|
| Pumaz |
| Een Sony MDR-V300 studio monitor hoofdtelefoon (al een tijd geleden) |
|
|
| Pheatus |
Ik was thuis en kreeg...
een SL-1210 MK2 TT!
Een maat van me heeft die gekregen van iemand die materiaal verhuurde en ermee stopte. (zomaar gekregen, waarom overkomt mij dit nooit :( ). Anyway, toch wat chance, kmag de platendraaier voor onbeperkte duur bij mij thuis gebruiken (en inorde zetten, want stond al serieus tijdje op zolder). Man man... me happy :D :D eindelijk es een turntable voor m'n paar vinyl dat ik af en toe es gekocht had :toothless
Now, my question als uber-TT-noob:
- afstelling is volledig naar de kl*ten. Hints?
- elements idem -> had gedacht aan Ortofon Concorde Pro? Schijnt goed te zijn (en relatief goedkoop). Opinions?
- hij moet dringend wat gekuist worden, iemand enig idee wat wel en niet open gedaan mag (kwil het beestje niet naar de knoppen helpen).
Alvast héél erg bedankt!
Mvg,
Seba |
|
|
| Real |
*klets*
Qua restauratiewerk weet ik ook niet juist wat ge met ne Technics moogt doen en wat niet :)
*nog es klets* |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Pheatus
- elements idem -> had gedacht aan Ortofon Concorde Pro? Schijnt goed te zijn (en relatief goedkoop). Opinions?
|
Afstelling (zoals ik het geleerd heb alvast :) ):
Neem een plaat met een onbeschreven kant. De platenspeler starten en de naald gewoon op de plaat leggen. Die zal waarshijnlijk naar een kant beginnen schuiven, dus dan moet je uw gewichtje vanachter aan de toonarm aanpassen (bijdraaien of afdraaien). Dit moet je doen tot de naald ongeveer in het midden van de plaat blijft "zweven". Dan zet je het zwarte ringetje (met cijfers van 0 tot 5 op) op dat gewicht op "0", want dat is het evenwichtspunt van je toonarm. Dan moet je het gewichtje nog wat bijdraaien in functie van het tegengewicht dat de naald nodig heeft (staat in de handleiding van het element). Meestal is dat tussen 3 en 5 gram, en dat kan je weeral aflezen op dat zwarte ringetje.
Antiskating kan je best gewoon volledig op het maximum zetten denk ik, maar daar kom ik eigenlijk nooit aan...
Element:
Gewoon een Stanto AL-500 element zal al meer dan genoeg zijn denk ik als ge het alleen maar occasioneel voor thuis gebruikt. Kwaliteit en duurzaamheid zijn meer dan voldoende, en het kost maar de helft van een Ortofon element :) |
|
|
| Dark Apostle |
Al zeker niet ISOS 4, heb hem beluisterd en vond het maar platte kak, maar wel...
Magik Two: Story Of The Fall |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by Pheatus
Ik was thuis en kreeg...
een SL-1210 MK2 TT!
Een maat van me heeft die gekregen van iemand die materiaal verhuurde en ermee stopte. (zomaar gekregen, waarom overkomt mij dit nooit :( ). Anyway, toch wat chance, kmag de platendraaier voor onbeperkte duur bij mij thuis gebruiken (en inorde zetten, want stond al serieus tijdje op zolder). Man man... me happy :D :D eindelijk es een turntable voor m'n paar vinyl dat ik af en toe es gekocht had :toothless
Now, my question als uber-TT-noob:
- hij moet dringend wat gekuist worden, iemand enig idee wat wel en niet open gedaan mag (kwil het beestje niet naar de knoppen helpen).
Alvast héél erg bedankt!
Mvg,
Seba |
Ahja nog een zeer handige tutorial hier:
http://www.aboutdj.nl/content/view/8/7/ |
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Al zeker niet ISOS 4, heb hem beluisterd en vond het maar platte kak, maar wel...
Magik Two: Story Of The Fall |
ja cd1 is wat proggie, ma den 2de is toch wel een knaller
vandaag gekocht:
Cd's: Gorillaz-Demon days
Delerium- remixed collection
Dvd: the office- serie 1 |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
Dvd: the office- serie 1 |
:crazy: |
|
|
| Pheatus |
Thanks Jasper en Real!!
Ik denk dat ik dan best zo'n Stanton AL-500 koop? Is idd vooral voor wat te proberen af en toe. Bij die Stanton, zit daar zowel element als headshell in? Bij die Ortofon zit alles in een, maar ik weet niet bij die Stanton. Maar zal wel zekers?
Nu nog ergens winkel vinden hier in de buurt van Diksmuide (of Kortrijk) :rolleyes: zal weer ramp worden veronderstel ik... en online duurt het weer te lang voor die aankomen. |
|
|
|
|