|
Ik ging naar de winkel en kocht ... (pg. 263)
|
View this Thread in Original format
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Magistrate
art 2279 BW ;) |
citeer is, kweet ni just waar wetboek ligt :p |
|
|
| Zehra |
| quote: | Artikel 2279
Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.
Niettemin kan hij die een zaak verloren heeft of aan wie een zaak ontstolen is, gedurende drie jaren, te rekenen van de dag waarop het verlies of de diefstal heeft plaatsgehad, de zaak terugvorderen van degene in wiens handen hij ze vindt; behoudens het verhaal van de laatstgenoemde op degene van wie hij ze bekomen heeft.
Dit recht van terugvordering geldt evenwel niet voor biljetten van de Nationale Bank van België, noch voor biljetten uitgegeven krachtens de wet van 12 juni 1930, wanneer de bezitter te goeder trouw is.
|
lees: verloren of ontstolen: jasper heeft da nie verloren + ik heb hetnie gestolen van hem, hij heeft 't me gegeven; dus deze wet geldt nie op kado's! |
|
|
| Magistrate |
kdenk daj da artikel nie goed begrijpt dan...
dus ge hebt een geschreven bewijs van je contract dat je met hem gemaakt hebt? nee, denk ik, dus word jij vermoed de eigendomstitel te hebben van die tv, behalve als jij et gestolen ebt of hij et verloren is...
maar we stoppen derover, tis vakantie :) |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Magistrate
kdenk daj da artikel nie goed begrijpt dan...
|
nee ik begrijp da artikel wel. de tv is in mijn bezit dus ist van mij. tenzij jasper kan bewijzen dat hij 't is verloren of dat ik 't van hem heb gestolen maar aangezien we de tv hebben gekocht op mijne naam, ist van mij en kan hij 't niet terugvorderen |
|
|
| mellow_head |
| Ist weer van die mierenneukerij hier? :p DIEVEN! |
|
|
| Jasperovitsj |
Wa ne zever seg :rolleyes:
Ik ga echt geen tv kopen voor mijn vriendin als ik het gevoel heb dat het binnen een week gedaan gaat zijn hé. En een cadeau is een cadeau, ik ben heus niet zo verzuurd dat ik al m'n cadeautjes terug ga eisen als het gedaan moest zijn :rolleyes: |
|
|
| Magistrate |
| quote: | Originally posted by Zehra
aangezien we de tv hebben gekocht op mijne naam, ist van mij en kan hij 't niet terugvorderen |
oké tis goed, kdacht dat et om een schenking ging, blijkbaar eb je hem gewoon samen gekocht, da verklaart alles.. |
|
|
| Antony |
tv is een kadootje van jasper, rest heb ik gekocht. en alst gedaan moest zijn volgende week, hou ik de tv... :D (en ook de rest natuurlijk want da heb ik gekocht)
maar laten we hopen da da er nie van komt eh :) |
khoop da mee voor jullie hoor :) kvon het alleen vreemd, heel die opsomming toch telkens 'voor zhera's appartementje'. gene stress alst enkel om nen tv ga. om al die wetten hier hebk ni gevraagd :p |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik ga echt geen tv kopen voor mijn vriendin als ik het gevoel heb dat het binnen een week gedaan gaat zijn hé. |
En waar precies werd dat geïmpliceerd? ;) |
|
|
| Eagle` |
| tis vantijd rapper gedaan dan ge peist |
|
|
| Tiger777 |
lees: verloren of ontstolen: jasper heeft da nie verloren + ik heb hetnie gestolen van hem, hij heeft 't me gegeven; dus deze wet geldt nie op kado's! |
En wat als gij hem gedwongen(eventueel met fysieke begreigingen) hebt die tv te kopen?
| quote: | | tis vantijd rapper gedaan dan ge peist |
Zucht :( |
|
|
| Jasperovitsj |
| En dat allemaal vanwege een tv :p |
|
|
|
|