|
Ik ging naar de winkel en kocht ... (pg. 280)
|
View this Thread in Original format
| kokkenmaster |
| quote: | Originally posted by Magistrate
die late night alumni moet ik ook nog altijd kopen :) |
Komt al weken niet meer binnen in Music Man en is op iedere online site steeds uitverkocht :(
@ Push: waar aangeschaft eigenlijk? |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by kokkenmaster
Komt al weken niet meer binnen in Music Man en is op iedere online site steeds uitverkocht :(
@ Push: waar aangeschaft eigenlijk? |
eBay :p
Idd; geen enkele gewone online store heeft hem nog :( |
|
|
| Jasperovitsj |
| Wat gespeeld worden door Tiesto toch teweeg kan brengen... |
|
|
| kokkenmaster |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Wat gespeeld worden door Tiesto toch teweeg kan brengen... |
Idd.
Maar mijn collectie bestaat ook wel voor +- 80% uit dingen die hij ooit in zijn playlists had staan en ben vooral op zoek naar ISOS of Magik plaatjes...
Laatste waren bvb.:
* Fonzerelli - Moonlight Party (ISOS)
* Chant - Sweet Images (Magik)
* Mekka - Diamondback (ISOS)
* Hammer & Funabashi - Moments (Cream Amnesia 2005)
* Johan Gielen - Physical Overdrive (Cream Amnesia 2005)
* LSG - Netherworld (ISOS)
Zullen besteld worden:
* Lucas & Beltram - Trust Me (Cream Amnesia 2005)
Komt ervan als je voornamelijk hem volgt é... Wat em speelt wordt sowieso populair en nemen VEEL dj's de trax over. |
|
|
| Push2005 |
Wat gespeeld worden door Tiesto toch teweeg kan brengen... |
True, maar het is de enige van de grote trance Dj's die nog de moeite doet en actief op zoek gaat naar (ver)nieuwe(nde) platen. In zowel prog als house (of je da nu leuk vind of nie...)
Wat Armin speelt vindt je in elke andere dj z'n playlist direct terug. Het verschil tussen schulz & armin live is dan ook maar behoorlijk klein bvb. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Tis gewoon vreemd om te zien dat al die ISOS platen stuk voor stuk opduiken in tracklists allerhande, maar dat daar bijna nooit andere platen uit dat genre bijkomen. Alsof andere dj's andere platen uit een genre niet goed vinden tenzij Tiesto ze speelt, of alsof ze niet gemotiveerd zijn om in dat genre waaruit Tiesto toevallig een plaat speelt verder te graven tot ze andere, gelijkaardige platen vinden. Ik vind dat wel een interessant fenomeen. :) |
|
|
| eieregooie |
Tis gewoon vreemd om te zien dat al die ISOS platen stuk voor stuk opduiken in tracklists allerhande, maar dat daar bijna nooit andere platen uit dat genre bijkomen. Alsof andere dj's andere platen uit een genre niet goed vinden tenzij Tiesto ze speelt, of alsof ze niet gemotiveerd zijn om in dat genre waaruit Tiesto toevallig een plaat speelt verder te graven tot ze andere, gelijkaardige platen vinden. Ik vind dat wel een interessant fenomeen. :) |
Dat komt omdat een plaat op een Tiësto CD gigantische exposure krijgt, die die anders niet zou krijgen. En of men verder kijkt dan de neus lang is, dat verschilt van persoon tot persoon.
Ik vindt dat hele Late Night Alumni album lekker trouwens, maar had het nooit ontdenkt als Empty Streets niet op ISOS had gestaan., om de simpele reden dat ik er nooit van gehoord had. En bovendien is Late Night Alumni gesigned bij Hed Kandi, wat verder totaal mijn smaak niet is. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by eieregooie
En of men verder kijkt dan de neus lang is, dat verschilt van persoon tot persoon.
|
Dat is de kern van het "probleem" denk ik :) |
|
|
| eieregooie |
| Sja, niet iedereen is even intensief met de muziek bezig. Ik denk dat een hoop mensen tevreden zijn met wat ze "voorgeschoteld" krijgen. Ik luister zelf ook echt niet ALLES. Dan zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Ik kom wekelijks in dezelfde platenzaak, en daar weten ze wat mijn smaak is. Er ligt een ruime selectie (gebaseerd op mijn smaak aka eerdere koopgedrag) op mijn goed- danwel afkeuring te wachten. En daar zitten ook altijd wat probeerseltjes bij onder het motto "Kijk eens wat je hiervan vindt". Soms kom je zo leuke dingen tegen, soms is het niks... |
|
|
| Phortastic |
Ik vind het idee dat je andere mensen je platen laat zoeken zowiezo al enorm vreemd, maar dat zal aan mij liggen :)
Niet zo gek dat 80% van de DJ's allemaal dezelfde meuk spelen. |
|
|
| eieregooie |
Ik denk idd dat je dan geen goed beeld hebt van hoe dat in z'n werk gaat.
De ruime selectie waar ik het over heb is wekelijks een stapel van een stuk of 30 platen, alles wat (prog)trance is en gerelateerd. Daarvan koop ik er misschien 4.
Dan kan ik wel alle techno, electro, minimal en club ook nog gaan luisteren, maar daar ben ik helemaal niet in geinteresseerd.
Het feit dat veel DJ's hetzelfde draaien heeft denk ik meer te maken met de playlists van de grote namen. Wanneer mensen expliciet om iets komen vragen in die zaak, is het 9 van de 10 keer iets dat ze bij *vul bekende DJ in* gehoord hebben. |
|
|
| Push2005 |
Die grote Dj's zijn anderzijds ook niet onnozel hé... Raap de playlisten van Tijs, Armin, PvD & Ferry tesamen; maak een selectie en je hebt kwaliteit...
Zij proberen ook nog goeie nummers eruit te halen; aangezien er zoveel rommel op de markt komt springt iedereen massaal op wat er nog van goeds overblijft.
Zie maar bvb naar Super8 Vs. Dj Tab - Helsinki Scorchin': een originele plaat die kapotgespeeld is door tientallen trance Dj's.
Je kan moeilijk als bedroom dj dan nog véél exclusief erbij halen hé; het zal altijd ergens wel al gespeeld zijn, zeker in trance. |
|
|
|
|