|
Ik ging naar de winkel en kocht ... (pg. 278)
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
| Maar Transfusion is dan ook een echte MILF-hunter é :toothless |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Das disc 2 van de sampler he, dus neem aan dat het die was :) |
Dat is hem ook :)
Fuel to the fire :crazy: :crazy: |
|
|
| Sh!fty |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Das nonsens omdat niks zo leuk is als met kwalitatief materiaal te werken. Wa denkt ge dat het leukste is: een CDJ1000 of een gemini CDJ15?
BedroomDJ of niet, dat heeft der niks mee te maken. |
't vergelijken van headsets of cdj's is niet hetzelfde. :o
Een Gemini is slechter omdat het een traag stuk rommel is.
Het verschil tussen een koptellefoon van 15€ en een van 150€ is de frequentierange, hoe hard het geluid kan geven, en afscherming tegen geluid van buitenaf
'k heb es 2 (random) modellekes vergeleken van een zelfde merk....
AKG K 26 P -> prijs 30€
12-28.000 Hz
AKG K 701 -> prijs 300€
10-39.800 Hz
(en deze gaat zo luid dat je gemakkelijk je trommelvliezen er kan laten uitvliegen)
10-12 hz, 28.000-39.800 hz -> Frequenties die ofwel niet hoorbaar zijn voor het menselijk oor, ofwel alleen hoorbaar zijn voor het oor van een kind. Ik weet dat ik dat eens heb opgezocht toen ik zelf aant zoeken was voor ne koptelefoon maar ik weet niemeer goed waar die grenzen liggen.
Wat ik wel zeker weet is dat dit NIET de frequenties zijn die een track vol laten klinken, maar beschouwd worden als garbage frequentie. Precies deze frequenties die je erafsnijdt wanneer je een full wav quality naar een mp3 van 320kbp/s omzet (of ga jij soms beweren dat je dat verschil wel degelijk hoort tss 320kps mp3's en wav's?)
Is er uitleg nodig bij het feit dat een koptelefoon zo luid kan gaan dat je je oren beschadigd overbodig is?
En afscherming van de buitenwereld heeft hij toch ook niet nodig want het is nu niet dat op z'n kamer een uitbundige crowd hem het mixen onmogelijk maakt.
| quote: | Originally posted by Push2005
Waarom hebde dan zelf geen laptop gekocht om te mixen? Tis toch maar voor thuis en tis nie alsof de boekingen binnenstromen hé... |
Mijn CDj's zijn al meer buitenshuis geweest dan jij denkt, en toen ik die dingen gekocht heb was ik nog nieuw in deze dingen, ik dacht dat dat 100% nodig was om een dj te zijn, niet dus.
Maar goed, ik kan begrijpen dat je cdj's verkiest boven je laptop/pc (doe ik zelf ook). Maar 100€ geven aan een "dj-headset" om binnenshuis te gebruiken vind ik absurd |
|
|
| Tiger777 |
Ik hoor toch het verschil tussen mijn stanton 2000 die ik nu heb en de phillips koptelefoon die ik vroeger had :p
En afscherming is ook leuk, zo met ge niet constant aan uw master zitten foefelen telkens ge uuw koptelefoon aan of afzet. Ge kunt er anders ook voor kiezen uuw koptelefoon véél te luid te zetten(maar daar ben ik zo niet voor). Eiere heeft gelijk als ie zegt dat veel mensen slordig omspringen met hun oren. Hoe beter een koptelefoon isoleert, hoe beter voor uuw oren, punt. |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Fuel to the fire :crazy: :crazy: |
Yep, tune :eyes: |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Sh!fty
wel in uw kamer zal er toch nie zoveel lawaai zijn da ge het niet met een gewone headset aankunt?
en als het maar om in uw kamer te draaien is kunt ge ook op uw pc mixen |
Ik draai al 2 jaar op m'n kamer met mengpaneel en draaitafels, en nu wil ik m'n oud philips-dingetje eindelijk eens vervangen door iets deftig. Iets deftig dat wil dus zeggen geen koptelefoon van 200€ want dat heb ik idd niet nodig op m'n kamer. Maar een beetje kwaliteit mag toch wel en dan zijn de types die ik noemde niet overdreven (en relatief gezien zelfs nog niet zo duur).
Voor de rest, zie reply's van tiger777 :) |
|
|
| Push2005 |
12"
Late Night Alumni - Empty Streets
Pryda - Aftermath/The Gift
Supermode - Tell Me Why
Squareface - Red Sunset
Exposure - Magic Impulse
Oliver Lieb - Subraumstimulation
Starfighter - Apache
Cd's
A State Of Trance Classics (4Cd)
M.I.K.E - The Perfect Blend
:crazy: |
|
|
| Jasperovitsj |
Pryda - Aftermath/The Gift
|
:wtf:
En hoeveel kostte die ASOT classics nu? |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
:wtf:
En hoeveel kostte die ASOT classics nu? |
Het is voor The Gift hoor :p
Asot Classics = 17.50 euro :) (mooi meegenomen) |
|
|
| BZRK |
|
Waarvoor anders? Zo'n goe nummer :) |
|
|
| Vishnu |
|
Ik kon tot voor kort die Aftermath niet horen of zien of ruiken, en vond enkel The Gift schitterend, net als Nile overigens.
Maar nu kan ik die dus wel keihard appreciëren, toch straf hoe zoiets kan omslaan, zalige schijf, zeker ook voor onderweg in de voituur! |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik vind ze beiden heersen, elk op hun eigen manier :) |
|
|
|
|