|
Ik ging naar de winkel en kocht ... (pg. 247)
|
View this Thread in Original format
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Transfusion
Paar nieuwe onderdelen voor de pc gekocht
300 Gb Maxtor DiamondMax 10 6B300S0
|
sterkte ;) |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Bertn
169euro voor 1gb? das veel te duur man |
Sony is wel kwaliteit he, tot voor ik men ipod video had kocht ik telkens walkmans-discmans van sony. |
|
|
| Transfusion |
| quote: | Originally posted by Phortastic
sterkte ;) |
al van gehoord, nuja al m'n hd's zijn hier al van maxtor + nog geen enkele ed up gehad. De 300gig schijf zal trouwens niet gebruikt worden voor de meest belangrijke data :) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Transfusion
al van gehoord, nuja al m'n hd's zijn hier al van maxtor + nog geen enkele ed up gehad. De 300gig schijf zal trouwens niet gebruikt worden voor de meest belangrijke data :) |
ze geven sinds ne tijd geen 3 jaar garantie meer... dat zegt genoeg voor mij. WD ftw ! |
|
|
| diddi |
Maxtor staat in pcm nog altijd op 1 dacht ik...
Ook no geen troubles met Maxtor gehad, wel al met Seagate.
@Cresto: was je content van je sony (in vgl met ipod)? |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by diddi
@Cresto: was je content van je sony (in vgl met ipod)? |
Is moeilijk te vergelijken he. Heb 4 sony's gehad, 2 walkman's, 2 discmans. Die gingen allemaal toch lang mee ondanks intensief gebruik. En de levensduur van de batterij is zeker een pluspunt. |
|
|
| Push2005 |
Ik blijf nog steeds bij goekope 512MB mp3 spelers eigenlijk. Als je je mp3's convert naar 96kbps (das toch amper hoorbaar voor een mp3speler); dan kan je die ook volproppen met voldoende muziek.
Ik ken mensen die honderden euro's hebben uitgegeven aan iPods en Creative Zens om dan vast te stellen na 1 à 1.5 jaar dat het contactje voor je oortjes in te steken helemaal stuk is. En dan komt daar weer al die romml bij kijken met opsturen en garantie enzo.
Nee dank u :) |
|
|
| redzone1 |
Amaai, 96Kb da's wel heel laag hé. Misschien al wat te lang en te hard met jou MP3 speler omgegaan zeker ;)
Bij moet het minstens 256 kb zijn en dan nog, liefst helemaal geen compressie want ik hoor het altijd (maar 't is ook beetje mijn beroep). |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik blijf nog steeds bij goekope 512MB mp3 spelers eigenlijk. Als je je mp3's convert naar 96kbps (das toch amper hoorbaar voor een mp3speler); dan kan je die ook volproppen met voldoende muziek.
Ik ken mensen die honderden euro's hebben uitgegeven aan iPods en Creative Zens om dan vast te stellen na 1 à 1.5 jaar dat het contactje voor je oortjes in te steken helemaal stuk is. En dan komt daar weer al die romml bij kijken met opsturen en garantie enzo.
Nee dank u :) |
512 daar kan met moeite iets op. Wacht tot ge werkt en opziet tegen de moeite om dingen te deleten, weer up te loaden enz. Ik luisteren nu wel minsten 2 uur per dag nr men ipod. Dus kan wel wat afwisseling gebruiken. |
|
|
| diddi |
Op de site van Sony staat dat je upload met een speciaal programma dat nog eens comprimeerd. Zij verkondigen dat je 45 full cd's op dat dit krijgt met een compressie 1/20.
Mijn berkenening geeft (1/20 en 800 mb aan muziek per cd), een 25-tal cd,s. In mp3 geeft dat iets van een 3.5 GB aan storage.
Ik heb ook zo'n goedkoop ding gekocht: batterijen snel plat (zelfs al speelt ie niet), slechte geluidskwaliteit, oortjes naar de zak, etc... |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by redzone1
Amaai, 96Kb da's wel heel laag hé. Misschien al wat te lang en te hard met jou MP3 speler omgegaan zeker ;)
Bij moet het minstens 256 kb zijn en dan nog, liefst helemaal geen compressie want ik hoor het altijd (maar 't is ook beetje mijn beroep). |
in pcm heb ik eens een test gezien: het ging om de kwalitiet van mp3, ogg, wma. Enkele muzikanten werden diverse bestandstypes voorgelegd aan verschillende compressieverhoudingen en moesten dit vergelijken met het originaal. Conclusie was dat niemand een kwaliteitsverschil hoorde tussen het origineel en een 192 mp3 formaat. Qua geluidskwaliteit en compressie ging de prijs naar... jawel wma-formaat :p |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by diddi
Op de site van Sony staat dat je upload met een speciaal programma dat nog eens comprimeerd. Zij verkondigen dat je 45 full cd's op dat dit krijgt met een compressie 1/20.
Mijn berkenening geeft (1/20 en 800 mb aan muziek per cd), een 25-tal cd,s. In mp3 geeft dat iets van een 3.5 GB aan storage.
Ik heb ook zo'n goedkoop ding gekocht: batterijen snel plat (zelfs al speelt ie niet), slechte geluidskwaliteit, oortjes naar de zak, etc... |
Bij mijn laatste discman had ik dat systeem ook. Kon zo'n 25 uur op één cd. Was zeker een voordeel. Alleen duurde het converteren nogal lang ('s nachts). |
|
|
|
|