|
Ik ging naar de winkel en kocht ... (pg. 287)
|
View this Thread in Original format
| Bl@ckOut |
| ^ge hebt altijd ruis. Dan mag uw bron nog zo goed zijn, ge hebt altijd zogenaamde quantisatieruis die onstaat bij het coderen van analoog naar digitaal, deze is afhankelijk van de hoeveelheid bits in 1 sample. Eigenlijk dus hetgeen je als laatste zei, maar uiteindelijk is het wel ruis :) |
|
|
| eieregooie |
| Mij hoor je ook niet zeggen dat er geen ruis is toch? |
|
|
| FUSyke |
Ibiza Top 100
Roger Sanchez - Release Yourself 5 |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
!oneens
Juist omdat een track direct uit de pc zo'n groot bereik heeft, ga je het verschil goed merken tussen 192 en 320. Bij 192 vordt er veel meer van "afgeknipt" dan bij 320... Overigens maakt het geen reet uit hoe goed je bron is TENZIJ je bron een reeds gecomprimeerde geluidsdrager is. Als je ruis hebt in een vinyl rip, dan komt die ruis van je vinyl, of van je apparatuur, en zal de lame engine er alles aan doen die ruis zo nauwkeurig mogelijk weer te geven na compressie, net zoals al het andere geluid dat mee opgenomen is.
|
Ik dacht dat het veschil 192 - 320 vooral het grootst was bij conversie analoog --> digitaal. Niet van een pc-mastersource --> digitaal.
Ik hoor in dit laatste geval alleszinds minder verschil tussen 192 en 320. Hoedanook is 320 beter, akkoord... Maar ik vind het niet altijd noodzakelijk (zeker niet als ge bedroom dj zijt of in kleinere clubs zou spelen) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by FUSyke
Roger Sanchez - Release Yourself 5 |
CD1  |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik dacht dat het veschil 192 - 320 vooral het grootst was bij conversie analoog --> digitaal. Niet van een pc-mastersource --> digitaal. |
Het verschil is altijd even groot tussen 192 en 320... de enige uitzondering daarop is VBR.
En overigens is een "pc mastersource" lang niet altijd optimaal gemasterd hehe... |
|
|
| Transfusion |
CDJ 1000 mk3 gekocht. Had vorige week uitdrukkelijk gevraagd zijn er nog wat in stock, jaja zeggen ze dan. Ik deze morgen bellen, o der is maar 1 in stock, soit al één cdspeler gaan halen dan maar. Andere komt morgen of overmorgen aan (soundstation). Wreed content me de marchandise ffcourse, heerlijk speelgoed.
pics zie hier |
|
|
| Bunz |
nog eens vinyl gaan kopen:
Aalto - 5
Orjan - Arctic Globe/Prison Break
Fable - Above/Nightshift
Armin van Buuren - Control Freak
Danjo & Styles - What Lies Ahead
Pirates of the Carribean (Tiesto Remixes)
Ronald van Gelderen - This Way
Arksun - Arisen |
|
|
| Bl@ckOut |
| schoon lijstje :) |
|
|
| Jasperovitsj |
- Een binnenband
- Een DVD-speler
- DVD Pulp Fiction