|
[30-10-2004] Tiësto In Concert 2 (De Thread) - Gelredome, Arnhem (pg. 71)
|
View this Thread in Original format
| @win |
Maar goed dat ik niet geweest ben. Ik zou dan te veel op the orange theme hebben gehoopt. Dan zou ik nog van een koude kermis zijn thuisgekomen :D
Verder zijn de tracklists er sinds lange tijd eindelijk weer eens fatsoenlijk uit! :) Tijs luistert zelf kennelijk ook veel naar ASOT :rolleyes: |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by @win
Maar goed dat ik niet geweest ben. Ik zou dan te veel op the orange theme hebben gehoopt. Dan zou ik nog van een koude kermis zijn thuisgekomen :D
Verder zijn de tracklists er sinds lange tijd eindelijk weer eens fatsoenlijk uit! :) Tijs luistert zelf kennelijk ook veel naar ASOT :rolleyes: |
bull post van het jaar? |
|
|
| drpeer_holland |
| quote: | Originally posted by Dr Oetker
ff een aantal plussen en minnen op een rijtje
- Tijd van aan komst >> File door wegwerkzaamheden en vertrektijd
- 10 euro parkeergeld, paar euro okee, maar 10 das toch nie meer normaal. 22 gulden >> en maar zeggen dat het inflatie is.
|
Ik heb maar 5 euro betaald (maar moest ook wel 15 minuten lopen), en heb natuurlijk de borden niet gevolgt, je werd helemaal via apeldoorn geleid, haha, ik ben gewoon via Elst gereden, dan duurde nog geen 10 minuten langer.
Voor de rest een TOP avond, heb heel de avond staan springen, en heb nog geen minuut gezeten, en dan zonder alcohol of drugs, gewoon op cola en water...
Tussen 00.00 en 01.00 uur, draaide hij lekkere platen zeg!, ook het eerste uur van het thema: magical circus was weer lekker hard!
Ben ik de enigste, die vond dat het gelredome na 5 uur een stuk minder vol was? vorig jaar was het nog steeds vol, om 7 uur? |
|
|
| SnuggLe |
Sjezus, gisteren was er op TMF nog wat over TiC. Ze lieten een stuk zien waar hij oa Flight643 (of was het traffic?) draaide en daarna die zangeres kwam. Echt TE slecht gewoon! Het hele publiek "Oeh oeh!" of "Heeee Hooooo!", en de helft stond stil. Behoorlijk pauper. Zou me daar rot aan ergeren als ik daar zou staan, dat , zoals Glanis het zei, je aangekeken wordt als je juist uit je dak gaat. Al een paar keer gehad, oa bij G&D op Invited. Zooo stom.
Ik vond het iig redelijk kansloos wat ik zag op tv en qua tracks heb gezien, maar ja kan op zich niet oordelen van 'achter de computer'.
Laatste uurtje though had me wel vet geleken. |
|
|
| SnuggLe |
Goh, Boskamp verliest zijn objectiviteit ook, en wordt nu echt 'Ein ID&T-er!'
| quote: | Extra Boskamp schrijft: Tiesto In Concert 2004: Pure Magie
Hij is altijd een groot fan van Tijs Verwest geweest, maar een minder groot fan van DJ Tiesto. Nightlife reporter Mick Boskamp ging op vrijdag 29 oktober naar de eerste Tiesto In Concert in het Gelredome in Arnhem in de hoop dat hij zijn mening zou herzien…
We gingen vanuit Nijmegen naar Arnhem en het stond al aangegeven op de ID&T site. Er zou aan de weg worden gewerkt en getimmerd. Normaal doe je tien minuten over dat stukje, maar de omleiding (zo’n 30 kilometer extra plus files) was dusdanig wreed dat we pas meer dan een uur later de parking van het Gelredome op reden. De Goden waren ons echter goed gezind. Want precies op het moment dat Tiesto werd aangekondigd, zaten we op de tribune, vanwaar we een adembenemend uitzicht op het verbijsterend mooie podium hadden. Je zou het Magik kunnen noemen en dat was niet alleen het thema van de avond, maar naar wat later bleek, ook wat Tiesto met ondergetekende deed. Ik vind Tijs Verwest een fijn mens, maar ik heb nooit zo van zijn muziek gehouden. Het is eruit. Ik heb het nooit willen schrijven en zeggen, juist omdat ik hem niet voor zijn hoofd wilde stoten. Maar ook omdat ik vind dat je als journalist nu eenmaal een andere smaak kan hebben en niet moet gaan schrijven over iets waar je niet zoveel mee hebt. Dat Tiesto in zijn genre de allerbeste is, staat buiten kijf. Met het nieuwe album ‘Just Be’ begon voor mij de kentering. Er stonden een aantal tracks op die een gevoelige snaar bij me raakte. En toen ik hem laatst in Birmingham, Engeland, hoorde draaien, merkte ik dat de stijl van ’s werelds beste DJ breder was geworden en o.a. technogeoriënteerde tracks bevatte, waar ik simpelweg meer van houd. Dat deed me goed, want nogmaals: ik wilde maar al te graag wat met de sound van Tiesto hebben, al was het alleen maar omdat ik Tijs Verwest zo’n toffe vent vind.
Er was vuurwerk, en niet zo’n beetje ook, en daar stond íe dan: DJ Tiesto. Hij begon met een track van Way Out West, Killa, en de toon voor de rest van de avond was gezet. Natuurlijk kwamen er een aantal ‘hits’ voorbij, soms in speciale re-edits, die de desbetreffende nummers net iets pittiger maakten. Wat echter vooral opviel, nog meer dan in Birmingham, was dat de muziek die hij koos om naar een hoogtepunt toe te werken, veel funkier was, veel meer dat ‘treintje’ in zich had, dan ik van hem gewend was. De twee remixen van Tiesto’s favoriete DJ, Montana (Dallas 4 PM en de re-edit van Traffic) hakten er tijdens de urenlange set goed in bij ondergetekende. Maar er was meer, veel meer. Zoals een werkelijk verbijsterende remix van Roads van Portishead. Of een opmerkelijk soulvolle Junior Jack dub van Da Nuit’s ‘All That Mattered’. Tel daar de prachtige interludes vol breaks bij op en je kunt spreken van een Tiesto die in muzikaal opzicht een enorme groei heeft doorgemaakt. De verbijsterende show paste naadloos bij het verhaal dat de DJ met zijn muziek wilde vertellen. Magik. Het toverwoord van de avond. Illusionisten, een verpletterende 3-D opening, trampolinespringers, magnifieke graphics, qua visueel spektakel leek ‘Tiesto In Concert’ heel in de verte op Cirque de Soleil, maar dan, geloof het of niet, in overtreffende trap. Het publiek vroeg om meer en kreeg het ook. Zoals van de man die voor het vocale hoogtepunt van de avond zorgde, de Britse zanger Matt Hales uit Southampton (luister naar zijn album ‘Aqualung’ uit 2002). Of van het 50-koppig koor, van de violist die Tiesto’s eigen ‘Lethal Industry’ verfraaide, de lijst van momenten om niet snel te vergeten omdat je ze hebt weggestopt in je hart, was eindeloos. Maar misschien toch wel het mooiste van alles was dat niet alleen op het gevoel werd gespeeld, maar ook op de onderbuik. Wat Tiesto In Concert zo levendig maakte, zo echt, was dat het soul had.
p.s. Ik kan er maar niet over op houden, maar ik moet ook nog even iets over het geluid zeggen. Nog nooit heb ik house-muziek zo goed, zo vet, zo helder horen klinken, als tijdens Tiesto In Concert. Zelfs na uren werd je er nog niet moe van, terwijl het volume voor het gevoel toch echt wel op maximaal stond. Geweldig om elektronische dansmuziek zo te ervaren.
Mick Boskamp |
|
|
|
| HardKiller |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Sjezus, gisteren was er op TMF nog wat over TiC. Ze lieten een stuk zien waar hij oa Flight643 (of was het traffic?) draaide en daarna die zangeres kwam. Echt TE slecht gewoon! Het hele publiek "Oeh oeh!" of "Heeee Hooooo!", en de helft stond stil. Behoorlijk pauper. Zou me daar rot aan ergeren als ik daar zou staan, dat , zoals Glanis het zei, je aangekeken wordt als je juist uit je dak gaat. Al een paar keer gehad, oa bij G&D op Invited. Zooo stom.
Ik vond het iig redelijk kansloos wat ik zag op tv en qua tracks heb gezien, maar ja kan op zich niet oordelen van 'achter de computer'.
Laatste uurtje though had me wel vet geleken. |
Dat zal dan wel van de vrijdag geweest zijn want ik heb geen 'hee-hoo' gehoord. En niemand stond stil waar ik stond. Toch weer vrij triest van TMF dat ze weer traffic moeten kiezen om te laten zien :rolleyes: |
|
|
| Muppet |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Sjezus, gisteren was er op TMF nog wat over TiC. Ze lieten een stuk zien waar hij oa Flight643 (of was het traffic?) draaide en daarna die zangeres kwam. Echt TE slecht gewoon! Het hele publiek "Oeh oeh!" of "Heeee Hooooo!", en de helft stond stil. Behoorlijk pauper. Zou me daar rot aan ergeren als ik daar zou staan, dat , zoals Glanis het zei, je aangekeken wordt als je juist uit je dak gaat. Al een paar keer gehad, oa bij G&D op Invited. Zooo stom.
Ik vond het iig redelijk kansloos wat ik zag op tv en qua tracks heb gezien, maar ja kan op zich niet oordelen van 'achter de computer'.
Laatste uurtje though had me wel vet geleken. |
zoals eerder gezegd was dit alleen op de vrijdag zo, zaterdag was het gewoon feestpubliek (wat volwassener en normaler)..en tuurlijk zal het op de hitjes iets meer feesten zijn, maar dat uur dat raoel zei met de trancers waarvan er veel nieuw zijn, ging iedereen ook helemaal los:)
er zat een wereld van verschil tussen beide avonden
*Edit* filmpjes op http://www.theo-wheo.nl/?include=media |
|
|
| @win |
| quote: | Originally posted by DjRV
bull post van het jaar? |
Dat mag meneer dan eens haarfijn uitleggen... |
|
|
| Asperge |
| En ik blijf erbij dat waar ik gestaan(vooraan in het midden) heb de mense de hele avond hebben staan springen!:D |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Het hele publiek "Oeh oeh!" of "Heeee Hooooo!", en de helft stond stil. Behoorlijk pauper. Zou me daar rot aan ergeren als ik daar zou staan, dat , |
waar ik stond werd 1 keer hee hoo geroepen waarna 40 man zich boos omdraaide. Degene die dat riepen heb ik heel de avond niet meer gehoord! hehe |
|
|
| Dr Oetker |
| Zit nu lekker de mp3 van zaterdag te luisteren, heb echt vaak kippevel momenten....BBBBRRrrrrrrr :) |
|
|
|
|