|
Voetbal, seizoen 2004-2005 (pg. 47)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
Wat ook weer zo typisch is.
Vorig EK zat iedereen te zeveren dat al die arrogante ouwe gasten in het nederlands elftal zaten. Advocaat moest er maar meer jong spul inzetten.
Nu is van basten dat aan het doen is hadden voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag, vele een negatieve mening omdat er 'blijkbaar' niet genoeg ervaring in zit. (veel debutanten)
Ik vind persoonlijk dat van basten goed bezig is. Hij durft tenminste risico te nemen. Er staan nu mensen in het veld met spirit. Spelers die willen zweten. Dus maak van het aantal zeikerds maar 15999999 :p
Als deze spelers vaker met elkaar spelen kan dit echt een zeer scherp team worden. WORLD CHAMPION!! |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by New Wave
Wat ook weer zo typisch is.
Vorig EK zat iedereen te zeveren dat al die arrogante ouwe gasten in het nederlands elftal zaten. Advocaat moest er maar meer jong spul inzetten.
Nu is van basten dat aan het doen is hadden voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag, vele een negatieve mening omdat er 'blijkbaar' niet genoeg ervaring in zit. (veel debutanten)
Ik vind persoonlijk dat van basten goed bezig is. Hij durft tenminste risico te nemen. Er staan nu mensen in het veld met spirit. Spelers die willen zweten. Dus maak van het aantal zeikerds maar 15999999 :p
Als deze spelers vaker met elkaar spelen kan dit echt een zeer scherp team worden. WORLD CHAMPION!! |
Goh, het zijn allemaal ajacieden ja :) |
|
|
| Jappio |
Nou ik ben niet echt negatief over van basten, al vond ik de selectie van babel en madura redelijk vroeg.
Ik denk dat van Basten er goed in is geslaagd een sfeer te creeeren binnen het NL elftal en hier ook goed de spelers voor selecteert. Het zijn allemaal spelers die niet beroerd zijn om iets voor iemand anders op te knappen. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Goh, het zijn allemaal ajacieden ja :) |
Geselecteerde ja maar als je het over productieve spelers hebt dan waren dat er 1 of 2. (Maduro en Babel) Dus deze opmerking heeft alleen maar een hoog hapgehalte dan een serieuse gespreks punt. (ik ga dus ook niet happen maar er serieus over praten :p Ik ben veranderd :p )
Er wordt niets gezegt over al die AZ spelers die het overgens beter kunnen dan VdV, Snijder en Heitinga. Die hoeven er van mij ook niet meer bij. |
|
|
| Tim81 |
Wie had vorig jaar gedacht dat Mathijsen en Bouhlarouz de defensie (en op deze indrukwekkende manier) zouden vormen in het Nederlands elftal....
Toen waren ze nog niet eens uitblinkers bij RKC en Willem II... het kan verkeren! Je ziet duidelijk dat zij de afgelopen jaren echt hebben moeten knokken om te overleven in tegenstelling tot die verwende 'vedetten' als Van der Vaart en Sneijder!
Van Basten weet natuurlijk dondersgoed tegen wat voor verdedigers hij het altijd moeilijk had... namelijk die meedogenloze voetballers die 2x 3 kwartier zo kort op de huid van een spits zitten! |
|
|
| Remy D |
babel ruleerde deze wedstrijd aardig bruut. En das vet.
Verder zal ik het niet over de oooo zo slechte van Bommel hebben tegen Roemenie. "ik hoef me niet meer te bewijzen` :rolleyes: |
|
|
| Tim81 |
"Van Basten haalt Jan Vennegoor bij Oranje"
Robben haakt namelijk af
Babel waarschijnlijk basis dus op linksbuiten en terecht!
Bron: VI.nl |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by Tim81
Robben haakt namelijk af
Babel waarschijnlijk basis dus op linksbuiten en terecht!
Bron: VI.nl |
Bij gebrek aan beter dus...
Verder een goede teamprestatie van Nederland. 2-0 uit winnen in Roemenie is gewoon een uitslag die staat en je had geen moment het gevoel dat Roemenie ging winnen. |
|
|
| Tim81 |
Wat bij gebrek aan beter dus...
Natuurlijk is Robben (mits fit) overduidelijk nummer 1! Gevaarlijkste buitenspeler die er op dit moment op de velden in Europa rondloopt, maar ook de manier waarop Babel deze rol invult is niet verkeerd! Hij pikt ook regelmatig zijn goaltje mee, dus ik denk dat v. Basten hier niet over hoeft te twijfelen!
Ben wel benieuwd of hij verder met hetzelfde team start... denk het eigenlijk wel! 'Never change a winning team!' |
|
|
| Tim81 |
Ik vind het eerder raar dat hij V.o.H. erbij haalt! Net alsof die gast van toegevoegde waarde is tussen de reeds beschikbare spitsen... Als je zelfs Makaay, v. Hooijdonck en Kluivert niet hoeft op te roepen!!
Alleen voelen die zich natuurlijk gepiepeld als ze als 20e man erbij worden gehaald voor een partijtje tegen Armenie (waarin ze nog op de bank zitten ook...), dus wat dat betreft wel weer een logische keuze! Maar met Kuyt heb je nog een diepe spits in de selectie |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by Tim81
Wat bij gebrek aan beter dus...
Natuurlijk is Robben (mits fit) overduidelijk nummer 1! Gevaarlijkste buitenspeler die er op dit moment op de velden in Europa rondloopt, maar ook de manier waarop Babel deze rol invult is niet verkeerd! Hij pikt ook regelmatig zijn goaltje mee, dus ik denk dat v. Basten hier niet over hoeft te twijfelen!
|
Natuurlijk heeft Babel talent en hij heeft goed gedebuteerd.. Maar je zag ook duidelijk dat hij geen absoluut geen voorzet met links kan geven. En bovendien speel je ook met centrumspits Kuyt op rechts.. tja, wat moet je dan met het 4-3-3 buitenspelers concept? |
|
|
| Tim81 |
Verdedigend kan je dan al beginnen met druk zetten op de helft van de tegenstander! Daarnaast is de veldbezetting gewoon veel beter met 3 spitsen. Tot slot hebben Kuyt en Babel de vrijheid om naar binnen te trekken en dat maakt het allemaal nog moeilijker te verdedigen!!
Ik zou tenminste niet graag linksback tegen Kuyt staan :p Die gast blijft maar gaan en verdedigt ook mee terug tot in de eigen 16... |
|
|
|
|