|
Voetbal, seizoen 2004-2005
|
View this Thread in Original format
| Tim81 |
Het nieuwe seizoen staat voor de deur, dus weer genoeg reden om het over 'de belangrijkste bijzaak' in het leven te gaan hebben; VOETBAL! Komend weekeinde wordt serieus afgetrapt met de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal; Ajax - FC Utrecht.
Wat zijn de verwachtingen voor het seizoen 2004-2005 in de Nederlandse competitie. Ajax wint vanavond voor de 4e keer op rij het Amsterdam Tournament en is misschien wel de favoriet voor de titel dit jaar. Kunnen zij dit jaar eindelijk weer eens mooi voetbal laten zien en het kampioenschap prolongeren. Of zal PSV, ondanks de slechte voorbereiding met nederlagen tegen Arminia Bielefeld en Caen, in slagen om het verlies van Kezman, Robben, Rommedahl en Waterreus op te vangen? Volgende week staat er al een cruciale wedstrijd op het programma om plaatsing voor de Champions League af te dwingen. De belangrijkste aanwinst voor Feyenoord is zonder meer de trainer, Ruud Gullit. Het loopt momenteel nog wat stroef allemaal, maar Gullit heeft verzekerd dat Feyenoord voor het hoogste gaat.
Behalve in de top is het natuurlijk ook afwachten welke subtopper boven zichzelf uitstijgt. Vorig jaar was het AZ, kan Co dit succes continueren of gaat Heerenveen, Roda JC, FC Utrecht of een andere club zich mengen in de strijd om Europees voetbal?
Uiteraard zullen er ook weer clubs tegen degradatie moeten knokken. Natuurlijk krijgen de promovendi Den Bosch en De Graafschap het erg lastig, maar zal Vitesse dit jaar weer tegen degradatie moeten spelen?
Welke spelers gaan het helemaal maken en wie gaan enorm teleurstellen? Het is in ieder geval leuk dat spelers als Cocu, Moens, Reuser en Kreek (en misschien Mols) weer op de Nederlandse velden te zien zijn. Wie wordt er topscorer en welk jong talent breekt definitief door?
We gaan het allemaal zien het komende seizoen...
 |
|
|
| jp |
PSV wordt kampioen, Ajax 2e, Feyenoord 3e
Topscoorder: Vennegoor |
|
|
| HiGH_NrG |
| Ajax natuurlijk! :cool: |
|
|
| New Wave |
Ik weet niet of je aan de hand van internationale wedstrijden kan concluderen of een team goed zal gaan in de Nederlandse competitie.
Zo kan ajax behoorlijk lungelen in de competitie en behoorlijk goed spelen in een internationaal tournooi/competitie.
Utrecht heeft een mindere voorbereiding gekent met veel frustraties.
Ik wet niet hoe hun gaan voetballen.
Feyenooit heeft wel wat dingen gedaan en PSV wete ik niet.
Als ik ajax zag voetballen tegen panatinykos en arsenal zou het nog best wel eens leuk kunnen worden. Het is een gretige ploeg met veel jonge spelers. Ik ben benieuwd! |
|
|
| Tim81 |
Ik zet ook mijn geld in op Ajax! Ben benieuwd of V.d. Vaart zijn 'oude niveau' weer kan halen dit seizoen, Sneijder eindelijk een basisplek kan bemachtigen, Ibrahimovic zijn EK-vorm kan behouden, Heitinga zijn faam kaan waarmaken en of Koeman voor Stekelenburg durft te kiezen!
PSV gaat in mijn ogen aan het begin van het seizoen wat punten verspelen en het is nog maar afwachten wat er met Van Bommel gaat gebeuren. Verder afwachten wat we van Coe, Farfan, Beasley en Alex kunnen verwachten.
Feyenoord lijkt mij wel sterker geworden ten opzichte van vorig seizoen. Babos op de goal, achterin Saidi (volgens Gullit zeer sterk) en Bosschaart, verder nog Bart Goor erbij en voorin zijn Buffel, Kuijt en Lazovic misschien nog beter op elkaar ingespeeld.
Hopelijk kan AZ het mooie voetbal van de 1e helft van vorig seizoen weer oppakken, want dat was genieten. Na Landzaat nu nog 3 versterkingen van Co's oude cluppie. Ik ben benieuwd of hij internationaal ook weer met 5 spitsen gaat spelen...
Onderin lijkt het mij duidelijk dat De Graafschap en Den Bosch gaan uitvechten wie er rechtstreeks degradeert! Het lijkt wel steeds moeilijker te worden om je als promovendi te handhaven in de Eredivisie. |
|
|
| dj_spare |
| Ik denk dat Ajax het weer wordt, hoewel ik hoop op een stuntje van Vitesse ;) |
|
|
| Tim81 |
| quote: | Originally posted by dj_spare
Ik denk dat Ajax het weer wordt, hoewel ik hoop op een stuntje van Vitesse ;) |
Het hele jaar horen we dat Vitesse in de schulden zit en alleen maar spelers weg moet doen.... En dan opeens: Vreven, Knopper, Glucevic en Yakubu kopen :conf: De wonderen zijn de wereld nog niet uit in het Gelredome. Ga er inderdaad niet van uit dat Vitesse dit jaar tegen degradatie strijdt! |
|
|
| SnuggLe |
Ook al ben ik Feyenoorder, Ajax wordt Kampioen door teveel doelpunten van Zlatam Ibrahimofiets.
Graafschap 10de :D |
|
|
| DJ Gerrit |
ajax, we winnen MAKKELIJK! Psv is leeggekocht, feyenoord is nog steeds niks. En subtoppers verwacht ik ook nisk van, heerenveen is ook weer eens leeggekocht helaas!
word een eentonige competitie die Ajax makkelijk gaat winnen! |
|
|
| Jappio |
Ik vrees ook ajaks. Hoewel ik wel verwacht dat ze een end gaan komen in de CL en ze dit een hoop punten gaat kosten. PSV gaat niks worden dit seizoen; van bommel wordt nog verkocht en cocu is het hele seizoen geblesseerd. Bovendien missen ze de kracht van kezman, robben en in mindere mate rommedahl. Van Feyenoord moet ik maar zien wat t wordt dit seizoen. Ik heb een aantal wedstrijden gezien maar werd er niet echt heel vrolijk van. Ben benieuwd of Gullit t aandurft om Loovens in de basis te gooien. Ondanks dit alles wordt feyenoord gewoon kampioen ;)
En als verassing van t seizoen ga ik voor NEC; tenminste als neeskens niet weer zo'n negatieve spelopvatting heeft.
Mijn stand:
1. Feyenoord
2. Ajakkes
3. Heerenveen
4. PSV
5. NEC
6. Utrecht
7. AZ
ennuh eerste divisie:
1. Helmond Sport
2. Excelsior
3. Sparta
4. Zwolle
5. Heracles
6. Volendam |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Zlatam Ibrahimofiets.
|
Valt me nog mee dat je er geen Ibrahomofiets van gemaakt hebt :p |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by New Wave
Valt me nog mee dat je er geen Ibrahomofiets van gemaakt hebt :p |
alle joden zijn homo's dus dat zou in dit geval een beetje overbodig geweest zijn |
|
|
|
|