|
Voetbal, seizoen 2004-2005 (pg. 73)
|
View this Thread in Original format
| Cosmic |
| Alweer!!! Neeee:whip: :whip: :whip: :whip: |
|
|
| basvh |
Damn hoeveel kwart/halve/finales zijn er in de voetbal geschiedenis niet geweest waar nederlandse club ploegen en oranje zelf onverdiend verliezen.
Ik begin:
1970
1974
1992
1994
2000
ajax paar jaar terug in de 90ste minuut verliezen van milan
psv gister
az vandaag |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by basvh
Damn hoeveel kwart/halve/finales zijn er in de voetbal geschiedenis niet geweest waar nederlandse club ploegen en oranje zelf onverdiend verliezen.
Ik begin:
1970
1974
1992
1994
2000
ajax paar jaar terug in de 90ste minuut verliezen van milan
psv gister
az vandaag |
Sja wat johan cruijf al zei gister volgens mij.. Je mag geen goal tegenkrijgen in blessuretijd, anders ben je geen topclub.
maar wat kut zeg. Met zo'n jong elftal nog zo'n wedstrijd spelen. |
|
|
| Asperge |
| Zo hard genaaid:whip: |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by Jappio
Sja wat johan cruijf al zei gister volgens mij.. Je mag geen goal tegenkrijgen in blessuretijd, anders ben je geen topclub.
maar wat kut zeg. Met zo'n jong elftal nog zo'n wedstrijd spelen. |
Dat laatste doelpunt kan AZ toch ook echt wel aangerekend worden... die speler die hem inkopt staat dus zo vrij als een vogel.. echt niemand die hem dekt. Dus eigenlijk gewoon heel erg dom van ze! Laatste minuut zou je toch verwachten dat IEDEREEN terug zakt om koste wat kost geen goal tegen te krijgen... maar goed tis gewoon :whip: |
|
|
| New Wave |
| Wat een kutzooi dit!! Ik zat echt in dikke spanning! Ik had het AZ echt zoooo gegunt! Weer in delaatste minuut. Echt sjapooo voor die gasten uit Alkmaar! |
|
|
| Tim81 |
Sjongejonge, wat een avond... net terug uit Alkmaar en ik ben er nog steeds ziek van!!
Om een uur of 7 richting Heiloo gereden en met een collega en neef op de fiets richting De Hout. Heerlijk om je fiets naast het stadion te parkeren, door die containers naar binnen te stappen in dat krakkemikkige voetbalstadion!
AZ startte voortvarend en via Perez op die zo gewilde vroege voorsprong! Virtueel stonden de Alkmaarders op dat moment al in Lissabon... Ware het niet dat op slag van rust (ja, weer in blessuretijd) Liedson gelijk maakte :(
In de supporterskantine heerste toch het gevoel dat het goed zo komen... en dat kwam het! De verdiende 2-1 viel op tijd en er kwamen zelfs nog een paar kansjes op meer, maar die fatale 2e treffer van Sporting lag ook op de loer.
In de verlening ging het publiek wederom als 1 man achter het elftal staan. Een kleine 10 minuten voor tijd barstte het stadion uit zijn voegen 3-1...... Maar godvergodver niet alleen die Italianen kunnen het, blijkbaar beheersen de Portugezen het ook om in blessuretijd belangrijke treffers te scoren... Het werd muisstil in het stadion!
Na afloop lagen de AZ'ers er verslagen bij en het duurde dan ook ff voordat ze opkrabbelde en onder luid applaus nog 1x werden bedankt voor een fantastisch seizoen door het eigen legioen!
AZ heeft dit seizoen unieke dingen laten zien, maar als je dan uiteindelijk zo dichtbij een finaleplek bent... is het zuur, ja heel zuur als het dan nog door je handen glipt!
Nog ff een kort sfeerverslag uit De Hout:
De warming up
Vlak voor de wedstrijd...
De aftrap
Na de 1-0
3-1... de officiele speeltijd zit er op!
Het gewraakte moment
En dan is het allemaal voorbij...
 |
|
|
| Jappio |
Mooi verslag Tim, ik weet uit eigen ervaring dat dit soort (verloren) wedstrijden, wedstrijden zijn waar je het jaren nadien nog over hebt (als je een echte fan bent dan ;)) en misschien is het op zo'n moment wel beter om m heroisch te verliezen dan te winnen :)
een opmerking over je verhaal:
| quote: | Originally posted by Tim81
Na afloop lagen de AZ'ers er verslagen bij en het duurde dan ook ff voordat ze opkrabbelde en onder luid applaus nog 1x werden bedankt voor een fantastisch seizoen door het eigen legioen!
|
Er is in Nederland maar 1 legioen en dat is het feyenoord legioen ;) |
|
|
| Tim81 |
| Ik gebruikte natuurlijk expres het woord 'legioen' (misschien had ik het tussen aanhalingstekens moeten zetten)! Co Adriaanse typeerde het AZ-publiek namelijk eerder dit jaar als "Kaas-kijkers"... maar vanavond hebben zij laten zien dat ze ook 2x 3 kwartier en 2x 1 kwartier met z'n allen achter het team kunnen gaan staan (net als het Feyenoord-legioen vroeger) |
|
|
| MennoB |
| Mijn mening uit de afgelopen dagen: Tel het uit doelpunt niet meer dubbel!! dan maar een verlenning of strafschoppen! |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by MennoB
Mijn mening uit de afgelopen dagen: Tel het uit doelpunt niet meer dubbel!! dan maar een verlenning of strafschoppen! |
Goed idee. Dan had Ajax ook niet zomaar de EC1 gewonnen in '95. |
|
|
|
|