|
Voetbal, seizoen 2004-2005 (pg. 49)
|
View this Thread in Original format
| Tim81 |
| Na de successen in 98 en 2000 hebben de Fransen sowieso bijna niks meer gepresteerd... Nu moeten ze het ook nog zonder Zidane doen! |
|
|
| Blik |
| Tsjechië is ook niks meer, Nederland zou daar gewoon van moeten winnen, thuiswedstrijd wonnen ze ook makkelijk met 2-0 |
|
|
| Tim81 |
| quote: | Originally posted by Blik
Tsjechië is ook niks meer... |
zonder Nedved!
Wanneer Nedved, Rosicky, Koller, Baros en Cech fit zijn, hebben zij toch 5 spelers met veel extra klasse! |
|
|
| Tim81 |
Hieronder nog even het verhaal van Blik samengevat:
Bron: VI.nl
Geen enkel land presteert beter dan Nederland
31/3/2005 13:16
Het Nederlands elftal is halverwege de kwalificatiereeks en staat er vooralsnog goed voor. Oranje is koploper in Groep 1 en er is geen enkele nummer twee in de kwalificatiereeks die beter presteert dan de ploeg van bondscoach Marco van Basten.
In totaal zijn er in Europa dertien WK-tickets te verdienen: acht voor de groepswinnaars, twee voor de beste nummers twee en drie voor de winnaars van de beslissingswedstrijden, die de zes andere nummers twee moeten afwerken.
Het Nederlands elftal is ingedeeld in één van de drie poules met zeven landen. Voor de nummers twee van die groepen zullen de resultaten tegen de nummer laatst van de poule worden geschrapt als aan het einde van de kwalificatieronde een ranglijst van de nummers twee wordt opgemaakt.
Momenteel is er slechts één nummer twee die meer punten heeft dan Oranje, maar Polen mag dan wel twee punten meer hebben, zij hebben ook een duel meer gespeeld.
Ranglijst van de nummers twee
Polen 6 - 15 5 0 1 19-5
Nederland* 5 - 13 4 1 0 11-3
Zweden 5 - 12 4 0 1 17-2
Tsjechië 5 - 12 4 0 1 10-5
Slowakije 5 - 11 3 2 0 15-4
Griekenland 6 - 11 3 2 0 9-5
Israël 5 - 10 2 4 0 8-6
Spanje 5 - 9 2 3 0 8-1
Noorwegen 5 - 8 2 2 1 6-3
* koploper |
|
|
| Matthijs |
| quote: | Originally posted by Blik
Tsjechië is ook niks meer, Nederland zou daar gewoon van moeten winnen, thuiswedstrijd wonnen ze ook makkelijk met 2-0 |
Sorry hoor, maar makkelijk was die overwinning zeker niet! Sterker nog, het was eigenlijk een zeer onverdiende overwinning. Vrijwel iedereen was het er over eens dat de Tsjechen sterker waren en de betere kansen kregen. |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by Matthijs
Sorry hoor, maar makkelijk was die overwinning zeker niet! Sterker nog, het was eigenlijk een zeer onverdiende overwinning. Vrijwel iedereen was het er over eens dat de Tsjechen sterker waren en de betere kansen kregen. |
ook goed
Tsjechië wint met 4-3 van Finland door een goal in 87ste minuut terwijl Nederland met 3-1 makkelijk won |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Matthijs
Daar ben ik het wel mee eens. Nederland gaat het nog zeer moeilijk krijgen tegen Tsjechie. Ik schat dat team nog steeds zeer hoog in.
1 misstap tegen Roemenie en verlies tegen Tsjechie, en het is ineens heel anders. |
|
|
| Blik |
ze zullen het eerder tegen Finland uit moeilijk gaan krijgen dan tegen roemenie thuis, denk ik.
De komende 2 wedstrijden zijn gewoon cruciaal, dan moeten ze tegen finland en roemenie, winnen ze die allebei dan zijn ze vrijwel zeker door, verliezen ze daar punten dan is het resultaat tegen Tsjechië heel belangrijk |
|
|
| Tim81 |
Armeniër Manucharyan traint weer bij Ajax
Edgar Manucharyan heeft de beloofde nieuwe kans gekregen bij Ajax. De Armeense aanvaller traint mee met de hoofdmacht van de Amsterdamse club. Manucharyan maakte begin december voor het eerst zijn opwachting bij Ajax. De aanvaller mocht ook in het vriendschappelijke duel met Barcelona opdraven. Maar die wedstrijd liep uit op een teleurstelling, want veertien minuten na zijn entree moest Manucharyan met een voetblessure afhaken.
Manucharyan (18), die uitkomt voor de Armeense kampioen Pyunik Erevan, is hersteld van de blessure. En daarmee kon Ajax ook de belofte inlossen en hem een nieuwe kans geven zich te bewijzen.
---
"Edgar Manucharyan. Als dat een combinatie is van Edgar Davids, Manchester United, Angelos Charisteas en Ryan Babel dan kan Ajax misschien nog plezier van deze jongen gaan beleven!"
BRON: VI.NL |
|
|
| Tim81 |
Leo Beenhakker wordt waarschijnlijk de nieuwe bondscoach van Trinidad & Tobago! Het lijkt mij ook een aangenaam land om een aantal maanden te verblijven... want met 1 punt uit 3 wedstrijden is het natuurlijk onmogelijk om daadwerkelijk nog kwalificatie voor het WK af te dwingen :toothless
Die Leo komt toch altijd weer in aanmerking voor interessante klusjes! |
|
|
| Tim81 |
Tien miljoen aanvragen voor WK-kaartjes
1/4/2005 23:27
Het WK in Duitsland van volgend jaar lijkt populairder dan ieder voorgaand toernooi ooit was. Tijdens de eerste fase van de ticketverkoop kreeg de organisatie maar liefst tien miljoen aanvragen binnen.
De aanvragen voor kaartjes werden gedaan door zo'n miljoen mensen, afkomstig uit 195 landen. In de eerste fase komen echter slechts 812.000 kaartjes ter beschikking. Na de eerste fase volgen er nog eens drie fases. Voor de toewijzing van de eerste bups kaarten wordt op 15 april geloot.
In dit geval kon worden ingeschreven op alle 64 wedstrijden. Als de loketten in mei opnieuw open gaan, kan er worden ingeschreven op ticketseries per team.
---
Ik ga er dan maar niet vanuit dat ik kaarten krijg toegewezen... |
|
|
| raoel |
Ajax gister onderuit in Heereveen, geen lekker begin voor blind. Voor Ajax is het te hopen dat ze dinsdag in tilburg een keer 3 punten kunnen pakken en zo wat vertrouwen winnen voor de wedstrijden tegen AZ en Feyenoord.
Dat zullen ze hard nodig hebben, maar verwacht dat al het vertrouwen van de wereld nog niet genoeg is om 1 puntje te halen tegen die 2.
Vanmiddag Feyenoord- AZ
Ben benieuwd, ik verwacht een gelijkspel: 1-1.
PSV gister eenvoudig met 2-0 langs Utrecht. Best goed voetbal gezien in de eerste helft. Op het begin lag het tempo wat lager, even versnellen voor rust: 2-0.
Ben bang dat het dinsdag tegen Lyon niet zo zal gaan...
Verwacht niet dat ze winnen. Heb hoop op een gelijkspel.
Met een nederlaag van 1 doelpunt verschil zou ik best kunnen leven. Als je maar scoort in de uitwedtrijd.
Ga helaas niet naar Frankrijk toe, vanwege een tentamen en afronding van het project is dat niet mogelijk.
De week erna ben ik er in eindhoven uiteraard bij. Gaan we door naar de volgende rond dan ga als het maar enigszins mogelijk is mee naar Milaan, dta lijkt me echt geweldig.
Ultieme droom is natuurlijk een tripje naar Istanbul op 25 mei :) ,maar dat zal wel bij een droom blijven vrees ik. |
|
|
|
|