|
Voetbal, seizoen 2004-2005 (pg. 81)
|
View this Thread in Original format
| Tim81 |
Van Persie, Vlaar en Opdam in Oranje
27/5/2005 15:21
Marco van Basten heeft Robin van Persie, Ron Vlaar en Barry Opdam opgenomen in de 24-koppige selectie van Oranje voor de WK-kwalificatieduels met Roemenië en Finland. Van de 29 kandidaten vielen er vijf af.
De bondscoach van het Nederlands elftal had al aangegeven een grote groep mee te nemen omdat flink wat spelers kampen met pijntjes (Arjen Robben, Rafael van der Vaart, Khalid Boulahrouz) of wel op scherp staan (Denny Landzaat, Dirk Kuijt, Mark van Bommel, Van der Vaart en Nigel de Jong). De laatste vijf lopen het risico geschorst te zijn voor Finland uit.
Wesley Sneijder viel af vanwege hoge koorts. Voor Edwin Zoetebier (PSV), Romeo Castelen (Feyenoord), Olaf Lindenbergh (AZ) en Kiki Musampa (Manchester City) heeft Van Basten betere opties.
Voor de AZ-verdedigers Vlaar en Opdam is het de eerste keer dat ze deel uitmaken van de selectie van Oranje. Van Persie was er in de oefeninterland tegen Zweden wel al bij, maar debuteerde niet.
Van Basten liet na afloop van de eerste wedstrijd onder zijn hoede weten niet gecharmeerd te zijn van het nukkige gedrag van de voormalige Feyenoorder.
De complete selectie voor Roemenië (4 juni) en Finland (8 juni)
Doel: Van der Sar (Fulham), Timmer (AZ)
Verdediging: Boulahrouz (Hamburger SV), Melchiot (Birmingham City), Bouma, Ooijer, Lucius (allen PSV), Van Bronckhorst (Barcelona), De Jong, Heitinga (beiden Ajax), Opdam en Vlaar (beiden AZ)
Middenveld: Van Bommel, Cocu (beiden PSV), Maduro, Van der Vaart (beiden Ajax) en Landzaat (AZ)
Aanval: Van Nistelrooy (Manchester United), Robben (Chelsea), Babel (Ajax), Vennegoor (PSV), Kuijt (Feyenoord), Makaay (Bayern München) en Van Persie (Arsenal) |
|
|
| jp |
WTF
Erwin Koeman volgt Ruud Gullit op als
trainer van Feyenoord.Koeman komt over
van RKC Waalwijk,waar hij het afgelopen
seizoen debuteerde als hoofdtrainer.
Feyenoord moest op zoek naar een nieuwe
trainer,nadat afgelopen maandag Gullit
en de club besloten niet verder te gaan
met elkaar. |
|
|
| MaGiK54 |
| Hiddink coach van het jaar en terecht :) |
|
|
| Partyhardy! |
| Zodadelijk op weg naar de Kuip, ben benieuwd! :cool: |
|
|
| jp |
| Heerlijk zo'n zomerstop :haha: |
|
|
| raoel |
Wat nou zomerstop?
Vanavond finale van de Amstel "Malt" Cup en we hebben nog een zinderende nacompetitie!
Nacompetitie boeit me eigenlijk niet eht, maar door de uitslagen van gister is het toch best spannend. Vanavond de finale om de Amstel Cup: Willem II - PSV.
Willem II heeft niks te verliezen, PSV alles. De kampioen moet deze wedstrijd gewoon winnen en ik verwacht dat dat ook gebeurd. Klasseverschil is gewoon te groot.
Ik zet in op 3-1. |
|
|
| jp |
Van der Sar naar Manchester United
LONDEN - Edwin van der Sar verruilt zijn werkgever Fulham voor Manchester United. De 34-jarige international heeft een tweejarig contract bij de club getekend. Dat heeft Manchester United zondag op zijn website bekendgemaakt. Hoeveel de club voor hem heeft betaald, is onbekend.
Van der Sar begon zijn carrière bij Ajax waar hij van 1988 tot 1999 onder de lat stond. De doelman vertrok naar Juventus en belandde in 2001 bij Fulham. Bij het Nederlands elftal speelt hij woensdag, tijdens de WK-kwalificatieduel met Finland, zijn honderdste interland.
Van der Sar werd in januari ook al in verband gebracht met Manchester United, maar toen koos hij ervoor om zijn contract bij Fulham te verlengen tot 2006. Enkele maanden later bleek de lokroep van de Engelse topclub toch niet te weerstaan.
United was driftig op zoek naar een betrouwbare sluitpost. Na het vertrek van de Deense doelman Peter Schmeichel (die in 1999 met pensioen ging), konden Mark Bosnich, Fabien Barthez, Roy Carrol en Tim Howard niet overtuigen. United stuurde vorige maand de Noord-Ier Carrol en derde keus Ricardo al de laan uit.
Naar verluidt heeft United tussen de 3 en 4 miljoen euro voor Van der Sar betaald.
nice :toocool: |
|
|
| Asperge |
| En verdiend heeft hij het:D |
|
|
| jp |
| Kunnen ze eindelijk de finale van de Sjempionsliek weer eens halen |
|
|
| Asperge |
IDD!
Van Basten stuurt trouwens Van Bommel naar huus:p |
|
|
| jp |
| Van Basten zal het wel weten. De winnende coach heeft altijd gelijk |
|
|
| raoel |
Ik las ergens dat Van Bommel last had van een kleine blesure, maar op VI.nl staat dat Van Basten heeft gezegd dat Van Bommel tactisch verkeerde keuzes maakt. Zo ook tegen de Roemenen.
Of hij ook om die reden niet me gaat naar Finland staat er niet bij.
Ik vind het wel een rare zaak als het echt om die reden is, want ik vind Van Bommel dit seizoen juist tactisch veel sterker geworden. In de 4 ontmoetingen tegen AZ en Ajax in afgelopen seizoen troefde hij toch ook telkens zijn concurenten die bij die clubs spelen af.
Weliswaar zijn cocu en vogel ook niet de minsten, maar juist in Alkmaar en Amsterdam speelde Van Bommel ijzersterk.
Volgens mij heeft Bassie het niet echt op de Limburger...
Verder, degelijke pot gister. Debutanten deden het allemaal erg goed. In Tjechië minstens een punt pakken en de rest winnen, dan zijn we zeker. Maar zelfs als we van de Tjechen verliezen zijn we waarschijnlijk wel 1 van de 2 beste nummers 2. |
|
|
|
|