|
Voetbal, seizoen 2004-2005 (pg. 62)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Original
JA Idd... dom volk!
Laten ze alles maar lekker verhalen op de supporters en de clubs zelf. |
Als je niet weet hoe de zaken zijn, zeg dan niets.
Wat ik al eerder zei, politie en ME zijn standaard bij zo'n wedstrijd dus het kost niets extra's. Die hekken vind je niet terug in je belasting....Pro-rail (die rails/stations onderhoud) stuurt een flinke rekening naar de NS en zo worden jouw kaartje volgend jaar weer 30 cent duurder. Niets extra belastingcenten, je ns kaartje wel. |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by Dj Lex
In het AD van vandaag stond dat een weekend voetbal 5 ton kost aan politie-inzet. |
en hoeveel verdienen de gemeentes weer terug?? |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Blik
en hoeveel verdienen de gemeentes weer terug?? |
Eh...nul?? Want moeten die gemeentes hieraan verdienen dan? Niets!
Het kost ze alleen maar geld. Wie denk je dat de politie betaalt voor een deel?
Wie gaat er over de openbare orde & veiligheid? Juist, de burgemeester. Dus ik weet niet of je een cynische vraag stelt als in: de gemeente krijgt niets terug oid, maar anders is het antwoord: nul. Het is geen private sector. |
|
|
| Matthijs |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Eh...nul?? Want moeten die gemeentes hieraan verdienen dan? Niets!
Het kost ze alleen maar geld.
|
Letterlijk verdienen misschien niks, maar in termen van stadspromotie kan een voetbalclub van vrij groote waarde zijn. Oké twee knokkende supportsgroepen zijn natuurlijk zeker geen reclame, maar gelukkig gaat het er bij de meeste wedstrijden iets normaler aan toe. Verder ontvangt de rijksoverheid natuurlijk BTW over die, je zei het al, achterlijk dure kaartjes en broodjes bal. Voetbal levert dus zeker wat op, alleen of het genoeg is om al die kosten te dekken is weer een ander verhaal. |
|
|
| jp |
Finale UEFA Cup 2006 in Eindhoven
De UEFA heeft bekendgemaakt dat de UEFA Cup finale van 2006 in het Philips-stadion in Eindhoven gespeeld zal worden. De laatste keer dat Nederland de UEFA Cup-finale mocht organiseren was in 2002, toen Feyenoord in de eigen Kuip de UEFA Cup won.
De finale van de Champions League zal volgend jaar in het Stade de France in Parijs gespeeld worden. De eindstrijd van het meest prestigieuze Europese bekertoernooi zal in 2007 in het Olympisch Stadion in Athene gespeeld worden, terwijl het Schotse Hampden Park het strijdtoneel zal zijn van de UEFA Cup-finale 2007.
De finales van dit jaar, waar PSV en AZ overigens nog steeds kans op maken, vinden plaats in Istanboel (Champions League) en Lissabon (UEFA Cup)
:toocool: :toocool: :toocool: |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Eh...nul?? Want moeten die gemeentes hieraan verdienen dan? Niets!
Het kost ze alleen maar geld. Wie denk je dat de politie betaalt voor een deel?
Wie gaat er over de openbare orde & veiligheid? Juist, de burgemeester. Dus ik weet niet of je een cynische vraag stelt als in: de gemeente krijgt niets terug oid, maar anders is het antwoord: nul. Het is geen private sector. |
huur stadion, gedeelte opbrengst van de kaartjes, vergunningen, parkeerkosten toeschouwers, genoeg dingen waar de gemeentje ook weer geld mee verdient door een voetbalwedstrijd |
|
|
| Cosmic |
Prognoses voor vanavond?
Ik denk 2-0 voor Feyenoord |
|
|
| arjoderoon |
wat je prognose betreft: je zit op de helft :)
ik denk 1-1 ofzo en dan na verlenging en penalties gaat psv verder.
OVerigens: vdv weg bij ajax, trabelsi ook mogelijk. Maxwell ook is de verwachting. Wordt nog leuk bij ajax volgend seizoen. Tijd voor ervaring... wel klote voor ze dat ze mogelijk 2 sterke backs kwijt raken. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by arjoderoon
wat je prognose betreft: je zit op de helft :)
ik denk 1-1 ofzo en dan na verlenging en penalties gaat psv verder.
OVerigens: vdv weg bij ajax, trabelsi ook mogelijk. Maxwell ook is de verwachting. Wordt nog leuk bij ajax volgend seizoen. Tijd voor ervaring... wel klote voor ze dat ze mogelijk 2 sterke backs kwijt raken. |
Vdv moet inderdaad zeer hard opsodemieteren. Grote smoel van die gast.
Trabelsi speelt tegenwoordig ook bar weinig en maxwell zit er inderdaad dik in. Al speelt hij minder goed dan vorig jaar. Maar maxwell is d eenige die ik zou missen. Blind heeft denk ik een heel nieuw idee over Ajax. En het gaat goed. Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. |
|
|
| arjoderoon |
bij koeman ging het in het begin ook goed. een coach heeft maar een beperkte houdbaarheid denk ik. Al denkt alex ferguson bij ManU daar heel anders over en probeert Arsene Wenger hem wanhopig te evenaren.
Op een gegeven moment is jouw manier van werk uitgewerkt... |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by arjoderoon
bij koeman ging het in het begin ook goed. een coach heeft maar een beperkte houdbaarheid denk ik. Al denkt alex ferguson bij ManU daar heel anders over en probeert Arsene Wenger hem wanhopig te evenaren.
Op een gegeven moment is jouw manier van werk uitgewerkt... |
Denk dat Blind wel wat strenger is dan Koeman. Blind heeft een veel strengere kop. Die heeft vroeger al tegen die gasten lopen schreeuwen. 10 keer opdrukken bij een foute bal. Zo moet het gaan :p |
|
|
|
|