return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 
Voetbal, seizoen 2004-2005 (pg. 77)
View this Thread in Original format
MaGiK54
'Smartball' al bij WK in Duitsland
LONDEN - De wereldvoetbalbond FIFA heeft hoge verwachtingen van de zogenaamde Smartball, een voetbal met een microchip in de vorm van een sensor. Al bij het eindtoernooi om de wereldtitel, volgend jaar zomer in Duitsland, moet het nieuwe snufje van toepassing zijn. Dat liet FIFA-voorzitter Blatter donderdag in een vraaggesprek met een Britse krant weten.

De Smartball geeft een signaal af aan de scheidsrechter als het speeltuig de doellijn heeft gepasseerd. Sportfirma Adidas heeft met twee andere Duitse bedrijven de Smartball ontwikkeld.

In september bij het wereldkampioenschap onder 17 jaar in Peru, met deelname van onder meer Nederland, wordt de nieuwe technologie uitgebreid getest. " Ik ben ervan overtuigd dat het systeem klaar is voor het grote WK volgend jaar in Duitsland", zei Blatter.

De FIFA-preses, een fervent tegenstander van het gebruik van videobeelden tijdens de wedstrijd, reageerde in Londen op het twijfelachtige doelpunt van Liverpool in de return tegen Chelsea (1-0) in de halve finales van de Champions League. Als één van weinigen in en buiten het stadion dacht de grensrechter dat de bal de doellijn had gepasseerd.

"Er stonden twaalf camera's rond het veld, maar nòg kon niet worden vastgesteld of er sprake was van een doelpunt of niet", gaf Blatter aan. "Een Smartball moet uitkomst gaan bieden, zonder dat daarbij de menselijke factor in het voetbal verdwijnt

Coole dit :)
Muppy
zeker wel vet ja. zo kan ook makkelijk worden bepaald of de bal buiten de lijn is gekomen of niet (idee voor in de toekomst misschien)
Blik
werd verdomme ook wel tijd ook
Jappio
quote:
Originally posted by Blik
werd verdomme ook wel tijd ook

waarom? Ik vind juist dat het voetbal zijn charmes moet behouden. Dus gewoon normaal gras, en geen chipballen. Wat is er lekkerder dan de scheidsrechter achteraf de schuld geven van een nederlaag of in het andere uiterste waarin een Collina bijvoorbeeld een perfecte partij fluit.

Hoort gewoon bij de charme van het voetbal vind ik dit soort fouten.
New Wave
helemaal mee eens. Vind het maar niets. maargoed, het zat er aan te komen. Zal niet bij het doel blijven denk ik. Vroeger nam mijn opa na een wedstrijd altijd een plukje gras mee naar huis. Dat bracht geluk. Die tijden zijn allang voorbij.:(
SnuggLe
quote:
Originally posted by Jappio
waarom? Ik vind juist dat het voetbal zijn charmes moet behouden. Dus gewoon normaal gras, en geen chipballen. Wat is er lekkerder dan de scheidsrechter achteraf de schuld geven van een nederlaag of in het andere uiterste waarin een Collina bijvoorbeeld een perfecte partij fluit.

Je hebt wel gelijk hoor, zeke wel, probleem alleen is dat alles nu om geld draait....... en daarom dit soort initiatieven ontplooid worden.
moogwai
quote:
Originally posted by Jappio

In het specifieke geval bal wel/niet over de lijn vind ik het zeker een goed initiatief, zeker omdat het geen grote aanpassing is. Over andere initiatieven ben ik ook pessimistischer.
raoel
Met deze technologische toevoeging aan het voetbal kan ik wel leven. Ik vind het zelfs goed dat dit er komt. Met de huidige belangen in het topvoetbal kan zo'n doelpunt als dat van Liverpool miljoen waard zijn, terwijl die bal waarschijnlijk niet over de lijn was.

Echter ben ik bang dat dit het begin is van nog veel meer toevoegingen aan het spel. Daar ben ik dan weer niet voor.
Ik ben tegen videobeelden die de scheids achteraf kan bekijken om te bepalen of het al dan niet buitenspel was. Ook met grove overtreden en de eventueel daarbij behorende rode kaart moet men geen videobeelden toe gaan passen.

Het spel wordt daardoor vertraagd, stil gelegd en weet ik wat al niet meer. Daarnaast vind ook ik dat het een stukje van de charme van het voetbal is.

Zo'n sensor op de doelijn is echter iets wat heel direct de situatie perfect aan kan geven. Een goede zaak.
Blik
ik vind ook dat het niet verder moet gaan dan dit hoor, maar het is gewoon zuur voor een ploeg als Chelsea om zo niet in de finale van de CL te komen te staan. Engeland is zelfs een keer wereldkampioen geworden door zo'n doelpunt die werd toegekend terwijl die er niet overheen was. Daarom vind ik dit een hele goede beslissing, het moet gewoon duidelijk zijn of de bal over de lijn ging of niet.
New Wave
quote:

De Engelse voetbalclub Manchester United is in navolging van Chelsea grotendeels in het bezit van één man. De Amerikaanse sport-miljardair Malcolm Glazer heeft een meerderheidsbelang verworven en zint op de resterende aandelen. Prijskaartje: 1,2 miljard euro.

Al langere tijd had Glazer als doel Manchester United in het bezit te krijgen. Daarbij stuitte hij op veel verzet, vooral van de supporters. Die zagen het niet zitten om door een Amerikaanse cowboy te worden overgenomen.

Glazer bezit momenteel 28,1 procent van de aandelen. Hij heeft nu de aanndelenpakketten van de Ierse race-tycoons JP MacManus en John Magnier overgenomen (voor 4,56 euro per aandeel). Hierdoor komt het belang van Glazer uit op 62 procent. Op korte termijn zal hij hoogstwaarschijnlijk negentig procent in bezit hebben, waardoor de club haar beursnotering kwijtraakt.

De fans van Machester United zijn er allerminst blij mee. Zo beweert Nick Towle, voorzitter van de fangroep die zich het felst verzette tegen de overname, dat hij zijn seizoenkaart heeft verscheurd. Naar eigen zeggen zouden 20.000 fans bereid zijn de club de rug toe te keren.

Meer sportnieuws op FOK! sport!

Het is maar even dat u het weet.

raoel
Voor morgen staan er op papier enkele leuke westrijden op het programma.

Ten eerste de "topper": PSV - Feyenoord
Het gaat nu nergens meer om, maar PSV is aan zijn stand zowat verplicht te laten zien dat het dit seizoen een klasse beter is. Feyenoord kan enigszins wat goedmaken voor haar supporters. Bovendien staat er prestige op het spel.
Helaas, ook voor Bram, denk ik dat Feyenoord weinig kans maakt. Een makkelijke 3-1 overwinning voor de kampioen.

Maar ook
Vitesse - Ajax
en
Twente - AZ

Zijn leuke potten. Twente is na de winterstop zeer goed bezig. AZ alles behalve dat (in de competitie dan). Ajax heeft het vaak moeilijk in het Gelredome.

Verder weet ik zo niet in welke wedstrijden er nog veel op het spel staat. Natuurlijk zullen Den Bosch en De Graafschap er beide volle bak op gaan. Ik denk dat, wederom helaas voor Bram :p, dat De Graafschap na de komende 2 weekenden aan het korste eind gaat trekken. Den Bosch is redelijk op de dreef de laatste weken.
MaGiK54
Wtf.....Ado gewoon 4 - 0 achterstaan op Feijenoord en nu staat het 4 - 3 :eyespop:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 
Privacy Statement