|
Party knark (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Hörni på tal om knark.. kokain e fan det bästa jag tagit nånsin, finns inget dåligt me det alls förutom att jag kan tänka mig att man kan bli addict rätt lätt.. skönt att det e så dyrt:) |
Det tycker jag med. Inte så flippat, inte lika skadligt som t.ex. E
Enda nackdelarna som sagt är att det är dyrt.. och att det är så förbannat svårt att kliva av/veta när kvällen är slut.. Men hey! man ska inte klaga :)
Jag vet inte vad koks har för bieffekter knappt, Jag tänker att det är ganska ofarligt, förutom att de riktiga kolatrollen åker på "kraschen".. + att det är väldigt beroendeframkallande.. |
|
|
| reveal |
inte ofta (numera) som jag lägger inlägg i denna tråden, ni vet vafd jag tycker
men med tanke på de senaste inläggen tänkte jag meddela att jag blir rädd när jag hör vad ni använder för preparat
sluta upp för helvete, fattar ni inte att det är skitfarligt? |
|
|
| Vitryss |
Har aldrig taigt cola, har polare som tar så det är inte direkt fel på tillgången...men jag tänker aldrig ta, för jag tror att jag kommer tycka det är för kul helt enkelt. Inte alls farligt för kroppen och nästan som E....
För kokain är inte farligt för kroppen, alls. Om man då inte tar för mycket, för då dör man...
Men alkohol och tobak är också farligt, bla bla bla, som jag brukar tjata om.
I grund å botten handlar det inte om det är farligt, utan att kontrollera sig själv och sin egen kropp.
Det klarar JAG av, en del andra gör det inte, ett fåtal faktiskt.
Men just kokain är så himla lätt att fastna i att jag inte vill ta risken. Håller mig till det jag prövat förut, för det vet jag att jag kan kontrollera. |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Vitryss
I grund å botten handlar det inte om det är farligt, utan att kontrollera sig själv och sin egen kropp.
Det klarar JAG av, en del andra gör det inte, ett fåtal faktiskt.
Men just kokain är så himla lätt att fastna i att jag inte vill ta risken. Håller mig till det jag prövat förut, för det vet jag att jag kan kontrollera. |
Sant, det är väldigt lätt att fastna i, vet en del som gjort det ganska kraftigt. Men den ekonomiska aspekten sätter stopp för det. Iaf för mej.
Jag tycker oxå att det är okej att ta vad man nu vill, om man bara kan kontrollera det. Jag kan tänka mej att det inte låter som att man har kontroll på läget när man listar fler preparat än man kan hitta i fass och sen börjar prata om självdiciplin. Saken är den att jag sällan tar droger i överhuvudtaget, men när jag nu tar det så har jag ofta väldigt, väldigt roligt. Dessutom känner jag inte på nått sätt att min kropp tagit stryk, så varför sluta? |
|
|
| Gaby |
| London here I come!!! :D |
|
|
| Ravesquad |
| Drick mycke vatten!!! :p |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Drick mycke vatten!!! :p |
Det ska jag... rejäl pastaportion innan och mycket vatten under hela dan... standard! ;) |
|
|
| Vitryss |
Händer juh inget på forumet så jag tycker vi diskuterar av av sakerna som intresserar mig mest i livet, narkotikapolitik, igen, ;)
Först tycker jag ni ska läsa krönikan av den skogstokiga miljöpartisten på Drugnews:
Drugnews
Sitter nästan och vibrerar efter att kärringen påstår att Sverige har en "human" narkotikapolitk. Även om man är hemskt mycket emot droger så måste man juh förstå att "human" är lite väl magstarkt.
Hon nämner också "European Cities against Drugs", visste ni förresten att denna förening får 100% av sina pengar från svenska skattebetalare??
Hon snackar om FN och deras narkotika konvention från 1961, men nämner inte alls den mörklagda rapporten från WHO om att cannabis inte alls är speciellt farligt.
*suck* Jag blir så JÄVLA förbannad när jag läser sånt här... :mad:
P.S Hela historien om varför cannabis blev olagligt i USA är förresten extremt otrolig och alldeles sann. Amerikaner är tossiga... :) D.S |
|
|
| King of Clubs |
Det här var väldigt vinklad och obehaglig läsning.
| quote: | | Hur många holländare som använder cannabis är det ingen som vet — bara att antalet ständigt ökar. Och med det ökar utslagningen, antalet olyckor, bråk på gator och torg. |
Undrar hur många coffeyshopbesökare som verkligen kastar sig in i bråk egentligen.
jag blir så uppretad av sådana här bittra mäniskor som skyller allt skit som händer i världen på droger.
Däremot stämmer det nog att maruijana och hasch är en inkörsport till tyngre droger, men samma sak kan ju sägas om alkohol.. |
|
|
| Vitryss |
Finns inga som helst belägg för att cannabis är en inkörsport för droger... gör man det lagligt kommer man juh undan sjävla dealandet. Hur många dealers i Sverige finns det som BARA säljer cannabis? Av de 4-5 stycken jag vet om säljer alla tyngre grejer också, så det e klart man kommer i kontakt medtyngre droger.
Helt enkelt ytterligare ett argument att börja mjuka upp den svenska narkotikalagstiftningen...
Och om man säger så här.... visst hade du druckit alkohol innan du prövade cannabis? Då är väl alkohol inkörsporten... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vitryss
visst hade du druckit alkohol innan du prövade cannabis? Då är väl alkohol inkörsporten... |
visst hade du druckit vatten innan du provade alkohol?
ok, den var lam, men jag var bara tvungen :) |
|
|
| Aendy |
| "Illusionen om den restriktiva narkotikapolitiken" heter en kul utredning. Och som jag förstår det kommer alla knarkare (även helg och party) få det ännu kämpigare en tid framöver. I don´t mind. Men ni som håller på kan ju tänka på det... de kommer jaga er med blåslampa om deras motion går igenom. |
|
|
|
|