return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 27)
View this Thread in Original format
lonne
quote:
Originally posted by Glorie

varför hosta upp ett sånt argument? Visst du e över 18 och får göra vad du vill med ditt liv, men det argumentet rättfärdigar ingenting. Lamt.

Läs min post igen ! Jag sa att det är onödigt att skapa problem i onödan. De är ovetande, alltså har inte mitt användande gått ut över
dom ? Varför ska jag lägga korten på bordet ? Det skulle ju bara
bli ledsna och det är det sista jag vill .
reveal
vilka av er som använder droger har berättat för era föräldrar? eftersom det tydligen är ofarligt, borde man väl inte skämmas, utan istället förklara för dem?
lonne
quote:
Originally posted by reveal
vilka av er som använder droger har berättat för era föräldrar? eftersom det tydligen är ofarligt, borde man väl inte skämmas, utan istället förklara för dem?

Jag vet att jag inte är den enda som använder droger här ! Men har jag någonsin sagt att det är ofarligt ?
mindshooter
quote:
Originally posted by reveal

Kanske för att slippa den sortens moralkaka som faktiskt existerar. Ni har juh just själva bevisat det....det är inte allmänt accepterat med droger.

Respekterar dock givetvis era inlägg och för gärna diskussionen vidare.

quote:

Sluta dra parraller med alkohol, om det kom nu så skulle iaf jag oxå tycka att det borde förbjudas, skapar för stora problem för samhället liksom knark skulle göra om det vore lagligt (ja det skapar problem nu oxå men det skulle inte bli bättre)....

Herregud, ska folk inte få ha kul? Att det skapar problem beror fortfarande på folks egna dumhet. Jag vill kunna göra vad jag vill med min kropp, jag vill vara fri...varför ska nån annan bestämma att jag inte får hälla vissa vätskor i min kropp eller innhalera viss rök?

Jag står för en bredare utbildning inom droger och dess effekter samt en legalisering av lättare droger. Folk ska få välja själva!
WhiteRussian
quote:
Originally posted by mindshooter
Kanske för att slippa den sortens moralkaka som faktiskt existerar. Ni har juh just själva bevisat det....det är inte allmänt accepterat med droger.

Respekterar dock givetvis era inlägg och för gärna diskussionen vidare.

Herregud, ska folk inte få ha kul? Att det skapar problem beror fortfarande på folks egna dumhet. Jag vill kunna göra vad jag vill med min kropp, jag vill vara fri...varför ska nån annan bestämma att jag inte får hälla vissa vätskor i min kropp eller innhalera viss rök?

Jag står för en bredare utbildning inom droger och dess effekter samt en legalisering av lättare droger. Folk ska få välja själva!

Voila!
Om man kollar unge herr Mindshooters inlägg på första sidan så har han haft likadana åsikter som många av er, men ändrat sig! :)

Något en hel del av er också kommer göra kan jag nästan lova!
Glorie
quote:
Originally posted by mindshooter
Ni har juh just själva bevisat det....det är inte allmänt accepterat med droger.

Just för att droger är illegalt och skadligt. Japp, jag vet redan att alkohol och vanlig tobak är skadligt, men det är iaf inte illegalt.

quote:
Originally posted by lonne
Jag vet att jag inte är den enda som använder droger här ! Men har jag någonsin sagt att det är ofarligt ?

Jag bryr mig inte om hur många på forumet som använder droger, såtillvida det inte är mina kompisar som gör det. Då bryr jag mig. Det finns bara en på forumet som jag verkligen ser som en _riktig_ kompis. Med de andra som anv. droger tycker jag bara det är intressant att höra era åsikter och argument. Vad anser du att droger är för nåt lonne? Inte ofarligt säger du... farligt tror ja e ett ord du inte vill använda.. men vad är det då i såna fall? Kanske ändå lite utav ett risktagande? eller? För om du skulle tycka att droger faktiskt kan vara farligt för dig, Varför tar du droger då? Väger "att-bli-hög-känslan" upp det? Nu blir det massa privata frågor här :)
mindshooter
quote:
Just för att droger är illegalt och skadligt. Japp, jag vet redan att alkohol och vanlig tobak är skadligt, men det är iaf inte illegalt.

Nu säger du faktiskt samma sak som oss :) Tobak och alkohol är inte illegalt, men minst lika farliga som lätta droger.
En del av dikussionen är juh huruvida droger verkligen bör vara illegala och på vilka grunder i så fall?

Återigen, är inte den enda anledningen till att droger är förbjudna just det faktum att en viss mängd inte klarar av att hantera dom?

quote:

Inte ofarligt säger du... farligt tror ja e ett ord du inte vill använda.. men vad är det då i såna fall? Kanske ändå lite utav ett risktagande? eller? För om du skulle tycka att droger faktiskt kan vara farligt för dig, Varför tar du droger då? Väger "att-bli-hög-känslan" upp det? Nu blir det massa privata frågor här :)

Vad i livet är inte ett risktagande? Och om man läser forskarrapporter så är det inte alls så farligt med "lätta" droger som media och många får det att verka. Återigen, är det inte upp till var och en om den personen vill ta den "risken" som nu finns.

Om det helt plötsligt blev bevisat att det var fett farligt att onnanera, skulle ni vilja att det förbjöds då? Skulle ni inte vilja bestämma över er egna kropp och därefter besluta om ni vill ta den risk som onanin innebär för att uppnå den njutning som ni tycker att risken är värd. Skulle ni vilja att det förbjöds på den grund att "jomen annars finns det folk som gör det 10 ggr om dan och då blir det farligt, därmed får INGEN göra det".

EDIT: BTW så stämmer det som Vitryss säger, jag var själv väldigt anti-drog förut. Helt plötsligt började jag träffa folk som faktiskt höll på. Folk som kunde hantera sitt bruk och folk som använde droger som pricken över I:et istället för något sorts livsuppehållande medel som skolan fått det att framstå som. Jag hade sedan 4:an i skolan blivit pumpad med "fakta" om hur dåligt det var med droger och fick genast uppfattningen om att man blev helt sjuk av ett bloss. Med påläsning och med möten med folk så har jag ändrat uppfattning, skaffat en egen uppfattning istället för att lyssna på Aftonbladet och Skolan.
Glorie
asså :D :stongue: Likna inte onani med intag av droger! Det går inte ens att jämföra.

då menar du alltså att cannabis e en lätt drog? Räknas inte Ecstasy till lätt drog också? Det gör det mig veteligen? Och jag anser inte att E går att jämföra med alkohol och tobak.

I Holland förresten... e det cannabis enbart som är lagligt där va? är det va?
staz
mind: w0rd ;)

som paralell kan jag säga att vad det beträffar t.ex. allergi, så är det upp till folk själva att vara försiktiga och undvika vissa saker som de är känsliga för.. vissa kanske älskar jordnötter men om de äter för mycket så får de allergiska reaktioner.. i de fallen så (trots att folk dör ibland pga bristande information, nån som dog av en chokladkaka som innehöll nötter utan att det stod för ett tag sen) får folk bestämma om de vill äta, det är inte förbjudet och lagstiftat emot att en laktosintolerant ska få dricka mjölk, och vad är egentligen skillnaden med droger? om regeringen vill "skydda" folk emot att skada sig själva, så borde det väl vara illegalt med en hel del andra saker också?

förståeligt tycker jag det dock är att lagstifta emot något som en person kan göra som kan innebära risker för andra (t.ex. rattfylleri), men då är det lite ironiskt att ecstasy t.ex, som gör folk till goa små kramnallar är illegalt medans alkohol som VÄLDIGT ofta leder till aggressioner, våld, bråk, tjafs, sexuella trakasserier osv är lagligt..

just doesnt make any sense. sad but true.

a wise guy once said:

quote:
As far as doing the "right thing", who is the one to say what is wrong? The government? Let me clue you in a little about the government... Less than 150 years ago the government said slavery was OK. Women have not even had the right to vote for 100 years. The "right thing" is whatever your morals tell you is the "right thing". Just because something is illegal does not make it wrong, and vice versa. Up until a few years ago, interracial marriage was still illegal in some states.
lonne
quote:

? För om du skulle tycka att droger faktiskt kan vara farligt för dig, Varför tar du droger då? Väger "att-bli-hög-känslan" upp det? Nu blir det massa privata frågor här :)

Jag är fullt medveten om att droger, rent generellt sätt är farligt.
Visseligen inte så farligt som massmedia eller polisen skulle beskriva det.

Det är helt ok att du ställer personliga frågor ! Ja, du har rätt att
vara hög slår mycket, tänk dig själv att vara kär, ha bra sex, höra skön musik, vara enormt lycklig , höra en en grym trance låt, räcker det ? Det knäcker mycket av ovanstående faktorer, svårt att beskriva
såklart ;) ( Men sant ) Droger är underbart, men allt går till en
viss gräns...inte sant ?

lonne
quote:

då menar du alltså att cannabis e en lätt drog? Räknas inte Ecstasy till lätt drog också? Det gör det mig veteligen? Och jag anser inte att E går att jämföra med alkohol och tobak.

E går inte att jämföra med lätta droger ! Annser du att amfetamin, mdma
och heroin är lätta droger ? Jag gör det inte.....
Det är svårt att föra en debatt när du tex inte ens vet vad E medför,
innnehåller lr, vad det har för effekter, samt vad man upplever ? :)
chjo
Går det inte flytta denna tråd till Lunarstorm??? :rolleyes:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement