return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 41)
View this Thread in Original format
staz
oke förstod ej. I apologise.

muskotnötter i stor mängd är också psykoaktiva... sök på nutmeg på erowid ;)

vad som är gift eller inte är för övrigt ofta rätt vagt..man kan säkert gå så långt som du säger att kalla allt för ett gift, bara med tanke på att allt måste brytas ner i kroppen, och varesig det bryts ner till några giftiga ämnen eller inte så är själva nedbrytningsprocessen tärande på kroppen då det uppstår fria radikaler (en bidragande faktor till åldrande genom att de angriper celler och tvingar dem att förnya sig).

T.ex. i svampböcker så listas svampar innehållande psilocybin (psykedeliskt ämne) som giftiga, fast de egentligen inte är giftiga på ett fysiskt sätt. så om man ska definera gift enligt svamparna så räknas cannabis och muskotnötter också som gift.. men iaf, jag förstår vad du menar.. jag klassar gift som något som med en enda dos har kapacitet att döda eller orsaka extremt illamående.. Så för mig t.ex. så agerar alkohol ofta som ett gift, även i låga doser.. medans det hos andra inte alls gör det. alltså kan det variera mellan individer och tolerans vad som är giftigt också. Det mesta i för stora mängder är också giftigt.. Salt, krydda maten gott gott.. ta för mycket och njurarna pajar. Men att cannabis som ett fysiskt gift skulle falla väldigt långt ner på giftighetsskalan är det ingen tvekan om.
staz
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,383603,00.html

härligt land vi lever i ;)
Aendy
quote:
Originally posted by staz

Låt de behålla passet så att de kan försvinna från min närhet. Gillar dock de övriga påföljderna väldigt mycket:

Indragning av körkortet.
Beslagtagen moped.
Nekas vapenlicens.
St_Andrew
suck vilket cp.
Aendy
quote:
Originally posted by St_Andrew
suck vilket cp.

Vem var det riktat till?
St_Andrew
quote:
Originally posted by Aendy
Vem var det riktat till?

Björn Fries, skulle inte vara riktigt så rak till nån här =)
Aendy
quote:
Originally posted by St_Andrew
Björn Fries, skulle inte vara riktigt så rak till nån här =)

Varför skulle du inte det? Tycker det är grymt vettiga åtgärder, då drabbas de personligen istället för att, i bästa fall, några mesiga föräldrar går in och betalar för sin stackars unges påhitt.
St_Andrew
quote:
Originally posted by Aendy
Varför skulle du inte det? Tycker det är grymt vettiga åtgärder, då drabbas de personligen istället för att, i bästa fall, några mesiga föräldrar går in och betalar för sin stackars unges påhitt.

problemet e bara att ingen kommer bry sig om det, kommer bara ställa till mer problem för många av dom som redan har problem..
staz
såna saker får bara de utsatta att vilja provocera ännu mer och må ännu sämre, därav leder det nästan säkerligen till det motsatta än vad Fries är ute efter.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=100902
w2g.
mjz
quote:
Originally posted by staz

såna korkade förslag borde bestraffas med indraget körkort...

SnAQ
Det är inte drogerna det är fel på, det är folket det är fel på

Det är bara att inse, gillar man droger så gör man...

ja har inget emot dom, så länge det är i rimliga mängder, och man inte snear på dom...

Nu ska ja snart sluta jobba och ha skoj istället... :D
psystamp
quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
Jag tycker att de som behöver knark för att uppleva den bästa effekten inte riktigt har känsla för trance, och inte kan uppfatta det på rätt sätt. En person som verkligen njuter av trance behöver egentligen inget knark för att hamna i extas. De flesta som behöver knark till hjälp, gör det kanske bara för knarkandets skull, men INTE alla. själv tar jag inget, det behövs inte. Musiken räcker för mig för att uppleva den totala tillfredsställelsen.

jag kan inte säga mer än att jag håller med dig till 100%
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement