|
Party knark (pg. 20)
|
View this Thread in Original format
| Gaby |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Sanning!! Fy faan. Jag har gett upp hoppet om en liberalare drogpolitik i Sverige.
Kokain är farligt beroendeframkallande, men på vilket sätt tar kroppen stryk?
Tror verkligen att droger inte är för alla, men vem som helst kan snetända eller må illa dan efter. Det vet man ju om när man ger sej in i leken. |
Folk tappar bort sig själva... Tomhetskänslan som knäcker en till sist? |
|
|
| Beamish |
| det finns tjockisar som äter sig ner i fördärvet. Det finns pundare som silar sig ner i fördärvet. Allt vi kan bruka kan vi också missbruka... |
|
|
| NbR |
Jag har inte läst igenom alla 16 sidor med inlägg så jag vet inte om det här har varit uppe tidigare...
men har ngn funderat på vad det är de finansierar med sina pengar?
Jag tror ju inte att det kommer ngn och säljer knirk på en fest bara för att de vill dela med sig av det sköna känslan eller ngt?
Jag tror inte att det kommer bilar med tabletter över en lång bro eller över gränsen från finland bara för att ngn tyckte att det kändes skönt när han åt ngt och tycker att alla skall få prova till själkostnadspris.
Alltid finns det ngt 3vligt som utbildning av passagerarplanspiloter i USA eller bilar och båtar för människosmuggling vid tex tyska gränsen eller (whatever nice and fussy)...
Visst min kropp är mitt tempel och jag tycker att allt borde vara bra för alla... agerar jag efter det oxo?
Är det bara _mig_ det skadar när _jag_ knarkar?
Man får försöka ställa sig på tå och se lite längre.
Tro nu inte att jag hatar alla som knarkar, jag säger som mången annan gjort före mig... ingen som e:at har försökt slå ner mig.. vilket har hänt ett antal ggr med alkoholpåverkad omgivning.
Om det nu beror på att det e pga att det e så mkt större andel som alkoholiserar sig än äter piller får vara osagt.... ledsen , jag läser statistik o sannolikhetsteori just nu ;)
/NbR - sugarrush |
|
|
| Vitryss |
Finns bevis för att E skadar synapserna i hjärnan, de små pinalerna som skickar seratonin fram och tillbaka, vid kortvarigt bruk.
Man vet ännu inte hur det är med långvarigt bruk. Detta kan tolkas på två sätt, antingen är det olika från person till person, det mest troliga. Eller så är det inte speciellt farligt vid sporadiskt långvarigt bruk men det kommer juh inte riktigt fram i media...
Nbr, klart som fan jag finansierar brott med mina pengar, men det är juh FÖRBUDETS fel, inte drogerna! Ännu ett argumnet för att legalisera droger.
Alkohol är en av de absolut farligaste drogerna. Fler folk knarkar än man tror, samhäller skulle inte få extremt mycket mer kostnader om de la alla pengar som läggs på att bekämpa narkotika på information och rehabilitering av missbrukare istället.
När jag röker cannabis påverkar det BARA mig, ingen annan. Hur skulle det kunna påverka andra? Det är juh en handling jag gör, ett aktivt val, VALET påverkar kanske andra men inte drogen. Inte drogens fel, snarare människans.
Man måste skilja på drogen och människan. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Finns bevis för att E skadar synapserna i hjärnan, de små pinalerna som skickar seratonin fram och tillbaka, vid kortvarigt bruk.
Man vet ännu inte hur det är med långvarigt bruk. Detta kan tolkas på två sätt, antingen är det olika från person till person, det mest troliga. Eller så är det inte speciellt farligt vid sporadiskt långvarigt bruk men det kommer juh inte riktigt fram i media...
|
eller så är det för att ingen hållt på med E "tillräckligt" länge?
NbR: bra inlägg! |
|
|
| Vitryss |
E har funnits sedan början av 80-talet, så jag tror inte att det är så att alla e-användare helt plötsligt blir störda i huvudet om 30 år. Så fungerar inte hjärnan...
Läste också artikeln i DN, sorligt att det är så, men så är det. För alla hardcore intresserade i frågan, kolla föreningen som var störst under det "mörka" 70-talet. Medlem är man juh så klart, ;)
RFHL |
|
|
| Dj Memento |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Alkohol är en av de absolut farligaste drogerna. Fler folk knarkar än man tror, samhäller skulle inte få extremt mycket mer kostnader om de la alla pengar som läggs på att bekämpa narkotika på information och rehabilitering av missbrukare istället.
När jag röker cannabis påverkar det BARA mig, ingen annan. Hur skulle det kunna påverka andra? Det är juh en handling jag gör, ett aktivt val, VALET påverkar kanske andra men inte drogen. Inte drogens fel, snarare människans.
Man måste skilja på drogen och människan. |
Det där var det löjligaste jag har hört! Så du säger i princip att alla skall få göra vad som helst bara för att man gör olika VAL?! Med samma argument skulle jag kunna slå ner nån med ett bollträ och hävda att personen inte påverkades eftersom det var mitt eget VAL så man kan inte skylla på bollträt!
Vad du gör spelar roll, för ALLTING du gör i livet har en konsekvens av olika slag! ALLTING! ALLTINGALLINGTALLTING!!
Nu riktar jag ju iofs bara in mig på första delen av ditt argument, men eftersom du säger emot dig själv så var jag tvungen att välja ett av dom. (Du säger först att ditt val påverkar bara dig, och säger sedan att det kan påverka även andra) |
|
|
| Vitryss |
Nu missuppfattade du nåt enormt vad jag menade för nåt...
Självklart påverkar ens val andra människor, precis det jag menade. Men ska man förbjuda en drog för det?!
Vad jag menade var att själva konsumtionen inte skadar andra, handlingar man begår skadar andra.
Drogen leder oftast inte till "handlingen"... |
|
|
| NbR |
kan du vidareutveckla det där med att drogen inte leder till handlingen ?
låter lite som "jag bara slog honom på käften, inte mitt fel att han faller och slår huvudet mot marken"
/NbR - har ngn hört talas om hårdtrans? |
|
|
| Vitryss |
Är så enkelt att de flesta som röker cannabis, dricker alkohol, petar E, inte BLIR våldsamma, inte SLÅR någon på käften.
De som blir våldsamma är oftast våldsamma innan.
Droger framställs i Sverige som något mycket farligare än det egentligen är.
Handlar mycket mer om attityder och inställningar. |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by reveal
eller så är det för att ingen hållt på med E "tillräckligt" länge?
NbR: bra inlägg! |
Har ni sett bilder på hur hjärnan ser ut efter några gånger? E skapar bara en deprimerad värld där alla går omkring och är tomma. Visst är det kul och skönt...men bara för stunden!!!
Dagen efter är skit, efter några gånger så måste dosen ökas för att få samma känsla, du går in i dig själv och blir en självisk idiot som jagar "känsla" som aldrig mera blir desamma... Droger suger! Sluta lura er själva och börja leva istället! I did...
Jag tycker inte man ska snacka cannabis och mena gräs & hash.
Tänk så här: Gräs är grönt som allt som är bra, hash är brunt som allt som vi inte vill ha kvar ;) |
|
|
| Vitryss |
Alkohol är också bara roligt för stunden...
Överhuvudtaget så är min respekt 0 för människor som dricker alkohol men samtidigt klankar ner på droger. Snacka om dubbelmoral...
Skulle jag sluta använda droger så skulle jag sluta med allt, inklusive alkohol och cannabis
Men det vill jag inte, tycker det är skitkul att knarka, för att vara lite provocerande, ;)
Sen om man måste ta mer och mer E, det är juh individuellt... jag har alltid taigt 1.5 tabletter i snitt varannan månad, ingen direkt skillnad på rus, inga skumma bieffekter.
Den enda drogen jag egentligen bara har dåliga erfarenheter av är amfetamin...hua, vilken jävla AT... |
|
|
|
|