return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 46)
View this Thread in Original format
Smekbar
quote:
Originally posted by Dragonfly
joint på stranden..

hoppas ni inte anser att jag är skum för att jag nu säger att jag känner många som knarkar...

en joint är en trevlig liten avslappning som tyvärr mycket snabbt börjar ändra på det vi kallar för motivationen hos människan. man blir så småningom helt utan lust att engagera sig i jobb, karriär, pluget, inte ens brudar eller sex är värt den energin det kräver. så är det punkt slut. att inte alla tar det så långt är mycket beroende på individen. men så vitt jag vet så är det ingen som kan förutse vem som kommer att fall i fällan.

alltså... amotivationssyndromet har varit ett härligt litet argument hos drogmotståndare länge, och därför har det också forskats en hel del om det och i princip alla rapporater har visat att det inte finnns något som helst samband mellan drogbruk och amotivation...
staz
tragisk subjektivitet i artikeln.
lonne
Vilken jävla snyfthistoria! Linda Rosing verkar göra det mesta för publicitet.:rolleyes:
Ravesquad
quote:
Originally posted by staz

Måtta är det viktigaste med allting i livet. ;)

Hej, när det gäller en drogs beroendepotential så står den i direkt relation till hur snabbt den verkar eller 'slår'. Därför är kokain en utav de mest beroendeframkallande. Man snortar ju som bekant in det genom näsan som har väldigt många ytliga blodkärl och som befinner sig väldigt nära hjärnan. Därför påverkas det centrala nervsystemet på nån sekund.

Extacy däremot måste först lösas och absorberas i tunntarmen för att nå blodet och till sist CNS. Därav dess låga beroendepotential.

Jag har en liten teori om att denna 'lag' även går att applicera på spelberoende. Exempelvis så är Jack Vegas ett utav de mest beroendeframkallande spelen. Kanske för att resultatet nås på 5 sekunder istället för på en vecka som med tipset eller lotto:)

//doktorn
staz
det är dock även andra faktorer iblandade, som t.ex. hur mycket dopamin som frigörs osv. Om det endast skulle vara som du säger så skulle t.ex. oralt kokain knappt vara beroendeframkallande vilket det fortfarande är, kanske inte i samma utsträckning dock.
lonne
quote:
det är dock även andra faktorer iblandade, som t.ex. hur mycket dopamin som frigörs osv. Om det endast skulle vara som du säger så skulle t.ex. oralt kokain knappt vara beroendeframkallande vilket det fortfarande är, kanske inte i samma utsträckning dock.

Kokain går ju inte att inta oralt, på samma sätt som amfetamin. Det beror på att det har så pass frätande effekt på magen och magsäcken.
staz
stämmer inte.. amfetamin tas bl.a. oralt av ADHD patienter som får det utskrivet, oralt är även ett vanligt sätt bland rekreationella användare att ta amfetamin.

quote:
Amphetamine sulphate was aggressively marketed for asthmatics, hay-fever sufferers and anyone with a cold. Amphetamine was soon available in pill form too. "Pep pills" were sold over the counter for all manner of ailments. Doctors prescribed amphetamine for depression, Parkinson's disease, epilepsy, travel-sickness, night-blindness, hyperactive disorders of children, obesity, narcolepsy, impotence, and apathy in old age.

quote:
Soldiers on both sides in World War Two consumed millions of amphetamine tablets. This practice sometimes caused states of quasi-psychotic aggression in the combatants.
From 1942, Hitler received daily methamphetamine injections from his quack doctor Morell. This corrupted his judgement, undermined his health and probably changed the course of the War.

Kokain?

quote:
Some 99% of contemporary Western users mix cocaine and ethyl alcohol. Cocaine and alcohol combine to form another hugely reinforcing compound, cocaethlyene. Coca-use only really took off in the West when it was blended with an alcoholic beverage.

The real soaraway success in Europe was Vin Mariani. Launched in 1863, it was an extremely palatable coca wine developed by the Corsican entrepreneur, Angelo Mariani (1838-1914). Mariani first tried his new tonic on a depressed actress. The results were spectacular. She soon told all her friends. Mariani himself wrote a book eulogising coca; and he gathered artefacts of, and material on, the coca-loving Incas. At home, he collected coke-taking paraphernalia. He also took up amateur horticulture and cultivated the coca plant in his garden.

Coca wine made Mariani famous. Vin Mariani rapidly became the world's most popular prescription. Writers loved it. Anatole France, Henrik Ibsen, Émile Zola, Jules Verne, Alexander Dumas, Robert Louis Stephenson, Sir Arthur Conan Doyle, and other literary luminaries all indulged freely. Composers such as Massenet, Gounod and Fauré gratefully honoured the Corsican druggist in their music. Vin Mariani was celebrated by royalty as well: by Queen Victoria; King George 1 of Greece; King Alphonse XIII of Spain; the Shah of Persia; and by William McKinley, President of the United States.

quote:
The commercial production of purified cocaine gained momentum in the mid-1880s. Its greatest medical value was in ophthalmology. Eye-surgery stood in desperate need of a good local anaesthetic. This was because in eye operations it is often essential for a conscious patient to move his eye as directed by the surgeon - without flinching. Viennese ophthalmologist Karl Koller (1857-1944) discovered that cocaine was ideal for the task. From 1884, news of his successful experiments travelled round the world. The military took an interest as well. In 1883, German physician Theodor Aschenbrandt administered cocaine to members of the Bavarian army. It was found that the drug enhanced their endurance on manoeurvres.

Aschenbrandt's study was published in a German medical journal. The report was read by a young Viennese neurologist, Sigmund Freud (1856-1939). Freud was to play a significant role in the development of the Western cocaine-industry. "I take very small doses of it regularly and against depression and against indigestion, and with the most brilliant success", he observed. Drug giants Merck and Parke Davies both paid Freud to endorse their rival brands. Freud wrote several enthusiastic papers on cocaine, notably Über Coca (1884). He talks of "the most gorgeous excitement" animals display after receieving injection of a cocaine "offering". And in humans, cocaine induces...

"...exhilaration and lasting euphoria, which in no way differs from the normal euphoria of the healthy person...You perceive an increase of self-control and possess more vitality and capacity for work....In other words, you are simply normal, and it is soon hard to believe you are under the influence of any drug....Long intensive physical work is performed without any fatigue...This result is enjoyed without any of the unpleasant after-effects that follow exhilaration brought about by alcohol....Absolutely no craving for the further use of cocaine appears after the first, or even after repeated taking of the drug..."
Freud concluded Über Coca by recommending seven conditions for which cocaine pharmacotherapy might prove valuable:

as a mental stimulant
as a possible treatment for digestive disorders
as an appetite stimulant in case of wasting diseases
as a treatment for morphine and alcohol addiction
as a treatment for asthma
as an aphrodisiac
as a local anaesthetic
It was Freud's fourth recommendation that caused the most controversy. Cocaine is no longer prescribed as an antidote to morphine addiction.

Taken in an oral solution as Freud had envisaged, cocaine was indeed less likely to be addictive than when administered by the intravenous route. The euphoria induced is delayed; and it may be less intense and even subtle. A lot of the cocaine is broken down in the liver before it reaches the brain. However, hypodermic needles were starting to become widely available in the 1880s. Morphine addicts soon discovered that subcutaneous injections of cocaine yielded a quick, potent and addictive high. Before long, many users became hooked on cocktails including both. Using cocaine to cure morphine addiction, Freud later ruefully admitted, was "like trying to cast out the Devil with Beelzebub."

quote:
John Pemberton (1832-1888), the Atlanta-born creator of Coca Cola, was a keen pharmacist and coca-lover. He sought to combine the ultimate medicine and perfect drink in one glorious cocktail. Pemberton based his original drink on Vin Mariani. It was said to be "a most wonderful invigorator of the sexual organs". "Pemberton's French wine coca" proved singularly popular with American consumers. Coke was soon touted as "an intellectual beverage"; though not on the basis of controlled clinical trials.

Atlanta introduced Prohibition in 1886. So Pemberton had to replace the wine in his recipe with sugar syrup. Thus 'Pemberton's French wine cola' became 'Coca-Cola: the temperance drink'.

Official approval of coca-based tonics began to wane towards the end of the century. Unfortunately, people who were prescribed cocaine to combat morphine dependence were becoming addicted to both.

In 1904, America's gathering moral panic about Drug Abuse led the manufacturers to remove the cocaine from Coca-Cola. It is now official Coca-Cola Company policy to deny the existence of cocaine in their orginal world-winning formula. The US Government later tried to compel the company to drop the name 'Coca-Cola' too. After protracted legal argument, the name was saved; but traditionalists claimed the drink itself never quite recaptured its original glory.

http://cocaine.org/cocawine.htm
etc

nog kan det tas oralt vill jag lova.

http://cocaine.org/pharmacotherapy/index.html

http://cocaine.org/refs/index.html
lonne
Tack för länkarna och det du quotat! Det jag menade angående amfetmin och kokain är följande! Har du ett gram amfetamin bör det inte intas
oralt tsk från amfetamin, vilket går utmärkt.

Precis som du är jag också medveten om att barn med damp och adhd symdrom, får medicin som innehåller amfetamin precis som vissa bantningsprodukter.

Kokain går ju även att röka, vilket iofs medför ett helt annat rus än att snorta. Däremot tror jag fortfarande att det bör undvikas att ta oralt då det fortfarande är i pulver format.
staz
Pulver är ju vad tabletter och piller innehåller.. det är fortfarande samma substans och varken mer eller mindre frätande, så vitt jag vet är varken kokain eller amfetamin frätande.

Den största anledningen till att t.ex. kokain inte tas oralt är att det krävs en betydligt större mängd för att uppnå en liknande effekt, samtidigt tar det längre tid för effekterna att slå samt de gör det inte lika intensivt. I och med att kokain på de flesta ställen är så pass dyrt så är det inte ett prisvärt alternativ, men i t.ex. colombia kan jag tänka mig att det förekommer en hel del oralt intag av kokain.

För att kokain ska kunna rökas måste det göras om till sin fria form, 'freebase' 'crack' (crack är en simpel process där man gör om kokain från sin saltform till sin friaform genom att använda bakpulver.. slutprodukten är då inte helt ren.
Om kokain röks i sin saltform så förbränns det mesta av det istället för att som när det röks i sin fria form, oxidera.
Funfrock
quote:
Pulver är ju vad tabletter och piller innehåller.. det är fortfarande samma substans och varken mer eller mindre frätande, så vitt jag vet är varken kokain eller amfetamin frätande.

En gissning är att det är lätt frätande.. eftersom personer som snortat lite för ofta kan få ett hålrum i näsgången.

quote:

I och med att kokain på de flesta ställen är så pass dyrt så är det inte ett prisvärt alternativ, men i t.ex. colombia kan jag tänka mig att det förekommer en hel del oralt intag av kokain.

Även i vårat avlånga land är det rätt vanligt med oralt intag av kokain hos partyknarkarna. Sprutor och kokain hittar du nog mest hos dem dagliga pundarna.

quote:

För att kokain ska kunna rökas måste det göras om till sin fria form, 'freebase' 'crack'...

Det går att röka kokain i pulverform genom att blanda det i en cigarett, fast blir förmodligen en annan effekt mot att röka crack.

lonne
quote:
Originally posted by Funfrock
Även i vårat avlånga land är det rätt vanligt med oralt intag av kokain hos partyknarkarna. Sprutor och kokain hittar du nog mest hos dem dagliga pundarna.

När jag snackar om oralt intag, syftar jag på att ta en *bomb* vilket jag aldrig hört någon göra med koks! Delvis pga av att majoriteten bara går till spillo och till största del resulterar i magbesvär.

Jag har inga fakta tsk från staz, men jag talar från egen erfarenhet samt andras...
Funfrock
Största anledningen att folk inte stoppar det i munnen är kanske för att det skulle kännas som att få en lokalbedövning hos tandläkaren?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement