|
Party knark (pg. 37)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| slog mig just, alla som förespråkar droger här inne säger att droger inte är farligare än alkohol, men jag har iaf inte sett några bevis på det? |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
slog mig just, alla som förespråkar droger här inne säger att droger inte är farligare än alkohol, men jag har iaf inte sett några bevis på det? |
Cannabis är inte farligare än alkohol nej, men droger i allmänhet är säkert det.
Det finns inget bevisat skadligt i cannabis.
Ingen har nånsin dött och för att få en överdos måste du äta eller röka en koncentrerad mängd ungfär lika stor som en lyktstolpe.
Du skulle dessutom inte ens hinna göra detta eftersom du somnar efter typ en tusendel av den mängden.
Doktorer har bevisat att mycket mat vi äter är farligare än cannabis.
Det farliga sitter givetvis i rökningen. All rök är farlig, eftersom det skadar din hals och lungor.
Det finns folk som säger att Hasch kan frambringa psykos men inga bevis finns för detta. Man tror att ruset kan trigga en psykos men att det i så fall förmodligen är människan i sig som hade potentialerna innan om du förstår, precis som att alkohol kan trigga dig att börja gråta, om du mådde dåligt innan. Hasch leder i ytterst sällsynta fall till aggresivitet och fungerar snarare som många redan vet som ett lugnande preparat :)
Jag kan leta upp källor i mängder åt dig om du vill ha och orkar läsa det :) |
|
|
| St_Andrew |
Tack :)
Några (helst oberoende) källor vore trevligt :) |
|
|
| JayBee |
| kenny jag hadde fan för mig att du var emot tobak&droger eller nått sånt? |
|
|
| MojjMojj |
| quote: | Originally posted by JayBee
kenny jag hadde fan för mig att du var emot tobak&droger eller nått sånt? |
Han kanske är emot det helt och hållet, men fakta är fakta :) Bara för att man är emot droger&tobak så behöver man ju inte hitta på lögner om dem, lr inte bry sig om fakta. Fakta är ju fakta :D |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by JayBee
kenny jag hadde fan för mig att du var emot tobak&droger eller nått sånt? |
Allt jag sa var att jag ställde mig emot tobak (syftar på en en dialog vi hade på MSN).
Tobaksindustrin är något av den äckligaste och hemskaste industrin jag vet om, förutom industrier som sysslar med människohandel och dylikt.
Den har förslavat människor så sjukt länge och det är så sjukt stora pengasummor som cirkulerar bara för att vi förgiftar oss själva och varandra.
Tobak är indianens hämnd på vit man för att denne tog över och förstörde dess land. Jag tänker aldrig falla i den fällan och röka i mig något som bara skadar mig.
Med andra ord, jag kommer alrdig röka en ciggarett eller tobak i sitt rätta syfte. Aldrig aldrig röka en cigg.
There you go :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Allt jag sa var att jag ställde mig emot tobak (syftar på en en dialog vi hade på MSN).
Tobaksindustrin är något av den äckligaste och hemskaste industrin jag vet om, förutom industrier som sysslar med människohandel och dylikt.
Den har förslavat människor så sjukt länge och det är så sjukt stora pengasummor som cirkulerar bara för att vi förgiftar oss själva och varandra.
Tobak är indianens hämnd på vit man för att denne tog över och förstörde dess land. Jag tänker aldrig falla i den fällan och röka i mig något som bara skadar mig.
Med andra ord, jag kommer alrdig röka en ciggarett eller tobak i sitt rätta syfte. Aldrig aldrig röka en cigg.
There you go :) |
och efter att ha sagt det där på vilket sätt tycker du drog industrin gör det bättre? |
|
|
| mindshooter |
Jag förstår inte riktigt vad du menar...
Allt jag säger är att Cannabis är ofarligt (i princip) och Tobak är inte det.
Därför har jag gjort mina val... och därför (bland annat) är jag liberal vad gäller en legalisering. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Tobaksindustrin är något av den äckligaste och hemskaste industrin jag vet om, förutom industrier som sysslar med människohandel och dylikt.
Den har förslavat människor så sjukt länge och det är så sjukt stora pengasummor som cirkulerar bara för att vi förgiftar oss själva och varandra. |
det syftar jag på. jag håller med dig, men eftersom du förespråkar att legalisera yttligare en minst lika äcklig bransh, så tänkte jag att det var lite konstigt.
för övrigt e det typ lika farligt med tanke på cancer risken att röka "en cannabis" som att röka ett paket cigaretter... |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
det syftar jag på. jag håller med dig, men eftersom du förespråkar att legalisera yttligare en minst lika äcklig bransh, så tänkte jag att det var lite konstigt.
för övrigt e det typ lika farligt med tanke på cancer risken att röka "en cannabis" som att röka ett paket cigaretter... |
På vilket sätt skulle Cannabis branshen vara lika äcklig som tobaksbranchen om den legaliserades? Tobak är äckligt för att det inngehåller gifter. Cannabis gör inte det. Cannabisbranchen är äckligt så länge den INTE är legaliserad. Folk som springer på plattan o säljer till små kidds o tar överpriser. O när du går o köper cannabis idag så är dom tyngre drogerna mycket mer lätttillgängliga eftersom samma langare oftast hellre säljer tyngre grejer och tjänar mer pengar.
Vi måste få bort gräshandeln från övrig droghandel. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by mindshooter
På vilket sätt skulle Cannabis branshen vara lika äcklig som tobaksbranchen om den legaliserades? Tobak är äckligt för att det inngehåller gifter. Cannabis gör inte det. Cannabisbranchen är äckligt så länge den INTE är legaliserad. Folk som springer på plattan o säljer till små kidds o tar överpriser. O när du går o köper cannabis idag så är dom tyngre drogerna mycket mer lätttillgängliga eftersom samma langare oftast hellre säljer tyngre grejer och tjänar mer pengar.
Vi måste få bort gräshandeln från övrig droghandel. |
cannabis innehåller mer cancerframkallande gifter än tobak.
fortfarande skulle den äckliga branchen vara kvar, den som är i u-länderna, där inte ett människor liv betyder nått, där det i princip e laglöst... på vilket sätt skulle det försvinna om vi legaliser? nada! |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
på vilket sätt skulle det försvinna om vi legaliser? nada! |
Den sk äckliga industrin, skulle ju inte längre vara illegal. Det skulle ju därmed resultera i reducerad kriminalitet, bara med tanke på att det är ett brott att ha THC i blodet.
Folk skulle få bättre och renare cannabis till lägre priser, utan en massa mellanhänder,svinn och 12 åriga snorungar som sprang och
sålde, istället för att lira fotboll och gå i skolan. |
|
|
|
|