|
Party knark (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Dj Memento
Det kan ju faktiskt vara så att dom gillar musiken för mycket och samtidigt gillar fysisk träning för lite; för att orka med 7-8hrs*60min*145BPM = 60.900 - 69.600 st hopp upp och ner, iofs med ett visst avdrag för breaks, och är i mindre bra fysisk form kanske känner att stimulerande droger är det enda sättet att orka med. Varför vill dom orka med? Jo för att dom älskar musiken! Anden är villig, men kroppen är svag.
|
Fattigt att ursäkta sitt drogande med dålig kondis. Är man ute en gång i veckan och dansar får man upp ett flås på bara ett par gånger, vad som behövs för att orka en hel kväll däremot är näring, och jag kan visserligen inte min kemi men något säger mig att man inte får ut jättemånga kolhydrater ur E. Det var nog den lamaste ursäkten för att ta droger.
BTW, här följer ett inlägg från en tidigare tråd:
| quote: | Originally posted by Aendy
Kalla fakta: 3h 13min 56sek non-stop dans ger:
* en snittpuls på 136 slag/min
* en uppskattad förbränning av 1774 Kcal varav ca 55% är fettförbränning
* en utmärkt aerob träning
* och en skön natt
|
|
|
|
| Beamish |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Kom igen! Vakna och ta en lukt på Kaffet. Det är 2002 alla gör det!! :D:D:D
|
Såna dumma argument ser inte jag nån anledning att svara på. |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Beamish
Såna dumma argument ser inte jag nån anledning att svara på. |
Right.. :rolleyes: Jag har ingen lust att starta nåt bråk, men vad jag ville säga var att man kan respektera andras levnadssätt även om man inte delar deras uppfattning.
Och det jag skrev om 2002 var skämt, därav de tre --> :D |
|
|
| mindshooter |
Har inte mycket att tillägga här. Folk får väl knarka om dom vill...bara dom inte blir skogstokiga och kastar saker på mig ;)
Min utrustning den 3:e mars kommer bestå av Dextrosol! :eek: :eek: :eek: |
|
|
| Vitryss |
Känns så onödigt att kommentera Beamish's små uttalande här, ingen som helst information, bara klanka ner.
Tacka vet jag Aendy, han kan iaf presentera en åsikt och respektera att andra inte tycker som honom, respekt! ;)
Beamish, innan du börjar anklaga folk som knarkar när dem dansar för massa olika saker, pröva gärna en natt på E. Precis som de övriga som testat här så är man i himlen i 4-5 timmar.
Jag tycker det är roligt som fan att dansa till trance utan E, men det är ungefär 1000 gånger roligare att dansa MED E.
Beakta då att jag tycker det är underbart innan, det blir bara SÅÅÅ mycket bättre med E...
Å att anklaga mig för att bara knarka för det är "häftigt"... off :whip: |
|
|
| Gaby |
För att palla:
-1 l vatten
-superduper pastatallrik
-lata sig hela dan för att orka hela natten ;)
-Några redbull innan man går ut
-Ingen alkohol el nån vodkaRedbull som mest.
Funkar alla gånger!!!
Piller kan höja känslan men man är så tom dan efter...skippar man att fuska så är man lycklig i flera dagar efter en bra fest ;) |
|
|
| Dj Memento |
| quote: | Originally posted by Gaby
Piller kan höja känslan men man är så tom dan efter...skippar man att fuska så är man lycklig i flera dagar efter en bra fest ;) |
Word! |
|
|
| Beamish |
| många här inne med stora "L" i pannan....hmmm |
|
|
| Vitryss |
vadå, har du ett L i pannan eller Beamish?
fan inte ens värt att snacka med dig längre... nu lägger jag ner. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Beamish
många här inne med stora "L" i pannan....hmmm |
Mannen, all respekt till dig som står för vad du tror på men man måste faktiskt ha överseende med andras åsikter likaså. Att du hatar människor som knarkar (och tydligen även folk som lyssnar på Scooter) har gått fram klart och tydligt. Jag hatar även knarkare över allt annat, men jag tror knappast jag kan tala förnuft med dem genom att kalla dem för namn och anse mig överlägsen dessa människor. Så det jag ber dig är att lägga ner viktig-petter attityden. Stå för din sak och ARGUMENTERA mot de som inte håller med dig. Det är på det sättet man lär sig saker och med tiden växer som människa. |
|
|
| Gaby |
Notis ur DN (15 Januari)
---"Moderater vill ha fler rejvkommissioner"
- Den svenska narkotikapolitiken sägs vara restriktiv, men det är bara en illusion. Det sade Fredrik Reinfeldt, moderat riksdagsman och ordförande i justitieutskottet, när han igår, måndag, presenterade en kartläggning av polisens insatser mot ungdomars narkotikamissbruk. Enligt rapporten sprider sig bruket av ecstasy och andra "partydroger" bland ungdomar i hela landet, också bland ungdomar utan andra problem.
- Därför är det svårt att få syn på missbruket. Men det är bara i Stockholm som polisen har en grupp, "rejvkommissionen", som arbetar särskilt i ungdomsmiljöer, sade Fredrik Reinfeldt. På många platser saknar polisen resurser för att ha kontroll över droganvändningen bland unga. Därför vill Fredrik Reinfeldt att alla polismyndigheter i landet ska ha sin egen "rejvkommission". Dessutom vill han att det i hela landet ska byggas upp vårdenheter där påverkade ungdomar kan tas om hand och där föräldrar kan möta sina barn.
- Där startar en process som skola och sociala myndigheter kan ha en viktig roll i. Men föräldrarna måste också fråga sig om de jobbar för mycket och om de ska lägga mer tid på ungdomarna, sade Fredrik Reinfeldt.
Den 22 januari lägger regeringen fram sin proposition om narkotikapolitiken.
Fredrik Reinfeldt befarar att den bara kommer att vara inriktad på vård och inte innehålla några större resurser och befogenheter till polisen." |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gaby
---"Moderater vill ha fler rejvkommissioner"
|
Då behöver jag inte gå och fundera på vem jag ska rösta på längre. |
|
|
|
|