return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 24)
View this Thread in Original format
St_Andrew
quote:
Originally posted by mindshooter
Jag vet hur du tänker, och det grundar sig, precis som jag sa, i att folk kommer inte kunna ta det ansvar som behövs ifall cannabis skulle legaliseras. Många skulle punda ihjäl sig, förmodligen samma människor som blir alkoholister och folk som röker 2 paket cigg om dagen. Sen finns det dom, som vill chilla på en joint nån gång då och då, för att dom trivs med det och för att dom finner njutning i det. Varför ska dom inte få göra det?

Precis, klart att om folk skulle kunna ta sitt ansvar skulle vi kunna legalisera droger, men om folk kunde ta sitt ansvar så skulle vi inte behöva några lagar alls, tyvärr lever vi inte i en perfekt värld.

Aendy: för ovanlighetens skull håller jag med dig :p
lonne
quote:
Originally posted by Aendy
Faen, då kan jag inte heller ge mig in i diskussioner som handlar om krig, EMU, prostitution, barnporr... you get my drift! Honest to GOD; vilken jävla inställning. Men det känns ju skönt att vi slipper höra dina åsikter i den här tråden då eftersom du bara tänker diskutera med dina pundarkamrater!

BTW: Forskare? Jag känner inte till många forskarkategorier som gör sina försök på sig själv. Kom in i matchen!

I knew it ! Du om någon visste jag skulle reagera på min post !
Jag skrev att det känns lönlöst att diskutera droger med folk
som inte har några personliga erfarenheter, även om jag
självfallet accepterar folk som tar avstånd ifrån det. Jag
är trött på uttalanden som droger är farligt, man blir dum
i huvudet och dör. Fair enough, det är ju långt ifrån sunt,
det vet vi ju alla. Jag har rökt hasch sedan jag var 15,
tagit kemiska droger sedan jag var 17 och idag är jag 21.
Jag är fullt medveten om vilka konsekvenserna kan bli och
jag vet vänner och bekanta som har tappat greppet och tom
mist sina liv ! Jag vet du tar avstånd ifrån alla sk
berusningsmedel, både legala och illegala. Jag accepterar ditt
val försök acceptera mitt, istället för att kalla mig pundare.:whip: Jag tar droger, men är ingen pundare, precis som resten på det
här forumet brukar alkohol utan att vara alkolister. Det jag
vill ha sagt är att ska man disskutera ämnet måste man stärka
sina argument, komma med bevis lr ha provat det själv. Jag skulle gärna vilja veta varför du tycker det är så idiotiskt ? Men jag tvivlar på att du ens kan skilja på de oilka sorters droger som finns !
chjo
Droger är skadligt för dig, tycker det borde förbjudas.
Alkohol (en slags drog) är oxå farligt, borde inte vara tillåtet.
Tobak, inte bra det heller.. borde inte vara tillåtet.

Men kan hålla me Mind. att det är ganska harmlöst att dra en joint. Men det leder till så mkt mer om det skulle legaliseras. Det finns lämpliga och olämpliga tillfällen och människor när det gäller sånt här.
I en perfekt värld skulle de inte finnas nått av ovanstående, i en mindre bra värd skulle folk som testats ok få nytja (alltså folk som kan hantera det), typ som med körkort (lite ironiskt).
Finns så mkt elända pga. droger och alkohol. Folk som inte kan hantera det kostar både samhället och medmäniskor så mkt pengar och lidande.

Ta det inte helt galet, men lonne du skulle spärras in o avgiftas, du vinner på det i längden.
Jag vet vad jag pratar om, så kom inte o säg nått om oerfarenhet. Jag behövde som tur va inte hjälp med att sluta, använde bara huvudet.
lonne
Spärras in o avgiftas ? Hmmm, har jag någosin sagt i
vilken utsträckning jag konsumerar droger ? Jag anser
inte heller att jag behöver någon hjälp med att sluta
ta droger, vilket jag sakta men säkert vet att jag kommer
göra. Inget av de jag gör går ut över min familj, mitt arbete
eller resten av mitt umgänge. Innan någon ställer frågan, kan
jag tala om att ungefär hälften av min bekantskapskrets är
emot droger, eller aldrig ens ha provat. De respeketar mitt val,
jag respekterar deras..
chjo
Är det på det viset så ingår ju du inte i den kategorin jag nämnde ovan. Känner du att du har koll så hoppas jag det är så.
Det är lätt att det går överstyr, så det är viktigt att va försiktig. känner ju inte dig, men är det som du säger klarar du dig säkert lysande.
lonne
Den kategorin du nämde, är framförallt sprutnarkomaner: ( Amfetamin, Heroin )
ShyTrance
droger e d sämsta som finns i världen :whip: :whip:
mindshooter
quote:
Originally posted by ShyTrance

Så du tycker med andra ord att en joint är värre en världskrig och våldtäkter bara för att vissa människor inte klarar av att hantera sitt konsumerande av droger? Utveckla gärna ditt påstående :)

quote:
Men kan hålla me Mind. att det är ganska harmlöst att dra en joint. Men det leder till så mkt mer om det skulle legaliseras. Det finns lämpliga och olämpliga tillfällen och människor när det gäller sånt här.
I en perfekt värld skulle de inte finnas nått av ovanstående, i en mindre bra värd skulle folk som testats ok få nytja (alltså folk som kan hantera det), typ som med körkort (lite ironiskt).
Finns så mkt elända pga. droger och alkohol. Folk som inte kan hantera det kostar både samhället och medmäniskor så mkt pengar och lidande.

Ja det finns en sanning i att i en bra värld skulle vi ha friheten att göra vad vi vill. Det håller jag med om.
Sen kan man ställa sig frågan om dom människorna som inte klarar av frihet ska få förstöra för de som faktiskt kan hantera den...
Det är ungefär som att säga "om inte alla kan hantera ansvaret med en bil så ska ingen få ha det"
Jag tror inte på ett gräs-körkort, hur coolt det än låter :D
Men jag står för ett fritt samhälle, kaos i all sin ära, men ordning skulle återställas så småningom. Människan kan, och har för tusentals år sen, agerat efter instinker och medfödda sinnen istället för lagar och regler. Allt detta finns kvar i grunden.
tjockis
är spelberoende klassifierat som partyknark?
eller kanske som narkotika?!!

med tanke på att det får folk att sälja sina hus och förskingra pengar så kanske det borde klassas så om inte annat...
lonne
quote:
Originally posted by ShyTrance

Om du ska komma med ett sådant uttalande, måste du fan kunna backa upp det !

mindshooter
quote:
Originally posted by tjockis
är spelberoende klassifierat som partyknark?
eller kanske som narkotika?!!

med tanke på att det får folk att sälja sina hus och förskingra pengar så kanske det borde klassas så om inte annat...

jo, precis som gräs är det juh inte fysiskt beroendeframkallande heller.
dj_hysterix
jag tycker det är upp till var och en, vill man knarka, varsågod.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement