return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 31)
View this Thread in Original format
AC.
quote:
Originally posted by Cryptic
men jag antar at 90% av dom som bestämmer(politiker) var plugghästar i skolan och var mycket väl anti allt som är skadligt och antagligen väldigt kontrollerad av deras föräldrar som inte ger dom fri tänkade.

Thomas Bodström har öppet erkänt att han rökt på som ung och idag är han Sveriges justitieminister. (Antar alla vet vad justitieminister gör)

quote:
]Originally posted by tjockis
så länge politikerna (och man kan ju undra hur mogna DOM är, och hur mycket dom egentligen borde få agera utan att vi reagerar) skiter i att följa lagarna, uppmanar jag rent utsagt alla till att göra likadant.

Akta dig, det är olagligt att uppmana någon till att begå grövre brott ;)
St_Andrew
Jag kan hålla med er om att totallt fritt samhälle vore bäst. MEN inse att det troligtvis ALDRIG kommer att fungera på ett bra sätt. Det finns alltid (många) människor som inte kan ta ansvar, är psykiskt sjuka mer eller mindre, etc, etc...

Det har ju faktiskt funnits en tid då vi i princip inte hade några lagar eller regler. En tid som jag ingen av oss skulle vilja ha tebax (behöver bara gå 1000 år tillbaka)! Att världen ser ut som den gör beror helt enkelt på att människan inte är en perfekt skapelse. Vi behöver lagar och hjärtvättning för att inte allt ska balla ut.
tjockis
quote:
Originally posted by St_Andrew
Jag kan hålla med er om att totallt fritt samhälle vore bäst. MEN inse att det troligtvis ALDRIG kommer att fungera på ett bra sätt. Det finns alltid (många) människor som inte kan ta ansvar, är psykiskt sjuka mer eller mindre, etc, etc...

att hela världen ska anpassas och tryckas in i trånga ramar för att en liten del inte klarar av verkligheten, verkar för mig helt sjukt.
att dalta med mänskligheten och göra dom totalt inkompetenta att klara sig själva leder bara till att vi inte ens kommer klara av att öpnna våra egna dörrar snart för att vi är så vana vid att någon alltid tar hand om oss.

människan har i alla tider klarat sig själv, men nu helt plötsligt har vi fråntagits rätten att själva avgöra vad som är bäst för oss själva.

jag inte tycker att "storebror" verkar ha så ypperligt bra koll på vad som är bäst för oss.

quote:
Det har ju faktiskt funnits en tid då vi i princip inte hade några lagar eller regler. En tid som jag ingen av oss skulle vilja ha tebax (behöver bara gå 1000 år tillbaka)! Att världen ser ut som den gör beror helt enkelt på att människan inte är en perfekt skapelse. Vi behöver lagar och hjärtvättning för att inte allt ska balla ut.

om du verklgien tror att vi BEHÖVER hjärntvättning, måste dom ha gjort ett mycket bra jobb på dig!

oavsett om vi är en perfekt skapelse eller inte så har vi i stort sett alltid haft ledare i vår "flock". förr i tiden valdes den mest smarta, kompetenta, modigaste ledaren. detta för att göra det så bra för flocken som möjligt. de starkaste valdes naturligtvis till de bästa posterna medan de svaga sållades bort.
nuförtiden väljs inte vare sig starka, modiga eller smarta ledare. nuförtiden väljs de ledare som fört smartast propaganda och i rätt tid uttalat sig om rätt saker och kunnat kasta bäst skit på motståndspartierna. eller så väljs en ledare som har mest militär makt, så att folket inte kan opponera sig mot honom/henne.

så länge vi har idioter längst upp i ledet kommer massan att för alltid vara idioter.

så fort MAKT började användas och utnyttjas, började korruptionen på riktigt. och för att upprätthålla ett maktsamhälle, måste man på ett eller annat sätt förtrycka folket, antingen med våld, eller med mer subtila vapen(propaganda, medierna, desinformation, etc).
i sverige har man inte använt så mycket våld, utan försöker få samhället under kontroll med samma hjärntvättningsmetoder som i vilken sekt som helst.
filmen matrix gjordes ju inte för att vara bara en ball actionfilm, utan faktiskt som en metafor över propagandamediernas makt över folket, och folkets blindhet i detta avseende.

VÅRA LEDARE IDAG ÄR LIKA EFTERBLIVNA SOM KYRKANS LEDNING VAR UNDER MEDELTIDEN!!!

de stöper samma lögner om vad vi behöver och inte.
de är lika rädda för att ge folket den makt de förtjänar.
Cryptic
Jag menade inte specifict att släppa fram ett helt fritt samhälle. Dock så borde gränserna tämjas. Om du inte får straff för typ stöld så skulle fler människor stjäla. Och det skulle i sig förstöra ekonomin or samhället.

Jag tror dock at om dom skulle släppa vissa reglar skulle människor vänjas vid det och frestelsen för tabu skulle inte finnas.

Om nåt finns där i vardagen som finns tillängligt skulle intresset för det minska. Men det skulle nog bli kaos dom första åren när något finns tillängligt som är gratis.
St_Andrew
quote:
Originally posted by tjockis
att hela världen ska anpassas och tryckas in i trånga ramar för att en liten del inte klarar av verkligheten, verkar för mig helt sjukt.

Ett samhälle där man SKITER i alla dom verkar för mig ganska mycket sjukare! Och det handlar inte om en liten del heller...

quote:
att dalta med mänskligheten och göra dom totalt inkompetenta att klara sig själva leder bara till att vi inte ens kommer klara av att öpnna våra egna dörrar snart för att vi är så vana vid att någon alltid tar hand om oss.

Men för fan vart lever du egentligen? vi lever kanppast i ett samhälle där vi inte får göra vad vi vill. Vi lever inte i ett samhälle där vi klarar oss huuuur bra som helst om vi inte gör/tänker nånting själva. Vi gör som vi vill, innom ramar som är ett måste för att samhället ska fungera på ett bra sätt. Som cryptic sa så skulle stölderna öka om stöld var lagligt etc etc...

quote:
människan har i alla tider klarat sig själv, men nu helt plötsligt har vi fråntagits rätten att själva avgöra vad som är bäst för oss själva.

Kanske för att vi insett att människan inte klarar av att ta ansvar över sig själv. Gå 1000 år tillbaka i tiden, vi hade i princip inga lagar, det var oxå på den tiden man hade med gravkistor till festerna för att det alltid var nån som blev mördad under ett bråk....

quote:
jag inte tycker att "storebror" verkar ha så ypperligt bra koll på vad som är bäst för oss.

Tur att han finns där då annars kanske du hade vart ute o mördat folk nu :p

quote:
om du verklgien tror att vi BEHÖVER hjärntvättning, måste dom ha gjort ett mycket bra jobb på dig!

Jag har sett allt för många människor som inte kan ta hand om sig själva. Jag har oxå insett att för att ett samhälle ska fungera bra så ska alla tänka på ungefär samma sätt, och vi har ändå lärt oss att tänka som vi vill, vi har blivit inprintade att vi lever i ett fritt samhälle och att vi får säga vad vi vill samt att vi ska bli rika o tjäna mkt pengar när vi blir stora... Vilket jag tror är ett måste i samhället i längden (att ha mål dvs).

quote:
oavsett om vi är en perfekt skapelse eller inte så har vi i stort sett alltid haft ledare i vår "flock". förr i tiden valdes den mest smarta, kompetenta, modigaste ledaren. detta för att göra det så bra för flocken som möjligt. de starkaste valdes naturligtvis till de bästa posterna medan de svaga sållades bort.
nuförtiden väljs inte vare sig starka, modiga eller smarta ledare. nuförtiden väljs de ledare som fört smartast propaganda och i rätt tid uttalat sig om rätt saker och kunnat kasta bäst skit på motståndspartierna. eller så väljs en ledare som har mest militär makt, så att folket inte kan opponera sig mot honom/henne.

Precis vissa människor klarar inte att ta hand om sig själva, därför görs dom till ledare som kan ta hand om folket. Jag kan hålla med dig om att demokratin har stora nackdelar men såvitt jag vet finns det inget bättre system (alien som styr oss vore det optimala :p)

quote:
så länge vi har idioter längst upp i ledet kommer massan att för alltid vara idioter.

Det där e helt klart en definitionsfråga...

quote:
så fort MAKT började användas och utnyttjas, började korruptionen på riktigt. och för att upprätthålla ett maktsamhälle, måste man på ett eller annat sätt förtrycka folket, antingen med våld, eller med mer subtila vapen(propaganda, medierna, desinformation, etc).
i sverige har man inte använt så mycket våld, utan försöker få samhället under kontroll med samma hjärntvättningsmetoder som i vilken sekt som helst.
filmen matrix gjordes ju inte för att vara bara en ball actionfilm, utan faktiskt som en metafor över propagandamediernas makt över folket, och folkets blindhet i detta avseende.

Ett folk under kontroll e det bästa för folket, läs tidigare svar =)

quote:
VÅRA LEDARE IDAG ÄR LIKA EFTERBLIVNA SOM KYRKANS LEDNING VAR UNDER MEDELTIDEN!!!

de stöper samma lögner om vad vi behöver och inte.
de är lika rädda för att ge folket den makt de förtjänar.

Makten till vad? att få stjäla från folk? Och där finns en stor skillnad nu från då, vi VÄLJER dom!
tjockis
quote:
Ett samhälle där man SKITER i alla dom verkar för mig ganska mycket sjukare! Och det handlar inte om en liten del heller...

när handlade det om att skita i folk?
alla människor som jobbar med att trakassera(enligt min definition, jag har själv blivit utsatt för det) droganvändarna skulle kunna börja jobba med att hjälpa dom som vill bli hjälpta, samt jobba med att sätta dit kriminella(tjuvar, barnförgripare, mördare, hustrumisshandlare, osv)
jag tycker inte det är att skita i folk.

quote:
Men för fan vart lever du egentligen? vi lever kanppast i ett samhälle där vi inte får göra vad vi vill. Vi lever inte i ett samhälle där vi klarar oss huuuur bra som helst om vi inte gör/tänker nånting själva. Vi gör som vi vill, innom ramar som är ett måste för att samhället ska fungera på ett bra sätt. Som cryptic sa så skulle stölderna öka om stöld var lagligt etc etc...

jag kan fråga dig detsamma. vart fan lever du?
jag tror du är fast i the matrix man! :rolleyes:
öppna ögonen och se hur världsordningen ser ut.
blir vi människor verkligen behandlade som människor?
jag tycker vi blir behandlade som boskap (och inte ens boskap ska bli behandlade så)
vi lever på gränsen till det totalt onödigt överflödiga där precis vem som helst kan leva utan att behöva göra ett skit åt nånting i stort sett. jag vet massor med människor som aldrig haft ett jobb ens och ändå blir daltade med som den mest funktionshandikappade.

alla djur vet att de måste skicka ut sina barn förr eller senare för att de ska klara sig själva. i sverige får man aldrig testa sina vingar. inte på riktigt.

quote:
Kanske för att vi insett att människan inte klarar av att ta ansvar över sig själv. Gå 1000 år tillbaka i tiden, vi hade i princip inga lagar, det var oxå på den tiden man hade med gravkistor till festerna för att det alltid var nån som blev mördad under ett bråk....

att människan inte klarar sig själv är en myt. annars hade vi inte kommit dit där vi är idag, där du verkar trivas, men där många andra inte trivs.
det handlar inte om att gå BAKÅT i tiden.
det handlar om att gå FRAMÅT i tänkandet.
vi lever i en förlegad människosyn.
maktpatriarkatet fungerar inte längre, det håller på att tappa kontrollen.
revolutionen kommer tids nog, var så säker. om inte samhället strukturas om kapitalt innan dess. men då måste det ske fort.

quote:
Tur att han finns där då annars kanske du hade vart ute o mördat folk nu :p

ursäkta?????????

quote:
Jag har sett allt för många människor som inte kan ta hand om sig själva. Jag har oxå insett att för att ett samhälle ska fungera bra så ska alla tänka på ungefär samma sätt, och vi har ändå lärt oss att tänka som vi vill, vi har blivit inprintade att vi lever i ett fritt samhälle och att vi får säga vad vi vill samt att vi ska bli rika o tjäna mkt pengar när vi blir stora... Vilket jag tror är ett måste i samhället i längden (att ha mål dvs).

vi får göra vad vi vill om vi vill bli rika, gilla bollsport, köpa hus, titta mycket på teve, dricka sprit och gifta oss.
annars får vi inte det.
om du har dessa intressen, kul för dig!
alla som inte har det... jag vet hur det känns.

quote:
Precis vissa människor klarar inte att ta hand om sig själva, därför görs dom till ledare som kan ta hand om folket. Jag kan hålla med dig om att demokratin har stora nackdelar men såvitt jag vet finns det inget bättre system (alien som styr oss vore det optimala :p)

jag håller med dig om aliens!
men jag tycker vi människor borde kunna komma överens.

quote:
Det där e helt klart en definitionsfråga...

gäller inte det allt?
speciellt samhällsfrågor. det finns inget RÄTT svar på nånting.
det finns bara olika många som tycker olika saker, och vi har bestämt att om flertalet tycker på ett visst sätt ska det vara så.
det tycker jag är en ganska bra grundtanke, inte felfri, men den är okej.

vad som dock INTE är okej är att för att flertalet ska tycka vissa saker använder sig staten av fula subtila vapen, som successivt kommer lyckas robotisera hela sverige om inte folk börjar reagera snart.

quote:
Ett folk under kontroll e det bästa för folket, läs tidigare svar =)

mmm
hjärntvättade, manipulerade, lurade, trygga i vår lilla illusionsbubbla. precis som vilken laboratoriemus som helst.

quote:
Makten till vad? att få stjäla från folk? Och där finns en stor skillnad nu från då, vi VÄLJER dom!

när handlade droganvändning om att själa?
hade du inga andra argument?
St_Andrew
quote:
Originally posted by tjockis
när handlade det om att skita i folk?
alla människor som jobbar med att trakassera(enligt min definition, jag har själv blivit utsatt för det) droganvändarna skulle kunna börja jobba med att hjälpa dom som vill bli hjälpta, samt jobba med att sätta dit kriminella(tjuvar, barnförgripare, mördare, hustrumisshandlare, osv)
jag tycker inte det är att skita i folk.

Håller med! förstår dock inte varför man fortfarande skulle kunna ha droger olagligt....

quote:
jag kan fråga dig detsamma. vart fan lever du?
jag tror du är fast i the matrix man! :rolleyes:
öppna ögonen och se hur världsordningen ser ut.
blir vi människor verkligen behandlade som människor?
jag tycker vi blir behandlade som boskap (och inte ens boskap ska bli behandlade så)
vi lever på gränsen till det totalt onödigt överflödiga där precis vem som helst kan leva utan att behöva göra ett skit åt nånting i stort sett. jag vet massor med människor som aldrig haft ett jobb ens och ändå blir daltade med som den mest funktionshandikappade.

Ser du det som något negativt att vi har ett överflödigt samhälle? isf hur ser ditt perfekta samhälle ut?

quote:
alla djur vet att de måste skicka ut sina barn förr eller senare för att de ska klara sig själva. i sverige får man aldrig testa sina vingar. inte på riktigt.

Men sälj allt du har, skänk pengarna till rädda barnen, flytta till kongo o lev ditt på gatan så får du testa dina vingar. Jag stannar iaf hellre här, skicka gärna ett vykort :)

quote:
att människan inte klarar sig själv är en myt. annars hade vi inte kommit dit där vi är idag, där du verkar trivas, men där många andra inte trivs.
det handlar inte om att gå BAKÅT i tiden.
det handlar om att gå FRAMÅT i tänkandet.
vi lever i en förlegad människosyn.
maktpatriarkatet fungerar inte längre, det håller på att tappa kontrollen.
revolutionen kommer tids nog, var så säker. om inte samhället strukturas om kapitalt innan dess. men då måste det ske fort.

Vi har behövt offra många onödiga människoliv och mycket annat dåligt genom tiderna för att komma dit vi är idag. Varför rasera detta?

quote:
ursäkta?????????

Sorry om du tog illa upp, det jag menar e att det e bra att vi har en "storebror/polis" som övervakar oss, annars skulle folk göra mkt dumma saker...

quote:
vi får göra vad vi vill om vi vill bli rika, gilla bollsport, köpa hus, titta mycket på teve, dricka sprit och gifta oss.
annars får vi inte det.
om du har dessa intressen, kul för dig!
alla som inte har det... jag vet hur det känns.

Vi lever i en hyffsat fri värld, du får ha dina intressen men du måste respektera svensk lag. Jag förstår att det känns jobbigt för dig att inte få knarka :rolleyes:

quote:
jag håller med dig om aliens!
men jag tycker vi människor borde kunna komma överens.

Tycker jag med, men tyvärr tror jag det är troligare att det kommer vänliga aliens o erbjuder sig att styra våran värld än att människan blir perfekt.

quote:
gäller inte det allt?
speciellt samhällsfrågor. det finns inget RÄTT svar på nånting.
det finns bara olika många som tycker olika saker, och vi har bestämt att om flertalet tycker på ett visst sätt ska det vara så.
det tycker jag är en ganska bra grundtanke, inte felfri, men den är okej.

jo sant, det finns aldrig något rätt eller fel. allt handlar om tycke, speciellt då om politiker som kan antingen dela eller inte dela ens åsikter...

quote:
mmm
hjärntvättade, manipulerade, lurade, trygga i vår lilla illusionsbubbla. precis som vilken laboratoriemus som helst.

Så kan man oxå se det, jag ser det inte så iaf =)

quote:
när handlade droganvändning om att själa?
hade du inga andra argument?

hehe jag fick en känsla av att denna diskution för länge sedan lämnat droganvändingen =)
Smekbar
quote:
Vi har behövt offra många onödiga människoliv och mycket annat dåligt genom tiderna för att komma dit vi är idag. Varför rasera detta?

jaha... offrar vi inte fortfarande onödigt många liv, nu när vi kommit dit vi kommit idag? Tunga missbrukare vågar inte ta itu med sina problem fastän de vill pga att socialen är skyldiga att rapportera dem till polisen. I Holland där cannabis är avkriminaliserat och man istället tar hand om sina missbrukare så har de halva antalet avlidna tunga missbrukare per år jämfört med sverige, och de har dubbelt så stor befolkning. OJ!!!! Undrar va det beror på?
quilly
Jag tycker dom skulle kunna ha "lättare" droger såsom gräs o liknande mer el. mindre legalt. Det är inte de som kostar liv och sammhället massa penger.
Men när man går upp några snäpp till kemiska och tyngre droger så borde de finnas metoder att bekämpa det bättre. Det är tragiskt att det från första början "uppfanns" sådant som i det stora hela bara är destruktivt..

Och ni som håller på med "tyngre" grejjer och forf. försvarar det borde ha en örfil, antingen är ni bara dumma eller unga o naiva. Det är tragiskt!!!!
chjo
quote:
Originally posted by quilly
Jag tycker dom skulle kunna ha "lättare" droger såsom gräs o liknande mer el. mindre legalt. Det är inte de som kostar liv och sammhället massa penger.
Men när man går upp några snäpp till kemiska och tyngre droger så borde de finnas metoder att bekämpa det bättre. Det är tragiskt att det från första början "uppfanns" sådant som i det stora hela bara är destruktivt..

Och ni som håller på med "tyngre" grejjer och forf. försvarar det borde ha en örfil, antingen är ni bara dumma eller unga o naiva. Det är tragiskt!!!!

Håller med dig i stora drag, men anser väl inte att det vore jätte bra att legallisera sådant som lättare droger. Tror att det kan leda till ett tyngre beroende. Men har man huvudet med sig så tror jag som många andra att det kan vara relativt ofarligt.. men är forf. emot legalisering :clown:

WhiteRussian
quote:
Originally posted by chjo
Håller med dig i stora drag, men anser väl inte att det vore jätte bra att legallisera sådant som lättare droger. Tror att det kan leda till ett tyngre beroende. Men har man huvudet med sig så tror jag som många andra att det kan vara relativt ofarligt.. men är forf. emot legalisering :clown:

Men om du läser de rapporterna jag postade tidigare i tråden så står det att det inte finns några belägg för den sk. "gateway-teorin" som du pratar om.

Och även om det gjorde det, så är det snarare ett argument att legalisera lättare droger för att man då slipper att gå till en langare som skulle kunna ha tyngre droger att sälja också, eller hur?

Alltså, ni har juh inga argument alls!
Kan ni inte skriva, från hjärtat, vad ni tror en legalisering innebär? Så kan jag skriva nåt A4 om min vision(tm) ;)
St_Andrew
Jag tycker inte sveriges drogpoltik är perfekt. Jag tycker det är fel att enskilda personer ska bli straffade (såsom på devotion...) det retar bara upp folk. Dom flesta som knarkar idag har antningen koll på vad dom gör, dvs ingen större risk för samhället, eller så har dom ingen koll alls och blir därför inte ett dugg avskrackta av polisens jobb. Det som behövs är bättre behandlingar, mer/bättre undervisning och tuffare tag mot ligor som för in knarket i sverige... Ungefär samma sak som ni verkar tycka, dock kan jag inte se varför man skulle kunna ha det så även fast knark är olagligt?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement