return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 8)
View this Thread in Original format
Gaby
quote:
Originally posted by Gaby
Fast varför ska jag kunna supa på krogen men inte kunna dela en joint med polarna hemma? Varför ska resten av befolkningen som inte kan hantera det bestämma vad jag får och inte får göra? Ok tyngre droger är inte bra men gräs? det finns mer skit i ciggen än i jointen!?

Vi svenskar verkar vara riktiga idioter...vi behöver ha åldersgräns på allt, vi måste ha systemet för att inte supa ner oss, vi kan inte ens köpa cleareyes som kan köpas överallt tom på Viking line båten men INTE i Sverige för att om man använder det för ofta så skadar man ögonen... va är det för fel?

Tåls att sägas igen!!!
Alla nya kan väl fortsätta diskutionen här???
reveal
quote:

Jag har också hört det! Jag tror att man kan tom läsa det i nån artikel i Vetenskapens Värld...jag ska hem o försöka hitta den tidningen...

har du hittat den eller?
Gaby
quote:
Originally posted by reveal

har du hittat den eller?

nope...säger till om jag hittar det igen...
Vitryss
Tobacco Facts

Längst upp i rött, :)

Så kanske bättre att sila nästa gång istället för att röka, :) j/k

Amerikanskt fakta blad om tobaks beroende

Långt dokument som också beskriver att det är lättast att bli beroende av tobak.
Aendy
Nu smutskastar ni bara tobak och alkohol. Vi vet farhågorna med dessa substanser, men på vilket vis berättigar det en mildare drogpolitik, är inte det att släppa lös ännu en farsot. Håll er till ämnet och bete er inte som politiker.
Vitryss
quote:
Originally posted by Aendy
Nu smutskastar ni bara tobak och alkohol. Vi vet farhågorna med dessa substanser, men på vilket vis berättigar det en mildare drogpolitik, är inte det att släppa lös ännu en farsot. Håll er till ämnet och bete er inte som politiker.

Men hallååååå, det ar juh du som ville veta...f'låt då, :(

Vadå farsot förresten? Tror världen skulle bli mycket lugnare om folk rökte en jolle i veckan...
Ravesquad
en jolle ingen jolle..:)
Aendy
Jag vet att det var jag som undrade. Men jag tycker fortfarande vi går från ämne, såvida inte ert starkaste argument för att lossa på knarkrestriktionerna är "det är orättvist att tobak och sprit är tillåtet men inte knark" och då skulle det vara som att det är orättvist att man får skjuta älg men inte människor.
Gaby
quote:
Jag vet att det var jag som undrade. Men jag tycker fortfarande vi går från ämne, såvida inte ert starkaste argument för att lossa på knarkrestriktionerna är "det är orättvist att tobak och sprit är tillåtet men inte knark" och då skulle det vara som att det är orättvist att man får skjuta älg men inte människor.

Det finns knark och knark... jag tycker vi kan släppa gräset och sluta kalla det för KNARK.
Gaby
quote:
( Tänkte bara skriva en liten parantes i debatten. Kolla in filmen "Traffic". Den är ett utmärkt och realistiskt bevis på hur drognyttjandet inte bara påverkar den enskilda individen utan hela samhället. Sen skadar det ju inte att det är en kick-ass film heller. )

Hur bra film som helst!!!

Andra filmer som jag rekommenderar (inne på knarksnacket) är "Blow" och "Human Traffic"... det är upp det var och en och ta ställning.

x-dream
quote:

Hur bra film som helst!!!

Andra filmer som jag rekommenderar (inne på knarksnacket) är "Blow" och "Human Traffic"... det är upp det var och en och ta ställning.

Har inte sett Blow men Human traffic är ju ganska skön.....

Fast det finns ingen som slår Trainspotting
King of Clubs
quote:

Det finns knark och knark... jag tycker vi kan släppa gräset och sluta kalla det för KNARK.

Precis vad jag tycker. Men någonting säger mej att vi inte kommer att få se en sådan förändring i detta dystra och ibland obehagligt konservativa land under vår livstid.
Den svenska överstatligheten gör mig illamående."Saten" idiotförklarar befolkningen, som inte vet vad som är bäst för dem.

Traffic är förbannat bra, riktigt bra, nästan lika bra som knark.

Cleareyes är oxå bra. är du säker på att man kan köpa det på finlandsfärjan?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement