return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 6)
View this Thread in Original format
Aendy
quote:
Originally posted by NordLight
Så efter några ronder i forumet...vad tror du ? Sväljer jag piller på helgerna ?

Det är fel man att fråga. Jag visste inte ens att min egen flickvän gjorde det förrän vi gjort slut och hon berättade det. Hon var själv emot(?) droger men hade under ett svagt ögonblick trillat dit. Så jag kan omöjligen efter en diskusion med en totalt främmande människa säga hurvida den är pillertrillare eller ej.
NordLight
quote:
Originally posted by Aendy

Det är fel man att fråga. Jag visste inte ens att min egen flickvän gjorde det förrän vi gjort slut och hon berättade det. Hon var själv emot(?) droger men hade under ett svagt ögonblick trillat dit. Så jag kan omöjligen efter en diskusion med en totalt främmande människa säga hurvida den är pillertrillare eller ej.

Jag förstår att du inte vill svara på frågan. Men det är ändå intressant att du under hela diskussionen har förutsatt att jag faktiskt gör det...

Greetz
NordLight
Gaby
Oj oj ...här blev det lite diskution!!

Nordlight: menar du att allt ska släppas fritt???
mindshooter
Säg att allt släpps fritt då. Wow skulle alla tänka....Fan va coolt..nu får man knarka......då kan det juh inte vara såååå farligt....sen skulle majoriteten av svenska befolkningen knarka ner sig...... Måttlig överdrift men jag menar nu är alla vana vid att det är olagligt så när det legaliseras så ska alla testa.

Själv skulle jag klara mig då jag håller mig borta från "första ciggen" för att jag vet att så länge jag inte tagit den första, så har jag inte heller tagit den andra...
Aendy
quote:
Men det är ändå intressant att du under hela diskussionen har förutsatt att jag faktiskt gör det...

Hey mannen... Det enda jag har förutsatt under diskussionen med dig är följande: Du är för en liberalare drogpolitik. Jag har aldrig antytt att du knarkar.
NordLight
quote:
Originally posted by Gaby
Oj oj ...här blev det lite diskution!!

Nordlight: menar du att allt ska släppas fritt???

Japp, det är precis vad jag menar.
Jag tycker att du precis som jag har hjärna nog att bestämma om vi vill utsätta oss för riskerna...

Greetz
NordLight
NordLight
quote:
Originally posted by mindshooter
Säg att allt släpps fritt då. Wow skulle alla tänka....Fan va coolt..nu får man knarka......då kan det juh inte vara såååå farligt....sen skulle majoriteten av svenska befolkningen knarka ner sig...... Måttlig överdrift men jag menar nu är alla vana vid att det är olagligt så när det legaliseras så ska alla testa.

Själv skulle jag klara mig då jag håller mig borta från "första ciggen" för att jag vet att så länge jag inte tagit den första, så har jag inte heller tagit den andra...

Jag tror inte på att majoriteten skulle börja knarka. Jag tror däremot på att färre skulle bli alkoholister och istället bli fast i ett knarkberoende.

I diskussioner om systembolagets monopol vara eller icke vara har alltid ja säjarna försökt skrämma oss med att om det släpps fritt skulle alla ungdomar gå ner sig och fler bli alkoholister. Men jag tror att ungdomar idag dricker mer på pga tillgänglighet, resande och attityder. Jag har inte hörs någonstans att antalet alkoholister har ökat - har ni?

Greetz
NordLight
x-dream
Kommer hem från jobbet å det är värsta disk....

Man ska väl inte släppa allt fritt....Skulle nog bara bli ett nerknarkat samhälle...

Slutar nog med att dom värsta får gå till en vagn där som delar ut en sil om dagen....
reveal
quote:

Hey mannen... Det enda jag har förutsatt under diskussionen med dig är följande: Du är för en liberalare drogpolitik. Jag har aldrig antytt att du knarkar.

samma här, har inte heller antytt/trott att du knarkade
NordLight
quote:
Originally posted by x-dream
Kommer hem från jobbet å det är värsta disk....

Man ska väl inte släppa allt fritt....Skulle nog bara bli ett nerknarkat samhälle...

Slutar nog med att dom värsta får gå till en vagn där som delar ut en sil om dagen....

Hela den här diskussionen handlar egentligen inte så mycket om själva knarket. Inte för mig i alla fall. Det är en principiell diskussion om huruvida ditt och mitt sunda förnuft är gott nog eller om någon annan skall tala om för oss vad vi FÅR och inte får stoppa i oss. Vad vi BÖR och inte bör göra... det är en helt annan femma.

Apropå det där med vagnen... har inte vi massor med folk som hänger utanför systemet hela dagarna?

Greetz
NordLight

NordLight
quote:

No problem - fick bara den känslan.

;)
x-dream
quote:

Apropå det där med vagnen... har inte vi massor med folk som hänger utanför systemet hela dagarna?

Greetz
NordLight

Det är ju sant att det hänger en hel del utanför där oxå....

Klart att man får stoppa i sig vad man vill.....

Men det förstör så mycket.....För dig själv, närmaste anhörig om det skulle gå för långt dvs....

Gör väl inget om man tar ett piller två gånger per år eller röker några gånger om året.....
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement