|
Party knark (pg. 21)
|
View this Thread in Original format
| Vitryss |
| quote: | Originally posted by Gaby
Jag tycker inte man ska snacka cannabis och mena gräs & hash.
Tänk så här: Gräs är grönt som allt som är bra, hash är brunt som allt som vi inte vill ha kvar ;) |
Cannabis Sativa heter plantan, finns också några underarter som Indica. Av plantan gör man både hasch och marijuana.
Båda preparaten är precis lika skadliga/ofarliga, beroende på synvinkel, ;)
Hasch är INTE farligare än marijuana, lika mycket myt som kräkmedel i spriten från Systemet... |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Alkohol är också bara roligt för stunden...
Överhuvudtaget så är min respekt 0 för människor som dricker alkohol men samtidigt klankar ner på droger. Snacka om dubbelmoral...
Skulle jag sluta använda droger så skulle jag sluta med allt, inklusive alkohol och cannabis
Men det vill jag inte, tycker det är skitkul att knarka, för att vara lite provocerande, ;)
Sen om man måste ta mer och mer E, det är juh individuellt... jag har alltid taigt 1.5 tabletter i snitt varannan månad, ingen direkt skillnad på rus, inga skumma bieffekter.
Den enda drogen jag egentligen bara har dåliga erfarenheter av är amfetamin...hua, vilken jävla AT... |
Alkohol suger! Droger är MYCKET roligare men tyvärr så blir man inte lika tom inombords av alkohol som av drogerna så att det "bättre" att dricka... en joint med bra vänner är 1000 gg bättre än några drickar! Mera gräs till folket! |
|
|
| Vitryss |
| quote: | Originally posted by Gaby
Alkohol suger! Droger är MYCKET roligare men tyvärr så blir man inte lika tom inombords av alkohol som av drogerna så att det "bättre" att dricka... en joint med bra vänner är 1000 gg bättre än några drickar! Mera gräs till folket! |
Håller självklart med, :)
Gärna hasch istället för gräs dock, ;) |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Cannabis Sativa heter plantan, finns också några underarter som Indica. Av plantan gör man både hasch och marijuana.
Båda preparaten är precis lika skadliga/ofarliga, beroende på synvinkel, ;)
Hasch är INTE farligare än marijuana, lika mycket myt som kräkmedel i spriten från Systemet... |
Jag säger inte att hasch är skadligare utan det är bara skit!! Här röker man det för att gräs är inte lika lätt och billigt att få tag på... (hoppas jag)
I länder där maja är vanligt så kan dom inte förstå varför hasch e vanligt här i Sverige, det är bara knarkarna ("pundarna") som röker sånt!!! |
|
|
| Vitryss |
Visst, gräs är lite svårare att smuggla, :)
Ingen skillnad på rus egentligen, tycker bara det är lättare att hålla ner hasch-röken.
Men olika från sort till sort förstås, finns en jäkla massa olika sorter, det är som vin, ;) |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Visst, gräs är lite svårare att smuggla, :)
Ingen skillnad på rus egentligen, tycker bara det är lättare att hålla ner hasch-röken.
Men olika från sort till sort förstås, finns en jäkla massa olika sorter, det är som vin, ;) |
Har du rökt direkt från bakgården nån gång? Efter det så röker man ALDRIG mera hasch! |
|
|
| reveal |
| förlåt min okunnighet, men vad betyder GRÄS och vad betyder AT ? |
|
|
| King of Clubs |
Gaby! Håller med dej om allt förutom att droger suger :). Men man måste ta sitt (miss)bruk med varsamhet, för det kan gå riktigt snett.
Stämmer nog det du sa om att koks kan förändra människor, men jag tror inte personligen att det gäller för alla.
Hasch är smuts, sanning. Riktigt nice weed är 2000% bättre effekt. Man blir uppåt och glad. Röker jag en braja så segnar jag totalt och kan inte göra mycket mer än att chilla på lite musik och se dum ut.. Man blir mer "bäng" på hasch, men vissa tycker just det är det som är trevligt. Inte jag dock. Eller rättare sagt, inte ofta. ;) Plus.. Weed smakar mycket bättre.
Har man rökt Northern Lights, White Widdow (prova detta om ni får tillfälle, klart bästa jag nånsin rökt) eller liknande. så måste man ju bara medge att man aldrig vill röka brunt igen (även om jag måste medge att det händer). Som jag sa tidigare i denna evigt långa tråd :).. När dom gör hasch är det väldigt vanligt att man blandar i en jävla skit som man inte vill ha ned i lungorna (bl.a. kamelskit, det är därför man kan få hårstrån i kakan/fiveischen/whatever...). Så jävla synd att det är svårt att få tag på bra weed här i Stockholm...
En polare sa idag att han hört att dom planerar att jämna Chris med marken i Danmark... Fissit!!! :whip: :whip:
reveal: Du behöver inte be om ursäkt. :)
AT = Avtändning
Gräs= Maruijana
--
| quote: | | Den enda drogen jag egentligen bara har dåliga erfarenheter av är amfetamin...hua, vilken jävla AT... |
No ! En sådan natt är nummer två på min "aldrig mått så dåligt lista" Schmutz e keff.. |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
. Så jävla synd att det är svårt att få tag på bra weed här i Stockholm... |
Nja...om man sätter krav på att du ska inte ska ha något annat än det så dyker det upp ;) |
|
|
| Xplorer76 |
Ska man knarka ska man knarka ordentligt.. alltså Cola. Inget smygknarkandes genom att röka naturprodukter som hasch eller gräs.
Problemt är att det är så väldans dyrt med cola så det blir en lyx drog som man använder typ på HÖGtidsdagar... heh..
Nej, så jag håller mej till spritens underbara värld..
Blir aldrig bakis... (tack gud) börjar aldrig snubbla omkring hur mycket jag än dricker... öööö nästan i alla fall.
så e det.. |
|
|
| Gaby |
| Cola tappar ju det roliga efter några raise...:whip: och colan här i Sverige suger!!! |
|
|
| reveal |
| nu känner jag mig okunnig igen: Cola? |
|
|
|
|