|
Party knark
|
View this Thread in Original format
| Gaby |
Innan diskutionen fortsätter i "Svenska folket" (där borde det bara finnas presentationer) så tänkte jag ta upp det här...
Jag är nyfiken till va ni anser om party knarkandet och gärna veta hur mycket och vad som konsumeras bland er som gör det...och sen är jag oxå nyfiken till vad ni anser om legalisering av cannabis?
Det här kan ju bli intressant...;) |
|
|
| [A|ienFactory] |
| Jag tycker att de som behöver knark för att uppleva den bästa effekten inte riktigt har känsla för trance, och inte kan uppfatta det på rätt sätt. En person som verkligen njuter av trance behöver egentligen inget knark för att hamna i extas. De flesta som behöver knark till hjälp, gör det kanske bara för knarkandets skull, men INTE alla. själv tar jag inget, det behövs inte. Musiken räcker för mig för att uppleva den totala tillfredsställelsen. |
|
|
| fruktsoppa |
dom som inte KAN komma i extas genom trance kanske vill komma, men inte kan, så dom kanske tar piller eller röker på för att komma i extas och sen när det väl tar slut så e dom i naturligt extas.. så det e nog bara en hjälp på vägen dit..
jag e typ vad jag kanske tror.. men så klart finns det juh sånna som bara röker på och tuggar piller för att bli höga.. och inget mer..
Angående legaliseringen av Cannabis, tycker jag att det borde bli det. JAg anser att Cannabis är en lätt drog. Inom vissa gränser så klart.. Man skulle kunna göra som i Holland, och ha vissa Caféer där man kan få röka en viss mängd. Men det borde inte få vara på massa ställen i Sverige, utan kanske ett i varje "mer"-befolkat landskap.
Speak your mind!
:rolleyes: |
|
|
| Aendy |
| I min värld finns bara rena sinnesintryck. Vad jag upplever ska vara äkta. Om jag ser en vacker flicka vill jag att de reaktionerna som sker med bla ökad utsöndring av hormoner ska vara genuina. Om jag lyssnar på sövande musik vill jag att kroppen ska frisläppa serontonin m.m. för att kroppen själv vill dra ner på tempot. När jag hamnar i extas vill jag det ska bero på att kroppen genom sitt sinrika system utsöndrar endorfiner m.m. för att musik jag hör startar en naturlig och kemisk process i min hjärna som endast beror på sinnesintrycken från ljud, ljus, lukt och känsel. Inte för att en tillsatt kemisk substans hämmar utsöndringen av vissa kroppssubstanser och påskyndar andra. Detta är för mig inte äkta. Det är ungefär som att se på Armageddon och sedan mena att man varit i rymden. Det har man inte... man har ej heller uppnått extas, men man har upplevt det! |
|
|
| x-dream |
Okej....Min syn på droger i sammanband med party är att dom som vill får göra det....Själv har jag inte tagit droger i sammanband med partyn...Tycker att det inte behövs...Man känner ju att atomsfären och musiken gör sitt ändå....
Har dock provat....Inte till partyn, vill bara prova helt enkelt......Och det var inget speciellt tycker jag....
Tycker bara att det förstör så mycket i dagens samhälle....Dom som är beroende behöver ju pengar till sitt....har dom inte pengar så blir det ju så att för att få pengar till det så blir det brott för att lösa det....
Och detta med att legalisera cannabis ingen bra ide tycker jag....Ska folk sitta på sina cafeer och röka på....Ingen bra ide.... |
|
|
| reveal |
| jag håller med x, bortsett från en grej: jag tycker INTE att det är upp till var och en, jag är helt emot det |
|
|
| Aendy |
| Kom igen... jag vill ha lite argumentation från förespråkarna för. Lite debatt så att jag kan bli förbannad och skriva omogna grejer! |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by Aendy
Kom igen... jag vill ha lite argumentation från förespråkarna för. Lite debatt så att jag kan bli förbannad och skriva omogna grejer! |
ok, hmm. jag e lite för kanske, så jag kan väl hjälpa dig att bli förbannad o så.. Knark e bra, trance handlar bara om knark o ch att bli hög.. inte så mycket om musiken som många tror..
jag tycker inte detta, utan det e bara för att aendy ska få bli pissed..:whip: |
|
|
| Aendy |
| Hmm... jag antar att jag får tacka för ansträngnigen, men..... Aja är där ingen som tycker knark är mänsklighetens räddning så är jag nöjd, då fortsätter jag vara bitter på andra saker då! ;) |
|
|
| Ravesquad |
Det e fett me juste o ta e:p.. låter fånit kanske men dom två gånger jag gjort det i tyskland har det bara varit så himla härlig känsla...fast otroligt starkt samtidigt och det kändes nästan lite läskigt.. men det var jäkligt häftigt faktiskt..
Jag kan lätt tänka mig att om man inte har det så kul annars så e det nog grymt lätt att partyknarka...fast för mig känns det inte så. Visst det e en cool känsla men det känns lite som o ha världens bästa låt i huvudet som ingen annan kan höra så det känns tomt på nått sätt. Det bästa som finns är bra stämning med riktigt bra musik, då behövs inget annat:) |
|
|
| Gaby |
Jag tycker att det är Ok att folk tar ett och annat på fest så länge dom kan hantera det.
Sverige ett suparland och här det ska supas så hårt som möjligt, medans i andra länder så dricker man i sociala sammanhang. I många andra länder så är det fult att vara full, medans här så kan man komma måndag morgon och berätta om hur full och bakis man har varit under helgen. Varför tar jag upp det här? Jo det jag vill komma till är att svenskar är inte mogna för att knarka när vi knappt kan hantera sprit. På fester så knarkar folk som dom super... det är fel! ifall folk ska ta något så ska man ha en viss respekt för det du gör och komma ihåg att det är farligt om du inte hanterar det rätt.
Jag är ingen förespråkare för knark utan är egentligen imot det då jag har sett hur många som går under av det. Jag har själv testat mycket men har tagit avstånd då det inte är min grej... jag får så mycket mera när det är äkta! Att jag har testat är av ren nyfikenhet...men kommer ändå fram till att en bra kväll är bäst utan någon gift i kroppen som lurar mina sinnen...jag tycker verkligen synd om dom som inte kan uppleva det jag upplever dom bra kvällarna.
-Jag har fått hysteriska skrattanfall när jag dansar för att jag är så lycklig!!!
-Jag blir religiös på dansgolvet!!!
-Jag kan inte sova efter en bra kväll för att jag mår så bra och vill bara inte somna fast jag har dansat i 6-8 h!!!
Allt detta händer mig när jag får höra bra musik och är bland alla dessa sköna människor som är där för att dansa och uppnå extas!
För många så låter det för mycket för att vara sant och tycker att antagligen är jag en knarkish som inte säger att jag har tagit nåt eller helt utflippad...I don't give a ! Den som har upplevt det nån gång vet vad jag snackar om.
Cannabis frågan då? Där så tycker jag att alla snackar så mycket skit...cannabis? gräs och hash i ett ord? Gräs tycker jag är något som egentligen inte ens borde diskuteras...hash är något som ska fortsätta klassas som KNARK! Det skulle rökas mindre hash ifall det fanns gräs...
Gräs är ju faktiskt bättre är en hård supkväll...jag tycker att det helt Ok så länge det inte röks för ofta och det hanteras som några drinkar...lagom är bäst! Själv så föredrar jag att dricka då jag inte gillar att röka (bla för att i Sverige så finns det inget bra gräs...)men kan tycka att det kan vara skönt att röka nån joint istället för att dricka vin (jag får typ samma känsla) med polarna, att bara sitta och snacka skit...
Många som röker ofta säger att gräs är inte så skadligt som sprit men glömmer en sak...dricker jag varje dag så är jag alkis eller hur? om jag röker varje dag, va är jag då? Man måste ju förstå att det finns gränser...och det är det allt handlar om...folk glömmer och går över gränsen! |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Gaby
Många som röker ofta säger att gräs är inte så skadligt som sprit men glömmer en sak...dricker jag varje dag så är jag alkis eler hur? om jag röker varje dag, va är jag då? Man måste ju förstå att det finns gränser...och det är det allt handlar om...folk glömmer går över gränsen! |
Det tycker jag va bra sagt. Jag blir också euforisk av bra musik och bra stämning. Tycker man att det e bättre med droger så visst, men tyvärr finns det en chans att man inte tycker det e kul utan droger efter ett tag.. |
|
|
|
|