|
Party knark (pg. 16)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Så VET jag att det inte är. Nederländerna har färre dödsoffer av tung narkotika än Sverige...och det bor mer människor där. |
Jämför dödsfalls statistiken av narkotika Sverige/Holland kontra självmords statistiken så tror jag du hittar en annan anledning än narkotikapolitiken som skäl i den frågan. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gaby
polik suger men varför kan inte folk inse att alla våra åsikter har med politik att göra? |
POLITIK adj. [po11iti4k] : i allmännare anv.: plan l. metod för ngns handlande. handlingssätt, tillvägagångssätt; äv. övergående i bet.: klokt l. utspekulerat handlingssätt, (klok) taktik. God (dålig) politik, klokt (resp. oklokt) handlingssätt l. uppträdande.
Enligt SAOB har hela vårt väsen med politik att göra så jag kan inte argumentera mot dig där Gaby. |
|
|
| Dj Memento |
| Om ni vill ha nytt material till till inlägg i denna tråd så gå och se 'Requiem for a Dream' på bio. Tokbra film, men räkna inte med att vara alltför muntra efteråt. |
|
|
| Beamish |
Tycker att man har missat hela grejen med den här musiken om man ska behöva tugga piller för att ha kul. Då kan man antingen inte gilla musiken på riktigt utan snarare för att det är "häftigt" att dansa och gå på fester eller så är man en osäker människa.
That's my opinion |
|
|
| Dj Memento |
| quote: | Originally posted by Beamish
Tycker att man har missat hela grejen med den här musiken om man ska behöva tugga piller för att ha kul. Då kan man antingen inte gilla musiken på riktigt utan snarare för att det är "häftigt" att dansa och gå på fester eller så är man en osäker människa.
|
Visst är det tråkigt med människor som måste ta någonting (alkohol, E osv) för att kunna ha kul när dom går ut, men varför skulle man inte kunna gilla musiken på riktigt bara för att man tar droger när man går ut? Alla som går på festerna för att dansa, i mmotsats till att bara visa upp sig på något sätt, borde väl rimligtvis kunna definieras som att dom gillar musiken på riktigt. Det kan ju faktiskt vara så att dom gillar musiken för mycket och samtidigt gillar fysisk träning för lite; för att orka med 7-8hrs*60min*145BPM = 60.900 - 69.600 st hopp upp och ner, iofs med ett visst avdrag för breaks, och är i mindre bra fysisk form kanske känner att stimulerande droger är det enda sättet att orka med. Varför vill dom orka med? Jo för att dom älskar musiken! Anden är villig, men kroppen är svag.
Givetvis finns det människor som tar saker pga dom skäl du angav men du kan inte kategoriskt avfärda alla droganvändare som tillhörandes två negativa kategorier och ingentig annat.
Plus att en natt på bra E är ju en minst sagt euforisk upplevelse även om den nu möjligen är mindre bra för delar av kroppen. |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Beamish
Tycker att man har missat hela grejen med den här musiken om man ska behöva tugga piller för att ha kul. Då kan man antingen inte gilla musiken på riktigt utan snarare för att det är "häftigt" att dansa och gå på fester eller så är man en osäker människa.
|
Jag hänger inte riktigt med här.. Varför så skulle drognyttjare tycka det var mer "häftigt" att gå på fest och dansa eller vara mer osäkra än andra? Det går väl att peka på enskilda fall, men att generalisera så här funkar inte. Det handlar inte om att man "behöver" ta piller för att ha kul, snarare så är man girig och vill ha fett med kul.. |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Dj Memento
Om ni vill ha nytt material till till inlägg i denna tråd så gå och se 'Requiem for a Dream' på bio. Tokbra film, men räkna inte med att vara alltför muntra efteråt. |
Helt klart en av de bästa filmer jag sett! Fast man mår som sagt dåligt en vecka efter.. kunde ändå inte låta bli o ta en lina samma kväll:) |
|
|
| Gaby |
Varför ska man ta upp sånna här fall så fort man diskutera knark?
http://www.aftonbladet.se/vss/ungtv...,119517,00.html
tyck till: Ska haschrökning legaliseras?
Att en 11-åring börjar dricka tillsammans med sin syster och knarka när hon är 12 år visar ju att det finns allvarliga problem i familjen!
När ska folk fatta att man kan inte jämföra det här med att jag röker gräs lite då och då...
Här behövs det inte hårdare knarklagar utan det här är en socialfråga!!! Tjejen behövde hjälp långt innan hon upptäckte sprit och knark!!! Va har legalisering med det här att göra? Det är två separata problem, om tjejen inte hade missbrukat så hade hon väl typ legat med hela stan eller fått ätstörningar. Börjar en 11-åring supa så är det inte för att det är spännnade utan för att ungen har problem. |
|
|
| Dj Memento |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Helt klart en av de bästa filmer jag sett! Fast man mår som sagt dåligt en vecka efter.. kunde ändå inte låta bli o ta en lina samma kväll:) |
Visst är den! Mammans psykos t.ex. är helt gudomligt realiserad. |
|
|
| Beamish |
| Har en sak att säga om ni som tycker att det höjer känslan av trance genom att tugga piller. Hobbexmänniskor.... |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Beamish
Har en sak att säga om ni som tycker att det höjer känslan av trance genom att tugga piller. Hobbexmänniskor.... |
Kom igen! Vakna och ta en lukt på Kaffet. Det är 2002 alla gör det!! :D:D:D
Det finns ingen anledning att kalla folk saker. Försvara din ståndpunkt med argument inte förolämpningar. |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Gaby
Varför ska man ta upp sånna här fall så fort man diskutera knark?
http://www.aftonbladet.se/vss/ungtv...,119517,00.html
tyck till: Ska haschrökning legaliseras?
Börjar en 11-åring supa så är det inte för att det är spännnade utan för att ungen har problem. |
Sant.. sen undrar jag hur man kan bli beroende av amfetamin? sån unken vidrig drog liksom.. det enda jag kan tänka mig o ta är extacy o kola...fast helst så sällan som möjligt.. nu är det snart ett halvår sen sist:) |
|
|
|
|