return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 25)
View this Thread in Original format
ShyTrance
quote:
Originally posted by lonne
Om du ska komma med ett sådant uttalande, måste du fan kunna backa upp det !

Och då ska jag "fan" ta o göra det.
Släktproblem helt enkelt, mina kusiner o andra inom min släkt har mått skit eftersom nåra i min släkt har blivit beroende.. men som tur har dom slutat med dom dumheterna..
lonne
quote:
Originally posted by ShyTrance
Och då ska jag "fan" ta o göra det.
Släktproblem helt enkelt, mina kusiner o andra inom min släkt har mått skit eftersom nåra i min släkt har blivit beroende.. men som tur har dom slutat med dom dumheterna..

Tråkigt o höra.:( Lyckligtvis är det bara en mindre skara som får problem, precis som med alkohol ! Tycker du alkohol också hör
till det sämsta som finns, bara för att en viss procent blir alkolister ? Förklara gärna skillnaden, bortsett från att droger
är illegala ! Jag tycker att det är trist att du verkar ha inställningen att knarkare är samhällets avskum, bara pga att dina anhöriga samt en mindre grupp därute inte kan rättfärdiga sitt brukande !
JayBee
quote:
Tråkigt o höra.:( Lyckligtvis är det bara en mindre skara som får problem, precis som med alkohol ! Tycker du alkohol också hör
till det sämsta som finns, bara för att en viss procent blir alkolister ? Förklara gärna skillnaden, bortsett från att droger
är illegala ! Jag tycker att det är trist att du verkar ha inställningen att knarkare är samhällets avskum, bara pga att dina anhöriga samt en mindre grupp därute inte kan rättfärdiga sitt brukande !
Det beror ju på vilka droger du snackar om, vissa skapar beroende redan vid första bruk. det är verkligen inte som alkohol, även sånna som har alkolist i sitt "blod" kan dricka alkohol flera gånger som vanligt innan de blir alkolister. så du kan ju inte säga att alkohol är samma som "droger" i sånna fall får du definera nån speceill drog.

du kan ju säga som du vill men om man generaliserar så är droger, altså de flesta, mycket farligare än alkohol.
mindshooter
när man pratar om legaliseringen så syftar man oftast på Cannabis som är en lätt drog. Själv ställer jag mig mot Heroin och andra riktigt tunga droger för att jag vet vad dom gör med kroppen. Man måste se skillnad på droger och droger.
WhiteRussian
Hoppsan vad många sidor det blev när jag postade lite länkar.

Har bara en fråga egentligen, hur många av er som fortfarande inte ens reflekterar över om drogers rätt att vara har ens läst de texter jag länkade till?
lonne
quote:
Originally posted by mindshooter
när man pratar om legaliseringen så syftar man oftast på Cannabis som är en lätt drog. Själv ställer jag mig mot Heroin och andra riktigt tunga droger för att jag vet vad dom gör med kroppen. Man måste se skillnad på droger och droger.

Jag håller med Kenny ! Som jag sagt innan måste man kunna se skillnad
på de olika droger som finns ! Jag hoppas ingen här inne får den
uppfattningen, att jag tycker alla droger är ok, och så gott som
harmlösa. Den enda drogen som jag skulle vilja se legal är cannabis,
även fast jag personligen inte röker gräs längre. Ska man ta droger
så bör man göra research, så man vet vad det är man stoppar i sig och vad det har för effekt på kroppen och hjärnan.

Over and out...
AC.
Dubbelmoral må så vara men jag är imot en legalisering av droger, ovadsett vilka. Därimot låter jag det vara upp till var och en att använda dem.

/En som inte är rädd.
Glorie
först: jag har läst de två senaste sidorna i denna tråd nu ikväll...får se om ja orkar gå igenom resterande sidor nån annan kväll.. knappast troligt, eftersom denna tråd ju eg. var lagd i träda :p så att säga :)

MEN, ja reagerade på en sak här bara...

quote:
Inget av de jag gör går ut över min familj, mitt arbete
eller resten av mitt umgänge.

Jag e helt på det klara att dina kompisar respekterar att du tar droger, men vet din familj om det och din chef? Sure, många kan kontrollera sitt intag av droger, ja menar inte att du inte kan det och inte heller att det skulle spåra ur och du skulle gå ner dig mer i knarkandet.. MEN, ponera att din chef på hotellet inte vill att hans/hennes anställda ska bruka droger.. Erkänner du inte då att ditt droganvändande visst skulle gå ut över ditt jobb? (ifall du blev avskedad alltså, tänk dig in i situationen att det skulle kunna hända) Jag har svårt att se en chef som tillåter droganvändande bland sina anställda i Sverige. Och jag har svårt att förstå en mamma och pappa som tycker det är helt ok att sonen går på droger, små eller stora mängder kvittar.

en sak till bara... att du "tycker det är lönlöst att diskutera med folk som inte har personliga erfarenheter":eyes:

...okej, då har ja förståelse om du inte svarar på det här inlägget
mindshooter
Att det inte går ut över jobbat och familjen behöver inte betyda att dom vet om det... jag menar, att dom inte vet något är juh bara ett tecken på att det inte påverkar dom speciellt mycket.
Proximus
det finns många frågor som bör diskuteras innan man pratar om legalisering, men att vilja legalisera droger är själviskt enligt mig.

Om de hamnar i fel händer så (såsom barn, allergiska, agressiva etc etc personer) blir det inte så fint. Redan nu har man ju problem med alkoholen att den når till dessa grupper, att 12 åringar börjat supa är ett rent samhällsproblem.

Jag var full för första gången när jag var 18 och är fan inte stolt över det. Egentligen borde jag väntat med att dricka alkohol tills jag blivit 23-24 och varit mognare i mitt tankesätt men nu gjorde jag det dumma och nu dricker jag varje gång jag är ute, men med en viss måtta.

Droger skall och bör hållas borta från samhället och nikotin likaså, det är bara förstörande. Jag förstår att vissa grupper blir arga över mina åsikter, men sluta vara själviska och tänk på helheten istället, ni är inte ensamma i samhället tyvärr. Finns många mer och man måste tänka på alla.

Jag drömmer fortfarande om de underbara dagarna när rökande blir förbjuden i klubbar och så småningom förbjuden i Sverige. Är trött på att stinka rök när jag kommer hem från en klubb eller café!

lonne
quote:
Originally posted by mindshooter
Att det inte går ut över jobbat och familjen behöver inte betyda att dom vet om det... jag menar, att dom inte vet något är juh bara ett tecken på att det inte påverkar dom speciellt mycket.

Precis ! Varken mina föräldrar eller min chef, har kommit med några antaganden eller misstankar kring mitt drognyttjande ! Jag ser därför ingen anledning att lägga korten på bordet,som kanske skulle
resultera i en höna av en fjäder effekten ! Självklart skulle de bli ledsna, men jag är en vuxen människa som måste fatta mina
egna beslut, var sig dom, eller ni ogillar det. Kalla mig självisk ?
Men varför skrämma upp dom i onödan ? Det har säkert sina hemligheter
precis som de flesta av oss har. Jag tar droger någon gång i månaden,
men är ingen narkoman för det !

Glorie: Jag är ganska säker på att min chef, precis som många
andra inte skulle bli så förtjust i att deras anställda tar droger.
Så jag ser inte riktigt poängen med din fråga, med tanke på att
den är retorisk ?
Samma sak gäller mina föräldrar, som jag skrev innan ! Vi har en bra
relation, men varför skapa ett problem i onödan.:)
impulze
jag tror att det är relativt omöjligt för en som använt/använder droger att diskutera saken och dess område med en som inte gjort det..

btw, min egen åsikt.. så hör ordet "missbruka" hemma hos både alla droger och alkohol, om det ska förekomma överhuvudtaget, för det är fan samma sak..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement