|
Party knark (pg. 29)
|
View this Thread in Original format
| staz |
3-4%? tycker det låter jävligt högt.. vilka typer av droger skulle det gälla? möjligtvis heroin eller något annat fysiskt beroendeframkallande.... kan tänka mig att nikotin / cig som är fysiskt beroendeframkallande har ett högt antal användare som är beroende, för det är inte många som kan hålla sig till att röka någon enstaka gång i månaden t.ex. som jag :D
vad det beträffar lagligt, olagligt så tar quoten jag postade tidigare (2 sidor bak eller nåt) hål på alla argument vad det gäller att låta lagen bestämma vad man ska göra.. kort och gott, det din moral anser är rätt är rätt, och vice versa. |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by staz
vad det beträffar lagligt, olagligt så tar quoten jag postade tidigare (2 sidor bak eller nåt) hål på alla argument vad det gäller att låta lagen bestämma vad man ska göra.. kort och gott, det din moral anser är rätt är rätt, och vice versa. |
håller fullständigt med dig, jag var dock ute efter att få höra vad anti-drogmänniskorna här tycker om dessa lagliga substanser.
(editade min förra post eftersom jag tyvärr inte hittade sidan jag läst statistiken på :() |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by staz
vad det beträffar lagligt, olagligt så tar quoten jag postade tidigare (2 sidor bak eller nåt) hål på alla argument vad det gäller att låta lagen bestämma vad man ska göra.. kort och gott, det din moral anser är rätt är rätt, och vice versa. |
Självklart, tråkigt dock att jag bara för att jag väljer att ibland göra annorlunda ska få pröjsa några tusen i böter, och få en prick i straffregistret...
Tjänar man ungefär 14000kr i månaden kan man räkna med cirka 6000kr i böter... helt sinnesjukt. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Självklart, tråkigt dock att jag bara för att jag väljer att ibland göra annorlunda ska få pröjsa några tusen i böter, och få en prick i straffregistret...
|
har det hänt dig? bara undrar |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by reveal
har det hänt dig? bara undrar |
Var på valborgskryssningen när polarna blev tagna, kunde lika gärna ha varit veckan efter och då hade jag sannolikt också åkt på det... :(
Men men, nu vågar jag inte skriva mer, paranoid som man är så kanske Farbror Blå sitter och läser här ändå... ;) |
|
|
| JayBee |
| hahahahaaa.. de som kom på det skämtet måste ha haft ett jävla gott skratt.. |
|
|
| Smekbar |
| ärligt talat... :D fy fan va dumma människor det finns... läskigt... |
|
|
| staz |
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,340136,00.html
| quote: | Har du provat knark?
– Jag har blivit erbjuden narkotika på resor, men jag provade aldrig. Jag har en ganska hög tröskel. Jag hade bilden av skräckpropagandan på näthinnan från 1970-talet, av narkomaner, prostitution, utslagning. Det fungerade på mig.
|
han har (att förmoda enligt texten) aldrig provat "Knark" (gillar generaliseringen), samt är fostrad med skräckpropagandan och är ett levande exempel på att den i vissa fall fungerar (på dumma personer?) och han ska vara en drivkraft åt landets narkotikapolitik (hälsopolitik först och främst, men de är starkt relaterade).
det är ju som om att någon som aldrig lagat mat tidigare en dag helt plötsligt ersätter en mästerkock på världens finaste resturang.
| quote: | Men i dag vet varenda unge att man inte dör bums på T-centralen om man röker hasch och att USA:s förre president Bill Clinton rökte marijuana.
– Det finns ju bara en linje att hålla: om du fortsätter så finns det en stor risk att du går under. Det är ju ingen lögn. Alkohol kan du ju ändå ha en måttlig konsumtion av under längre tid utan att det skadar. Narkotika skadar från första stund. |
Lol, mannen är briljant.. "första stund" alkohol kan man dricka men så fort man tar "KNARK" så släpps en arme av stridsflugor ut i kroppen o alla har knivar och gafflar och dom börjar tugga i sig ens kropp i ett skrämmande tempo, för att inte nämna att man blir beroende direkt.
Får försöka att ta mig av det här sjunkande skeppet så fort som möjligt :(
lite länkar ang legalisering av cannabis:
http://www.cfdp.ca/natpost.htm
http://www.brightoncore.com/news/wmview.php?ArtID=33
http://www.mapinc.org/mapcgi/ltedex.pl?SOURCE=Ottawa+Sun+(CN+ON)
http://www.novaserve.ns.ca/html/printout362.html
finns mängder.. bara å googla |
|
|
| chjo |
Scary!!!
Ska ställa undan morsans "trumpeter" så hunden inte käkar upp dom.. kunde ju va olyckligt :nervous: |
|
|
|
|