return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 38)
View this Thread in Original format
mindshooter
quote:
Originally posted by St_Andrew
cannabis innehåller mer cancerframkallande gifter än tobak.

fortfarande skulle den äckliga branchen vara kvar, den som är i u-länderna, där inte ett människor liv betyder nått, där det i princip e laglöst... på vilket sätt skulle det försvinna om vi legaliser? nada!

Det där får du gärna ge mig en källa på. Låter konstigt, men även om det är så, så innehåller tobak ungefär 3000 gifter och dödar jag vet inte hur mycket folk varje år. Det finns INGET, NADA dödsfall där man klassat cannabis som dödsorsak.

Cannabis är inte farligare att röka än vanligt gräs från en gräsmatta. Eller något annat heller för den delen.

Att det finns en äcklig branch i u-länder beror inte på droger, va får du det ifrån? Det beror på att deras förutsättningar där nere ger dom en sämre standard i samhället. När det inte finns mat så det räcker är det klart att det blir ett trasigt samhälle med trasiga människor.

Du försöker säga att bara för att dumheter och droghandel inte försvinner för att vi legaliserar cannabis i sverige så ska vi inte göra det?
Då kanske vi ska sluta att ta några beslut överhuvudtaget så länge dom inte förbättrar levnadsstandarden hos u-länder?
Tycker jag iofs låter som en sjukt bra idé...

Vill tillägga något som en före detta president i USA sagt:

"Straffet för användandet av en drog ska inte vara högre än drogen själv"
JayBee
quote:
Originally posted by mindshooter
"Straffet för användandet av en drog ska inte vara högre än drogen själv"

vad exakt menas med det? (det var inte ett kritiskt reply eller nått, bara nyfiken)
ScuL
Kan inte tänka mig att cannabis nånsin kommer att bli legaliserad i Sverige.. Er regering är så strikt och noggrant angående alkohol, fester, osv. Även om landet blir lite mer liberal som Nederländerna nu, händer det inte snart tycker jag.
Förresten, kanske är cannabis mindre farlig än tobak. Men personligt tycker jag att det luktar äckligare.
mindshooter
quote:
Originally posted by JayBee
vad exakt menas med det? (det var inte ett kritiskt reply eller nått, bara nyfiken)

Det var en översättning så jag förstår att den e lite konstig.

Det betyder hur som hellst att man behöver inte låta folk straffas mer än vad själva drogen straffar dom. Med andra ord, om cannabis är så farligt att man måste straffa folk för att sluta använda det, då borde själva skadan av drogen vara straff nog :) hänger du med?

SCUL: Hehe jag håller nog inte med... Cannabis luktar mer som en växt tycker jag :) mer naturligt...medans tobak bara luktar gift för mig...
JayBee
quote:
Det var en översättning så jag förstår att den e lite konstig.

Det betyder hur som hellst att man behöver inte låta folk straffas mer än vad själva drogen straffar dom. Med andra ord, om cannabis är så farligt att man måste straffa folk för att sluta använda det, då borde själva skadan av drogen vara straff nog :) hänger du med?

SCUL: Hehe jag håller nog inte med... Cannabis luktar mer som en växt tycker jag :) mer naturligt...medans tobak bara luktar gift för mig...

hehe jo nu hajar jag, först trodde jag du menade typ att man skulle böta lika mycket som det kostade att köpa drogen hehe :)

angående tobak så finns det ju som sagt frukt tobak och sånt som luktar gott ;) (inte till cigaretter direkt ioförsig)
ScuL
quote:

båda är äckliga men om jag måste välja så blir det cannabis :) det gör mig lite (light) lätt (?) i huvudet..
när jag luktar det för mycket kan jag enkelt .. to faint.. har ingen ordbok här. :(
reveal
quote:
Originally posted by ScuL
to faint.. har ingen ordbok här. :(

rätt bra ordbok finns här: http://lexikon.nada.kth.se/sve-eng.shtml :)

jag håller med dig scul, cannabisrök luktar så jääävla äckligt :wtf:

edit: ordboken är iofs svenska till/från engelska, tror inte de har någon från holländska
JayBee
quote:
Originally posted by ScuL
båda är äckliga men om jag måste välja så blir det cannabis :) det gör mig lite (light) lätt (?) i huvudet..
när jag luktar det för mycket kan jag enkelt .. to faint.. har ingen ordbok här. :(

faint=svimma (svimma är att tappa medvetandet typ, falla ihop eller somna till typ :P )
St_Andrew
quote:
Det där får du gärna ge mig en källa på. Låter konstigt, men även om det är så, så innehåller tobak ungefär 3000 gifter och dödar jag vet inte hur mycket folk varje år. Det finns INGET, NADA dödsfall där man klassat cannabis som dödsorsak.

Cannabis är inte farligare att röka än vanligt gräs från en gräsmatta. Eller något annat heller för den delen.

En källa: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2419713.stm

nej ingen har dött av överdos av cannabis, ingen har heller dött av överdos av alkohol, ändå skapar alkhol mkt problem i vårt samhälle...

ingen har så vitt jag vet heller dött av en cigarett, dom flesta dör av lungcancer... du måste göra skillnad på direkta och indirekta orsaker.

vad exakt händer med hjärnan när man tar en cannabis då? nått måste ju hända, och om nått händer med hjärnan säger min logik att det är farligt.

quote:
Att det finns en äcklig branch i u-länder beror inte på droger, va får du det ifrån? Det beror på att deras förutsättningar där nere ger dom en sämre standard i samhället. När det inte finns mat så det räcker är det klart att det blir ett trasigt samhälle med trasiga människor.

Du försöker säga att bara för att dumheter och droghandel inte försvinner för att vi legaliserar cannabis i sverige så ska vi inte göra det?
Då kanske vi ska sluta att ta några beslut överhuvudtaget så länge dom inte förbättrar levnadsstandarden hos u-länder?
Tycker jag iofs låter som en sjukt bra idé...

Jo det beror på droger, länder som många i tex sydamerika med stor knarkexport har tex MYCKET större problem än dom som inte har mycket knark produktion. Självklart om alla länder legaliserade droger så skulle det vara som vilken industri som helst och maffian skulle ha svårare att styra men dels tror jag att maffian ändå hänger kvar i sånna länder samt att det mesta beror på om usa legaliserar eller inte.

Egentligen ser jag inget fel med att rika länder "utnyttjar" fattiga länder men i detta fall går dom över lagens gränser vilket jag ser väldigt mycket fel i.

sen använde du ju detta som ett argument mot tobaksindustrin:

quote:
Den har förslavat människor så sjukt länge och det är så sjukt stora pengasummor som cirkulerar bara för att vi förgiftar oss själva och varandra.

varför skulle inte också detta gälla drog industrin, förstår fortfarande inte....
lonne
quote:
vad exakt händer med hjärnan när man tar en cannabis då?

Hur fan tar man en cannabis ?:haha: :haha:

St_Andrew
quote:
Originally posted by lonne
Hur fan tar man en cannabis ?:haha: :haha:

hehe :p röker mena jag ju :p, men svara då, vad händer egentligen?
ScuL
quote:
nej ingen har dött av överdos av cannabis, ingen har heller dött av överdos av alkohol, ändå skapar alkhol mkt problem i vårt samhälle...

där har du fel, för att jag lästa något om en man i Estland som hade druckit sig själv ihjäl.. han hade promilage 6,7 lr något :D

quote:

vad exakt händer med hjärnan när man tar en cannabis då? nått måste ju hända, och om nått händer med hjärnan säger min logik att det är farligt.

det här är min största besvär emot alkohol och knark.. när man tar det förändrar de något i hjärnan, i sinnen. ibland förorsaker det att man gör saker man vanligtvis aldrig skulle göra.
jag kan aldrig tänka mig att göra så därför är jag alltid nykter (även på fest) :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement