return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 44)
View this Thread in Original format
mindshooter
Jaybee: Du undrade varför folk tar droger när det finns alkohol...
kanske för att alkohol är gift? Jag tycker personligen inte att ruset av alkohol är kul för 5 öre. och har därför druckit väldigt lite i mitt liv.
Dessutom skadar det både lever och hjärna _tydligt_

Av alkohol blir du aggresivare, av en joint blir du allt annat än aggresivare.

quote:

"A single joint is composed of more than 400 different chemicals, all of them toxic. On combustion these multiply into about 2,000 equally poisonous chemicals. Cannabis is different from alcohol, heroin or other drugs because it is fat-soluble."

Ok, jag vet itne vad fat-soluble betyder men jag är kritiskt till det andra i det där citatet....hur kan dom lägga fram fakta om en joint sådär? En joint är som bekant inget som görs i fabrik och har därför ingen speciell mängd av nån ingrediens. Du kan göra en joint på hasch och mynta för fan.
Det där är som att säga "En soppa innheåller 400 giftiga ämnen"
Det giftiga i en joint är den eventuella tobak som folk väljer att blanda ut den med. Sen är det också alltid farligt att dra ner rök i lungorna, vad den är kommer ifrån. Därför säger jag igen, cannabis är inte ett gift i sig! Det är sättet du kan förtära det på som kan göra det farligt, vilket jämställer den med vad som hellst egentligen, en jävla morot om du vill det.

:conf:
staz
fat-soluble = fettlöslig.
MojjMojj
quote:
Originally posted by mindshooter
kanske för att alkohol är gift? Jag tycker personligen inte att ruset av alkohol är kul för 5 öre. och har därför druckit väldigt lite i mitt liv.

Ok, jag vet itne vad fat-soluble betyder men jag är kritiskt till det andra i det där citatet....hur kan dom lägga fram fakta om en joint sådär? En joint är som bekant inget som görs i fabrik och har därför ingen speciell mängd av nån ingrediens. Du kan göra en joint på hasch och mynta för fan.
Det där är som att säga "En soppa innheåller 400 giftiga ämnen"
Det giftiga i en joint är den eventuella tobak som folk väljer att blanda ut den med. Sen är det också alltid farligt att dra ner rök i lungorna, vad den är kommer ifrån. Därför säger jag igen, cannabis är inte ett gift i sig! Det är sättet du kan förtära det på som kan göra det farligt, vilket jämställer den med vad som hellst egentligen, en jävla morot om du vill det.

:conf:

Undrat ett tag om det går att koka ren cannabis och inandas ångorna ist.. :P kanske inte lika mkt snurr i skallen för pengarna då.. Ähh va fan! Bara käka upp skiten lr stoppa ut det där solen inte skiner! :stongue:
St_Andrew
quote:
Originally posted by staz
fat-soluble = fettlöslig.

och med tanke på att hjärnan e fett sååå.....

mind: har ingen aning om hur dom kommit fram till det, fick det bara av en kompis på msn.. men nått måste det ligga i det :)
staz
vitamin E är också fettlöslig.
Goldiluxe
quote:
Originally posted by AC.
Helena: Jag vet inte om jag ska ta det du skriver på allvar eller om du bara driver med oss :conf:

Jag menar, att jag tycker jointar ar trakiga att roka, och att vissa galna manniskor faktiskt ser nat lattjo lajjban i att sla gamla damer.
Sager dock inte att jag gillar vald.

Bara pa tv, om det ar Vinnie Jones. :whip: Han ar lacker som ett asssss! :P

Och det dar angaende lagar, har vi mindre kriminalitet i Sverige nowadays eller vad ar det fragan om?
Lagar pa lagar stiftas o inte fan ser jag att alla folk foljer dem, isafall skulle det ju inte finnas nagra kriminella.

Eller har jag helt fel nu?:
Smekbar
quote:
Originally posted by MojjMojj
Undrat ett tag om det går att koka ren cannabis och inandas ångorna ist.. :P kanske inte lika mkt snurr i skallen för pengarna då.. Ähh va fan! Bara käka upp skiten lr stoppa ut det där solen inte skiner! :stongue:

alltså... man kan röka cannabis i en vaporizer vilket innebär att du värmer upp gräset till typ 2-300 grader så att THC:et frigörs men utan att det tar fyr vilket medför att man endast får i sig "drogen" och inte några andra skadliga chemikalier... man kan även äta det, vilket dock är ganska ovanligt eftersom det kräver en ca. dubbelt så stor dos och gräs är ju faktiskt ganska svårt att få tag på i sverige så de flesta väljer att använda det effektivt :) men om man väljer att äta det så har man minimerat skadeverkningarna till nästan noll... (om inte noll)...

St_andrew: 1-3månader efter att man rökt en joint så har alla spår av THC:et lämnat hjärnvävnaderna.. det är inte heller, som så populärt framställs av svenska staten, THC (dvs den aktiva substansen) som lagras utan en metabolit till den (dvs nedbruten form) som inte påverkar en. Därför är s.k. flashbacks inte kemiskt möjliga :)

(källa till det senare: kommer inte ihåg, men har fått det bekräftat av Christer Alling, professor i neurokemi vid Lunds Universitet)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by mindshooter

Håller med dig men långt ifrån alla blir agressiva av alkohol...
Ingen drog är bra, så kan man väl säga kort och gott.

Vet inte om ni följt diskussionen nåt på TC då polisen har dragit in tillstånden för framtida "technofester" pga. droger som har förekommit i en liten utsträckning, det har vart en lång diskussion iaf. på TC och här är en artikel som har uppkommit i en tidning söderöver... läs den.

http://www.ekstrom-productions.mine...cs/artikeln.jpg
mindshooter
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

och ingen blir aggresiv av cannabis i sig.

diskussionen är juh inte huruvida drogen är bra eller inte, utan om den är skadlig och huruvida jag ska ha rätten att ta den drog jag vill, precis som alla andra får ta drogen alkohol och drogen tobak om dom vill.
DJ_Laszlo
quote:
[/url][/b]

Jag kan ju säga att jag blir allt annat än agressiv av alkohol. Tvärtom, istället mer kramvänlig och allt det där... =)

SteveTranz4ever
Hörde rätt bra arrgument runt droger på radion för en stund sen... det var på nåt program då dom kör moraltest på politiker och andra personer.
Frågan var liknande som följer.
-Tanken är att man ska ha frihet med bestämmanderätt över sitt eget liv, borde man då inte få ta droger utöver alkohol som man vill ?

När man tar droger som tex. heroin så fastnar man i ett starkt beroende och har inte en fri vilja längre, man är inte fri, man är en slav under drogen.

Nåt i den stilen gick det, minns inte allt.

Vill inte skapa debatt utan bara lägga in detta :)
mindshooter
quote:
Hörde rätt bra arrgument runt droger på radion för en stund sen... det var på nåt program då dom kör moraltest på politiker och andra personer.
Frågan var liknande som följer.
-Tanken är att man ska ha frihet med bestämmanderätt över sitt eget liv, borde man då inte få ta droger utöver alkohol som man vill ?

När man tar droger som tex. heroin så fastnar man i ett starkt beroende och har inte en fri vilja längre, man är inte fri, man är en slav under drogen.

Nåt i den stilen gick det, minns inte allt.

Vill inte skapa debatt utan bara lägga in detta :)

Jamen det var ett rätt dåligt argument... vad finns det mer för drog som förslavar, begränsar, skördar och skadar människor över hela jorden? och dessutom säljs i vanlig butik! Jo, tobak. Vad är det för dubbelmoral? Tobak (som många av oss pratat mycket om i en annan tråd ;)) skadar juh dessutom folk i omgivningen och tar kål på underbara människor medans vi skiter i vilket.

Hellre en slav under drogen, än under samhället.

Det handlar om fri vilja... varför tror dom att dom vet mitt bästa?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement