|
Party knark (pg. 49)
|
View this Thread in Original format
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by Sypherion
vad jag menar är att droger är bland det dummaste som finns. musiken i sig själv har praktiskt taget samma effekt, UTAN biverkningar.
nåväl kanske lite huvudvärk men det får man leva med :D |
jag har aldrig tagit droger när jag gått ut på rave... jag har dock gjort det annars... jag upplever också musiken som fantastisk när jag går ut... jag har dansat mig nära nog till extas ett par gånger, men jag är fortfarande medveten om att det säkert hade varit ännu bättre om jag rökt lite... anledningen till att jag aldrig tagit nått när jag gått ut är enkel, jag har respekt för arrangörerna... Skulle polisen mot förmodan göra en razzia mot ett rave så förstör det som fan för arrangörerna i fall där är en massa drogpåverkade människor... så så länge lagstiftningen ser ut som den gör så tycker jag också att man ska lämna drogerna hemma... Jag förstår dock inte varför ni som väljer att inte använda alternativa droger tvunget vill att vi som vill använda dem inte ska få göra det... |
|
|
| AC. |
Smekbar verkar ha huvudet på spiken (Eller hur det nu var)när det beträffar droger och musik.
Tycker det rent ut sagt är löjligt att komma och snacka om hur "musiken är min drog" osv då person i fråga i regel inte har testat några droger i huvudtaget...
Och nu menade jag inte att såga dig Aendy, jag respekterar till fullo ditt val att ta avstånd från både droger och alkohol.
Det är ett val varje människa gör. En del tycker det räcker gott och väl med vad musiken kan erbjuda dem medans andra vill gå lite längre och på inte alltid "naturliga" vägar uppleva ännu mera.
En del väljer en Lamborghini medans andra väljer en Bentley. Ungefär... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by AC.
Smekbar verkar ha huvudet på spiken (Eller hur det nu var)när det beträffar droger och musik.
Tycker det rent ut sagt är löjligt att komma och snacka om hur "musiken är min drog" osv då person i fråga i regel inte har testat några droger i huvudtaget...
Och nu menade jag inte att såga dig Aendy, jag respekterar till fullo ditt val att ta avstånd från både droger och alkohol.
Det är ett val varje människa gör. En del tycker det räcker gott och väl med vad musiken kan erbjuda dem medans andra vill gå lite längre och på inte alltid "naturliga" vägar uppleva ännu mera.
|
No offence taken, mitt inlägg var till för att provocera men där ligger ett litet korn av vad jag känner också. Jag menar att mina känslor är mina känslor, ingen kan komma och säga att "vad du än upplever så blir det bättre med droger". Ingen vet vad jag känner, ibland blir jag i sådan extas när jag dansar att jag nästan blir rädd för mig själv och börjar fundera på om någon stoppat i mig något utan min vetskap. Likväl är era känslor era, jag vet inte hur ni upplever något och kan aldrig veta då man omöjligtvis kan överföra känslor i ord. Säg inte att vi avstår från att uppleva mer för det vet ni inte. Bara trött på drogpropagandan från vissa lobbyister på forumet, låt oss välja i lika stor utsträckning som ni får välja... |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Smekbar
jag har aldrig tagit droger när jag gått ut på rave... jag har dock gjort det annars... jag upplever också musiken som fantastisk när jag går ut... jag har dansat mig nära nog till extas ett par gånger, men jag är fortfarande medveten om att det säkert hade varit ännu bättre om jag rökt lite... anledningen till att jag aldrig tagit nått när jag gått ut är enkel, jag har respekt för arrangörerna... Skulle polisen mot förmodan göra en razzia mot ett rave så förstör det som fan för arrangörerna i fall där är en massa drogpåverkade människor... så så länge lagstiftningen ser ut som den gör så tycker jag också att man ska lämna drogerna hemma... Jag förstår dock inte varför ni som väljer att inte använda alternativa droger tvunget vill att vi som vill använda dem inte ska få göra det... |
jag bryr mig inte om folk tar droger... dem får la göra det sålänge dem vill sålänge det inte skadar mig...
men som du sa så förstör det för arrangörerna om det nu blir ett tillslag på en trancefest, vilket gör att det påverkar oss som inte använder droger på ett sätt |
|
|
| Dioxys |
| håller med dbl jag.. samtidigt är jag väldigt nyfiken på hur det vore att droppa t.ex. e på en fest.. så jag antar att jag kommer prova på :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Ecstasy-producent veroordeeld
Een 34-jarige Nederlander is woensdag in de Amerikaanse staat Pennsylvania tot elf jaar en drie maanden gevangenisstraf veroordeeld wegens het produceren van ecstasy voor een bende die meer dan 1 miljoen dollar aan de verkoop van de pillen verdiende.
De Nederlander, de 34-jarige S.S. uit Heemskerk, werd in mei vorig jaar gearresteerd. Hij verstopte de door hem geproduceerde ecstasypillen volgens het openbaar ministerie in Pennsylvania in kaptafels en uitgeholde meubels, die van Nederland naar de VS en Canada werden gestuurd. De zaak kwam aan het rollen toen drugshonden in de herfst van 2000 op het vliegveld van het Duitse Frankfurt 22.000 ecstasypillen ontdekten die bedoeld waren voor de VS. In totaal zijn veertig mensen veroordeeld in verband met de zaak.
Kanske Scul har lust att översätta ? |
|
|
| jeremy1984 |
///
Ecstasy-producent condemned
A 34 person whose birthday it is Dutchman has been condemned Wednesday in the American state Pennsylvania up to eleven years and three months prison sentence because of producing ecstasy for a gang which more than 1 million dollar to sale of the pills deserved.
The Dutchman, the 34 person whose birthday it is s.S. from Heemskerk, in May previous year was arrested. He hid the ecstasypillen produced by him according to the Public Prosecution Service in Pennsylvania in cap tables and undermined pieces of furniture, which were sent of the Netherlands to the US and Canada. The matter came to rolling then drugshonden in the autumn of 2000 on the fly field of the German Frankfurt 22.000 ecstasypillen discovered those meant products for the US. In sum forty people have been condemned concerning the matter.
///
(översatt av Worldlingo.com)
Antar att ScuL är nååågot bättre men :p |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by Aendy
låt oss välja i lika stor utsträckning som ni får välja... |
hmm alltså.. det är ju ni som kan välja... vi som tycker att droger är okej har ju egentligen inget val eftersom det är olagligt.. :) Jag har dock hög respekt för människor som väljer att inte nyttja droger. Det är ju liksom inget man ska göra för att "va tuff", då är man fel ute... Men kan man motivera sitt bruk så är det helt okej, kan man inte det är man en i min mening "dålig knarkare" :)
och jag vet inte om det verkat så, men jag skulle aldrig nånsin försöka få en annan person att ta droger. Jag tycker det är förjävligt när folk försöker pusha en till till saker man kanske inte vill, och det gäller i alla situationer. Så om det verkat som jag försökt propagera för ett större drogbruk, så är det helt fel. Jag vill endast upplysa människor, berika er med vad jag tror är "fakta" (det är ju ganska svårt att hitta "fakta" när det gäller droger eftersom alla rapporter säger emot varandra :D). |
|
|
| SteveTranz4ever |
Kollar just på Discovery där dom har ett program som heter "Making of a hangover"
Dom testar ur ren vetenskapling synpunkt hur alkohol påverkar kroppen med en rad olika testpersoner... rätt intressant att få reda på hur allt fungerar... varför man tappar minnet, varför folk kan bli alkoholister osv. osv. |
|
|
| Funfrock |
| förstår inte vad en anställd sysslar med på helgerna har att göra med han eller hennes jobb. så länge personen inte är påverkad på jobbet eller att det försämrar personens möjligthet att utföra sitt yrke. dvs att komma till jobbet megabakis eller uttröttad efter en natt utan sömn är inte särskilt ok heller. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Funfrock
förstår inte vad en anställd sysslar med på helgerna har att göra med han eller hennes jobb. så länge personen inte är påverkad på jobbet eller att det försämrar personens möjligthet att utföra sitt yrke. dvs att komma till jobbet megabakis eller uttröttad efter en natt utan sömn är inte särskilt ok heller. |
läste du artikeln så ser du att det gällde både drog och alkoholtester...
men iaf:
1 det är en olaglig handling, jag är ganska säker på att företagen bryr sig om det, vare sig det gäller droger eller sno bilar...
2. om det inte påverkar jobbet så finns det väl ingen anledning för arbetsgivaren att lägga ut pengar på drogtester ;)
3. jag vill inte ha kärnkraftsoperatörer som går på droger.. :p |
|
|
|
|