return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 2)
View this Thread in Original format
reveal
jag tycker att rök är jävligt äckligt, de som röker stör så att säga folk som inte vill ha med det att göra på ett annat sätt än de som dricker... inte skoj att komma hem och lukta rök... "tyngre rök" så att säga luktar ju om möjligt ÄNNU äckligare, fy fan

bara en ny aspekt
Gaby
jag tuggar nicotintuggummi sen 2 veckor tillbaka!!! Efter en 10 år med äckliga cigg så försöker jag med något nytt...vi får ta upp den här diskutionen om 6 månader...
reveal
önskar dig lycka till vid avvänjningen av cancerpinnarna :)
Aendy
quote:
Originally posted by Gaby

Jo det jag vill komma till är att svenskar är inte mogna för att knarka när vi knappt kan hantera sprit. På fester så knarkar folk som dom super... det är fel!

Där har du ju ett argument som på alla sätt talar emot att släppa såväl gräs som tyngre droger fritt... skulle vara kul att se vad som hände om man började ransonera ut alkohol till svenska folket. Jag tror att det hade blivit så att istället för att ha ett jämnt intag hade alla sparat till en redig suparkväll då de blåst hela ransonen. Svenska folket är oförbätterligt vilket de bevisar gång på gång.
Gaby
Är det inte dax att vi börjar lära oss att göra något utan att någon annan än vi själva sätter reglerna?
Jag är varken för eller mot legalisering....jag vet många som kommer att gå under men andra som inte... men många går ju under av spriten oxå?
Varför ska det vara OK att komma måndagmorgon och berätta hur packad och borta man va i helgen, kommer knappt ihåg va man gjorde, vill helst inte komma ihåg?...det är OK ...men att dela en joint me polarna är förbjudet och såååå himla farligt? Man är ju en KNARKARE!!!:conf: :conf: lustigt bara att jag hade trevligt me polarna, satt och snacka skit och bara softa gjorde inget dumt, sa inget dumt, kommer ihåg allt vad vi gjorde medans min arbetskamrat minns inte och alla som var ute med honom garvar åt han...men han kan sitta och berätta va han gjorde medans jag får ljuga eftersom jag gjorde något olagligt som ingen där skulle förstå? jag tycker bara det är lite lustigt...:rolleyes:
reveal
quote:
lustigt bara att jag hade trevligt me polarna, satt och snacka skit och bara softa gjorde inget dumt, sa inget dumt, kommer ihåg allt vad vi gjorde

kan man inte göra det utan droger eller? tycker jag går alldeles utmärkt
Gaby
quote:
Originally posted by reveal

kan man inte göra det utan droger eller? tycker jag går alldeles utmärkt

klart man kan!! det e ju inte så att jag röker ofta, 4-5 gg per år e väl inte farligt?
Hur ofta krökar inte ni riktigt hårt?
Aendy
quote:

Hmm.. vill inte vara sån men... på de senaste 23 åren... noll gånger.
mindshooter
Jävligt mycket vettigt skrivet här.....

I 9:an gjorde jag faktiskt en uppsats på 10 sidor om knark relaterat till trance. Den gjorde att jag gick ut med VG i både SO och SV :)

Kanske ska posta den?

Min åsikt:

För mig räcker musiken. Jag har varken testat att röka eller knarka. Jag har förresten mitt första rave att se fram emot. Trance ger mig en tillräckligt "äkta" kick för att jag ska kunna njuta av en kväll. Dricka gör jag måttligt. Om det är fest med dricka, då dricker jag. Att dra ut med polarna och hänga utomhus med varsin folka är ingenting jag uppskattar.

Man kan klara sig utan knark!
Gaby
quote:
Originally posted by Aendy

Hmm.. vill inte vara sån men... på de senaste 23 åren... noll gånger.

WOW!! Jag är djupt imponerad!!! Fan va coolt!!!

Själv så har jag alltid varit så nyfiken på allt så jag har inte kunnat säga nej till nya grejer...;)

x-dream
quote:

klart man kan!! det e ju inte så att jag röker ofta, 4-5 gg per år e väl inte farligt?

Håller med dig där....Så farligt är det ju inte att röka...Brukar göra det oxå som du...1-5 gånger per år...Så är det ju så att det är ju inte så farligt....Det är ju bara olagligt......
Vitryss
Med risk för att bli hatad och sedd som ett svart får kommer mitt drog-positiva inlägg, :) .

MDMA, eller vad det nu kallas för, Ecstasy, är farligt. Om man inte dricker vatten när man tar E kan man dö. Är man allergisk mot vissa saker kan man få en allergisk reaktion och, dö. Dricker man för mycket vatten kan man, dö.

Men, om man äter för mycket socker, röker för mycket nikotin, hoppar fallskärm, kan man.....dö.

Vad jag försöker säga är att man kan dö av en väldans massa saker, och det gäller att kunna kontrollera sig, inte äta för mycket socker, ha koll på utrustningen när man hoppar fallslärm, inte ta E speciellt ofta, osv.

Det är precis samma sak med MDMA, bara att det är svårare att kontrollera. Om man dricker måttligt med vatten, vet vad man har tagit, och är allmänt förberedd kommer man INTE ta någon omedelbar skada av att ta MDMA.

Visst, det finns forskar rapporter som pekar på att hjärnan tar skada av MDMA om man tar mycket. Det finns också rapporter som visar på motsatsen, men dem hör man inte så mycket av i Sverige....censur på grymt hög nivå.

Å andra sidan tar man MER skada av nikotin, och alkohol är iaf inte mindre skadligt än MDMA.

Det viktigaste, tycker jag, när man tar MDMA är att inte ta för ofta. Jag brukar känna mig hängig några dagar efter jag har tagit E därför tar jag bara ungefär varannan till var tredje månad.

Har också väldigt svårt för inläggen som säger att man kan ha så jättekul utan E, men ALDRIG HAR PROVAT.

HUR kan ni veta hur det är att ta E om ni aldrig provat? Jag vet hur skönt det är att dansa till enormt bra musik UTAN E, det är så jag dansar oftast, men MED E så blir det ungefär, tycker jag, 1000 gånger bättre.

Visst kan ni ha kul utan E, men försök inte säga att vi som tar E skulle ha lika kul utan, för det vet ni ingenting om.

*tar på sig visir, branddräkt, sköld* ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement