|
Party knark (pg. 18)
|
View this Thread in Original format
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag hatar även knarkare över allt annat, men jag tror knappast jag kan tala förnuft med dem genom att kalla dem för namn och anse mig överlägsen dessa människor. |
Vart går din gräns för vad som är en knarkare? Kan man hata någon bara för att de brukar något som du ogillar? |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Gaby
Notis ur DN (15 Januari)
fler rejvkommissioner"
- |
Va tycker ni om RK? Är det bra eller dåligt? Bra sätt att stoppa missbruk bland ungdomar? *nyfiken* |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gaby
Vart går din gräns för vad som är en knarkare? Kan man hata någon bara för att de brukar något som du ogillar? |
Dålig användning av svenskan där. Hatar gör jag kanske inte, snarare föraktar. Ett förakt som beror på vilken sorts droger man tar och ännu viktigare, hur man rättfärdigar sitt bruk. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gaby
Va tycker ni om RK? Är det bra eller dåligt? Bra sätt att stoppa missbruk bland ungdomar? *nyfiken* |
Har aldrig haft något problem med dem, kanske mest beroende på att jag inte ingår i deras klientell men de har varit väldigt vänliga och inte alls kränkande de gånger de har plockat in mig i den berömda skrubben på Dockan. |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Aendy
Dålig användning av svenskan där. Hatar gör jag kanske inte, snarare föraktar. Ett förakt som beror på vilken sorts droger man tar och ännu viktigare, hur man rättfärdigar sitt bruk. |
Vilka droger syftar du på då? Kan man rättfärdiga sitt bruk? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gaby
Vilka droger syftar du på då? Kan man rättfärdiga sitt bruk? |
Allt från alkohol till riktigt tungt. I mina ögon kan man inte rättfärdiga sitt bruk men de som håller på brukar uppge en anledning och beroende på deras insyn och förnuft varierar mitt förakt för dem. Limsniffare är t.ex. lägsta (som i mest föraktfulla) formen av knarkare för mig. |
|
|
| King of Clubs |
Att "rättfärdiga" sitt missbruk är ju lite av en bedömningsfråga.. Antingen är man ute efter nån form av acceptans eller också förklarar man bara hur man tänker och ser på vad man själv håller på med. Det måste inte vara nåt rop efter upprättelse..
Appropå "Föraktet mot Knarkare" så är det hellugnt för mej.. Alla har fördomar av olika slag, det är jag helt övertygad om.. Men, föraktar du missbrukare av alla slag? Eller just drogmissbrukare? |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Beamish
först, jag tycker det är Ok att bruka. Så länge det inte går ut över andra vilket jag tror det lätt gör om många brukar vid exempelvis stora danceevents. Det vanliga folket får en bild av 15 000 knarkande människor som dansar till dunkande musik.
|
På vilket sätt går det ut över folk att en del (eller många) på ett stort event tuggar piller? E-påverkade människor är extremt glada i hatten, dansar och mår bra (så länge det inte går till överdrift) Detta, som Gaby sa tidigare i den här tråden, är mycket mycket bättre än fulla människor som är dräggiga, slåss, kräks etc...
Självklart är det otroligt synd att klubbandet och droger ofta förknippas och ställen stängs etc.. Men det tycker jag är den naiva massans fel, eftersom att droger förekommer överallt. Det är inte enbart ett klubbfenomen.. |
|
|
| mindshooter |
Vad jag fått höra är att E-tuggande ger otroliga "baksmällor"....stämmer inte detta?
Jag tycker att E-tuggande kan vara ok så länge det sker för att höja känslan för någon. När det har blivit ett beroende som man inte kan sluta med då har det gått för långt! Som att feströka. Klarar man att göra det bara på fester då och då utan att fastna så varför inte? Själv tänker jag nog förmodligen aldrig testa något av dessa men men.... |
|
|
| Vitryss |
Mer knark diskussion, jaaaa, dags att glänsa igen, ;)
Först och främst kanske man ska påpeka att droger på svenska klubbar och krogar är mycket ovanligare än t ex i Nederländerna, Tyskland, England osv...
På Sensation t ex är ungefär 50-75% påverkade av något. Det är OTROLIGT vanligt med E i Nederländerna. Kommer väl ta en fest innan du blir erbjuden Beamish, ;)
Bryr vi oss egentligen om vad "allmänheten" tycker? Allt som inte passar in i normen tycker inte grå svenssons om, varför tror ni alla ser likadana ut i Sverige? Canada Goose jacar, Östermalmsfrillor osv... räcker med att åka till England så ser man tydligare skillnader mellan människor. Sen om det är bra eller dåligt får ni bedömma själva.
En E-ad människa förstör INTE en fest, polisen som jagar dem och tar fast en eller två förstör festen...
Mind: Vissa får e-bakis andra inte, jag brukar mest känna mig tom dagarna efter, känner inte för att göra nåt speciellt liksom...
Sen tycker inte jag att man ska jämföra med tobak som är världens mest beroendframkallade medel. Jag har knaprat E i över ett år, i snitt en gång varannan månad, känner inget direkt behov av att käka oftare...
Går helt enkelt inte att bli fysiskt beroende. |
|
|
| Beamish |
visst är det så att det finns bra många tillåtna preparat idag som är betydligt mkt farligare än t. ex E, röka osv...
Vill nån ta ett piller eller röka en Gås, jovisst varsågod. Men man behöver fna inte göra det för att ha extra kul när man dansar. Det går så jävla bra utan tycker jag... |
|
|
| robstar |
Jag kommer troligen aldrig prova E lr nått liknande.
Varför?
Jo , för att så här ser jag de.
Om ja provar Tex E, så kanske ja gillar de så mycket att ja inte kan njuta längre av alkohol tex...Eftersom ja kommer tänka på hur bra E:t va hela tiden.
Haha, de låter kanske lite dumt men de funkar för mej.
Knarka på! De era liv , ni bestämmer. INGEN ANNAN!
Folk ska få välja själv va dom vill göra å inte göra... |
|
|
|
|