return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Party knark (pg. 15)
View this Thread in Original format
Vitryss
Tråkigt att höra... :(

Ännu ett offer till följd av svensk narkotikapoltik.
Min, helt vilda och out i the blue, är att han/hon som dog inte riktigt hade koll på vad de stoppade i sig...inget bra.

Mera Harm Reduction!!!

DanceSafe
Aendy
quote:
Originally posted by Vitryss

Jag vet inte riktigt vad som orsakade en sådan här tragedi. Men jag finner det ganska långsökt att det överhuvudtaget i slutändan skulle ha något med politik att göra. Jag tycker det är en skymf mot alla inblandade att trivialisera det så!
Gaby
quote:
Originally posted by Vitryss
Tråkigt att höra... :(

Min, helt vilda och out i the blue, är att han/hon som dog inte riktigt hade koll på vad de stoppade i sig...inget bra.

Mera Harm Reduction!!!

DanceSafe

Han överdrev och gick över gränserna till tyngre droger...
Vitryss
Klart som fan det har med politik att göra att folk dör av knark. Som Gaby sa, han övergick till tyngre droger...varför? Min gissning är att hans kran sålde tyngre saker också. Därför ska man börja med att legalisera lättare droger, då kapar man bort kontakten med tyngre droger.

Sen är det väl ingen skymf att sorgligt konstatera att detta dödsfall mycket möjligt hade kunnat förhindrats om Sverige hade vettiga narkotikalagar och information om narkotika. Man får juh bara vet att man INTE ska ta knark i skolan, dem berättar inte varför, det är bara "farligt". Hela "Just Say No" principen är så extremt patetisk. Folk har alltid knarkat, och kommer självklart alltid att knarka.

Varför inte då informera om vilka skyddsåtgärder man ska ta OM man nu tänker knarka, drick lagom med vatten om du tar E. Va på bra humör om du tänker käka svamp osv.

Och Aendy...ALLT har med poltitik att göra, även om vi inte vill det.

quote:
Originally posted by Aendy

Jag vet inte riktigt vad som orsakade en sådan här tragedi. Men jag finner det ganska långsökt att det överhuvudtaget i slutändan skulle ha något med politik att göra. Jag tycker det är en skymf mot alla inblandade att trivialisera det så!
robstar
Om jag vill knarka så gör jag de.
Vill ja inte knarka så göra jag inte de.
De har ingenting med politik å göra.

Folk kan väl tänka och agera själva.

Eller knarkar folk för att drog-politiken e dålig?

:confused:
reveal
men för fan
det har INTE med politik att göra om folk dör eller inte av knark/droger/vad ni vill kalla det

jag vill gärna att nån berättar varför det skulle vara så
Vitryss
suck... går juh inte att debattera med hjärntvättade svenskar om narkotika poltik.

Reveal, läs min post igen....å igen, tills du förstår vad jag menar. Känns dumt att upprepa samma sak i den här posten.

Och försök inte få mg att framstå som om jag inte tycker synd om killen som dog, klart som fan att jag gör, blir ännu mer förbannad när jag tänker på att det borde kunnat förhindrats.
Gaby
polik suger men varför kan inte folk inse att alla våra åsikter har med politik att göra?
King of Clubs
Jag tror inte att informationen om narkotika är mängdmässigt brisstfällig i Sverige. Men lite vriden. Man skrämmer upp folk i högstadiet med att "röker du hasch så hamnar du i psykos" osv.. Men när folk inser att det inte händer så tappar man ju förtroendet för vad som sagts.. Och då spelar det ingen roll hur mycket information man pumpar ut till Sveriges ungdom om ingen ändå lyssnar.. Folk kommer ju alltid att knarka, det är sant. Målet med att Sverige inte ska ha en enda knarkare som staten har uppsatt är ju så idiotiskt orealistiskt. Det är som om man lever i nån slags drömvärld.. Allt går ju inte att påverka politiskt och allt är inte politik..

Hur skulle kontakten till tyngre droger att försvinna om man legaliserade lättare? Det skulle ju fortfarande finnas en efterfrågan..
Gaby
släpper man lättare droger så kommer kanske tyngre droger att locka fler eftersom man vill höja ribban? en teori bara...

reveal
quote:
Originally posted by Gaby
släpper man lättare droger så kommer kanske tyngre droger att locka fler eftersom man vill höja ribban? en teori bara...

så tror jag att det är
Vitryss
Så VET jag att det inte är. Nederländerna har färre dödsoffer av tung narkotika än Sverige...och det bor mer människor där.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
Privacy Statement