return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 
Party knark (pg. 52)
View this Thread in Original format
Kvicket
quote:
Originally posted by AC.
Det klart väldigt kränkande att bli tvingad att drog testa sig ingen kan rimligen hävda annat.
Inom vissa jobb är det dock att anse som rimligt att vara beroendefri. I artikeln nämns kärnkaftverk som ett sådant ställe.
Men jag precis som Reavel vill kunna anställa vem jag vill på de grunder jag vill. Jag hoppas där emot att vi slipper se att man ska behöva genom gå olika personlighetskränkande tester för att få ett jobb.

Måste säga att även jag hade lite svårt att avgöra om Andrew var sarkastisk eller inte :thepirate

På vilket sätt är det personlighetskränkande att bli drogtestad?
Laszlo
quote:
Originally posted by Kvicket

Jag blev indragen i ett trångt litet rum av två civilsnutar senaste kryssningen. Vi satt i terminalen och drack lite bärs med polarna i väntan på att färjan skulle komma - sen kom jag på att jag glömde ett par plattor i bilen som jag ville få signerade av Picotto, så jag sprang ner dit. På väg upp på rulltrappan kom två nissar fram till mig, visade brickan på riktigt FBI-manér, och frågade om jag hade något emot att följa med. Like I had a choise liksom....jag traskade snällt med, och sen ställde de en massa dumma frågor - visiterade mig, kollade upp om jag fanns med i brottsregistret osv...sen släppte de mig. Antar att de blev suspekta för att jag kom traskandes från bilen tomhänt - sen var ju mina ögon lite blodsprängda efter en bilfärd på 50 mil och ytterst lite sömn natten innan...jag hade gärna kunnat pisa i en koppjävel, men kruxet var att om de hade "misstänkt" mig för att vara påverkad och velat ta urinprov så hade jag inte fått följa med på båten...och det var DET som skrämde skiten ur mig...efter en kvart fick jag hur som helst gå...jag blev dock förvånad över att de faktiskt behandlade mig som en människa....efter vad man hört av andra som blivit intagna av snutar för samma sak, inte minst på Devotion, så vart man ju lite orolig för hur det skulle gå, men jag blev bemött med respekt, vilket jag blev förvånad över....det var min lilla historia det :)
mr_fisken
Läste idag i DN om att det är 50% billigare att vara narkoma nu på 2000-talet än mot slutet på 80-talet. Dom fick naturligtvis med något ont mot trance/techno genom att under en bild på en helt okänd grupp människor och lite discojus säga att det var en techno klubb och att dom hade pratat med en kille som inte ville säga vad han hade tagit förnågot. :o

edit: såg att steve hade postat artikeln, dock får man väl inte sett den bilden?:rolleyes:
Smekbar
quote:
Originally posted by Kvicket

tja. Jag tycker till exempel att staten inte har något att göra med vad som finns i min kropp och för mig är det då kränkande. Skulle du tycka det var okej om en främling på stan kom fram och frågade om han kunde få ta ett blodprov på dig, eller om du kunde pissa i en kopp så han kunde kolla vad du har för substanser i dig? Skulle inte tro det. Lika lite som han har att göra med vad som finns i dig har polisen med det att göra. Att skada sig själv ska inte kunna vara ett brott, det är helt absurbt.

Jag har redan förklarat min ståndpunkt oändligt många ggr så det är inte säkert jag kommer palla svara mer, för folk orkar ändå inte försöka förstå utan avfärdar bara ens åsikter som idiotiska eftersom jag inte följer den svenska normen. Kika bakåt i tråden för mer info om vad som debatterats innan.
lonne
Känns rätt lönlöst att fortsätta diskussionen, men jag håller med Smekbar till 110%. Din kropp, ditt liv, ditt ansvar!
staz
word !
reveal
quote:
Originally posted by Smekbar
för folk orkar ändå inte försöka förstå

Jag förstår dig, men håller helt enkelt inte med
St_Andrew
FYI: Jag har flip floppat i den här frågan!

Legalize pot! wohoo :D hehe
Hauken
Manne Jönsson (Behöver nog ingen närmare presentation i dessa kretsar :D ) är ute och snackar skit igen!

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9570520.asp

"Vi ser hur vissa drabbas av psykoser och hur den mentala utvecklingen kan avstanna hos de som rökt under en längre tid.". Fram med ett dokumenterat fall av det du...
staz
quote:
kammaråklagare gunnar fjaestad: Det är en underskattad drog och många männi_skor mår dåligt av den.

att må dåligt, det är väl därför folk håller på? :rolleyes:

Smekbar
quote:
Originally posted by Hauken
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9570520.asp

quote:

Björn Fries, regeringens narkotikasamordnare, betonar vikten av att ha en restriktiv syn på cannabis.
–‑Det är en av de farligaste drogerna i Sverige. Inte när det gäller de fysiska konsekvenserna utan med tanke på hur många som använder drogen och vad det kan leda till.

cannabis är alltså inte farligt i sig, utan pga gateway-effekten? Grejen är ju att den är vetenskapligt motbevisad... Så, då det e lugnt att röka gräset.. gött gött gött ;)
Hauken
Ja ungefär ;)

Världen krymper och många börjar se igenom skitsnacket, vi öppnar gränser mot andra länder och ja... lycka till Sverige! ;) Dom kan ju inte ens kontrollera alkohol försäljningen längre.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 
Privacy Statement