|
Party knark (pg. 35)
|
View this Thread in Original format
| lonne |
| Insider på tv 3, sänder ett program om fentanyl ikväll. |
|
|
| staz |
lol tror jag passar.. e ju inte så svårt att förutse exakt vad som kommer att sägas, eftersom något annat inte skulle få sändas.
"Det här är den nya dödsdrogen. Man blir beroende om man luktar på den och om man får den i sig så fräter halva hjärnan upp på bråkdelen av en sekund. MAn dör en timme efter att ha tagit den, en person överlevde 1 timme och 1 minut, men det hör till ovanligheterna." osv.. ;) |
|
|
| NoMoreTears |
Man kan ikke komme på samme level som på en syre/sopp/e-tur naturlig. No ing way... Be honest to yourself, there's no ing way that's possible for normal people.. Det er sjanser for å e up hodet ganske mye, så lenge man er klar over det så burde det ikke være noe problem. Forskjellen på partydopet og heroin f.eks, er jo at man ikke blir avhengig på samme måte. Man slipper å gå å gjøre crime hver dag for å få finansiere dopforbruket. På den måten kan man kalle det et dop uten offer, men offeret kan fort bli deg selv...
Husk at vi lever kansje bare en gang og at vi må nyte det så lenge vi kan. For alt jeg vet så kan jeg dø i morgen... Ingen vet hva morgendagen bringer, that's what makes this so fuuuuuuuuuckiiiiiing exciting!!!!:eyespop: |
|
|
| St_Andrew |
EU släppte en ganska intresant rapport om droganvändadet i EU idag... http://annualreport.emcdda.eu.int/
51% av dom som sitter i fängelse idag var under påverkan av droger innan dom åkte i fängelse.
Sverige är det land i EU där det används minst droger. Procenten av dom som knarkar som använder tunga droger är dock högre än tex holland, dock långt ifrån högst i EU.
Att sveriges drogpolitik skulle vara världens mest dödliga är oxå en ren lögn. I england tex dör det bra många fler pga droger än vad det gör i sverige... |
|
|
| NoMoreTears |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
EU släppte en ganska intresant rapport om droganvändadet i EU idag... http://annualreport.emcdda.eu.int/
51% av dom som sitter i fängelse idag var under påverkan av droger innan dom åkte i fängelse.
Sverige är det land i EU där det används minst droger. Procenten av dom som knarkar som använder tunga droger är dock högre än tex holland, dock långt ifrån högst i EU.
Att sveriges drogpolitik skulle vara världens mest dödliga är oxå en ren lögn. I england tex dör det bra många fler pga droger än vad det gör i sverige... |
LOL... Norges narkopolitik er europas dødeligste... |
|
|
| lonne |
| quote: | [b]Originally posted by St_Andrew [/b
Sverige är det land i EU där det används minst droger. Procenten av dom som knarkar som använder tunga droger är dock högre än tex holland, dock långt ifrån högst i EU.
|
Droger och droger ! Det flesta brott som är drogrelaterade sker under påverkan av lugnande preparat, samt sömntabltetter som tex: rohypnol,
valium, imovane mm..dessutom i kombination med alkohol. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by lonne
Droger och droger ! Det flesta brott som är drogrelaterade sker under påverkan av lugnande preparat, samt sömntabltetter som tex: rohypnol,
valium, imovane mm..dessutom i kombination med alkohol. |
På irland hade dom gjort en undersökning om hur stor del av brotten som begicks av folk både påverkade av droger och alkohol, endast 4% var påverkade av båda. Tyvärr finns ingen likande undersökning i sverige (iaf inte som pressenteras på den sidan...).
vad har du för fakta på att dom flesta brott begås av folk påverkade av lugnande preparat? hitta tyvärr inget motbevis så jag får väl be om ett bevis om att är så :) |
|
|
| lonne |
| Har dessvärre inga konkreta bevis. Men du precis som jag, känner säkert till att det står mkt om rohypnol och dess anknytning till våldsbrott. Försöker man hålla sig vaken på diverse sömntabltetter blir i många fall effekten brist på empati och och allmänt känsloavtrubbande. |
|
|
| tjockis |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
51% av dom som sitter i fängelse idag var under påverkan av droger innan dom åkte i fängelse. |
bergis för att det är större risk att åka in i fängelse för att man skadar sig själv än om man skadar andra ;) |
|
|
| mindshooter |
eller så beror det kanske på att droger är olagligt...tänk er hur stor andel av fångarna som skulle vara tobaksberoende om det blev förbjudet med cigaretter... :p
Sen skulle jag tro att vi diksuterar starkare droger här... eftersom cannabis inte framkallar våra aggresiva beteenden...
och det är trots allt en legalisering av cannabis som diskuteras... starkare droger tycker jag tills vidare kan hållas inom gränser. |
|
|
| St_Andrew |
Jo helt klart e det tyngre droger vi pratar om nu. Men min poäng var mest att sveriges oliberala drogpolitik inte är sååå misslyckad som ni alla försöker få den att verka. Sen tror jag det är få som börjat med tyngre droger utan att börja med lättare.
Här e för övrigt en ganska intresant artikel om droger. (typ nått år gammal men ändå intressant...)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=640&a=3141 |
|
|
|
|