|
Party knark (pg. 39)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ScuL
där har du fel, för att jag lästa något om en man i Estland som hade druckit sig själv ihjäl.. han hade promilage 6,7 lr något :D |
jo det har du rätt i, men det hör inte till vanligheterna iaf =) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by lonne
Hur fan tar man en cannabis ?:haha: :haha: |
fast iof kan man väl ta en cannabis på samma sätt som man tar en cigarett ;) |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
hehe :p röker mena jag ju :p, men svara då, vad händer egentligen? |
No prob, kände bara för att jävlas lite :=) Anyway, jag är inte så påläst så jag ska inte säga för mycket.
Det jag vet är att det tsk från kemikaliska droger inte är centralstimulerande, men däremot förstärks en del av dina
sinnen som exempelvis syn och hörsel.
Dessutom blir gränsen mellan det medvetna och omedvetna tunnare.
NI får nöja er med denna luddiga förklaring sålänge.;) |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by ScuL
där har du fel, för att jag lästa något om en man i Estland som hade druckit sig själv ihjäl.. han hade promilage 6,7 lr något :D
|
det tänkte jagoxo säga. men för att försvara st_andrew oxo så: alkoholen dricks utan många fler och i större doser än canabis så det går inte att jämnföra. hadde folk rökt canabis lika mycket som alkohol kanske vi hadde haft dödsfall där med? |
|
|
| mindshooter |
Hehe att säga att ingen dött av alkohol är väldigt dumt :p
Alkohol är ett gift! Du skadar flera viktiga i organ i kroppen när du dricker alkohol. Nu ska jag använda mig av en mycket bra sida som WhiteRussian flera gånger hänvisat till :)
Alkohol
Effekter
*Low to moderate amounts can produce feelings of relaxation, lowed inhibitions, and increased sociability.
*Larger amounts can cause dizziness, nausea, slurred speech, slower reflexes, sleepiness, bad judgment, dehydration and a hangover the next day.
*Overdoses can cause loss of motor control, black-outs, temporary coma (passing out), and in extreme cases, death.
Bi-effekter
*Alcohol is highly addictive and tolerance develops quickly with severe withdrawal symptoms including nervousness, tremors, seizures and hallucinations.
*Long term use can damage the liver, brain and other organs, and can result in severe mental and physical problems.
*Consuming too much alcohol at once can cause death through acute alcohol toxicity. Drinking games are especially dangerous as they can easily lead to overdoses.
*Alcohol impairs vision and motor coordination. Driving drunk is illegal and endangers yourself and others.
*If a woman drinks too often during pregnancy, her baby can have fetal alcohol syndrome (FAS).
Cannabis
Effekter
*In small quantities, users find cannabis both relaxing and stimulating.
*The senses are enhanced, as well as the appetite.
*In larger quantities (or with stronger strains) the effects may feel similar to LSD or Mushrooms. Users may experience nausea, mild hallucinations, anxiety, or paranoia.
*Cannabis tends to cause an increase in heart rate, reddening of the eyes, and dryness in the mouth.
*Cannabis is used medicinally to treat the symptoms of a number of diseases such as cancer, glaucoma, and AIDS.
Bi-effekter
*Smoking anything, including cannabis, can damage the lungs, throat, and mouth.
*Cannabis is a Schedule I narcotic, and getting caught with it can lead to serious consequences.
*Cannabis slows down reaction time and impairs driving.
*Some people feel uncomfortable, nauseous, or paranoid after using cannabis.
Hoppas det här besvarar din fråga :)
Allt är hämtat från www.dancesafe.com |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by JayBee
det tänkte jagoxo säga. men för att försvara st_andrew oxo så: alkoholen dricks utan många fler och i större doser än canabis så det går inte att jämnföra. hadde folk rökt canabis lika mycket som alkohol kanske vi hadde haft dödsfall där med? |
NEJ! Det GÅÅÅR inte att dö av cannabis :) |
|
|
| mjz |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
En källa: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2419713.stm
nej ingen har dött av överdos av cannabis, ingen har heller dött av överdos av alkohol, ändå skapar alkhol mkt problem i vårt samhälle...
ingen har så vitt jag vet heller dött av en cigarett, dom flesta dör av lungcancer... du måste göra skillnad på direkta och indirekta orsaker.
vad exakt händer med hjärnan när man tar en cannabis då? nått måste ju hända, och om nått händer med hjärnan säger min logik att det är farligt. |
när du tänker händer det också nåt med hjärnan... verkar som du borde unvika det... ;)
källan du länkar till går faktiskt in lite grann på vad som händer i hjärnan... läs på...
finns ingen som helst hållbart argument för att cannabis ska va olagligt... det är definitivt inte farligare än två lagliga droger redan nämnda i den här tråden... i slutändan handlar det ändå om val (och då menar jag inte moby dick)...
akut alkoholförgiftning är faktiskt nåt man mycket väl kan dö av förresten... |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by mjz
när du tänker händer det också nåt med hjärnan... verkar som du borde unvika det... ;)
källan du länkar till går faktiskt in lite grann på vad som händer i hjärnan... läs på...
finns ingen som helst hållbart argument för att cannabis ska va olagligt... det är definitivt inte farligare än två lagliga droger redan nämnda i den här tråden... i slutändan handlar det ändå om val (och då menar jag inte moby dick)...
akut alkoholförgiftning är faktiskt nåt man mycket väl kan dö av förresten... |
så sant som det är sagt mannen, men cannabis ska inte vara lagligt för att tobak och alkohol är det, som många verkar tro är vårat starkaste argument. Nej, det ska vara lagligt för att det är en växt som tillhör oss alla, som alla ska ha rätten till att bruka.
Tobak (utblandat med våra gifter) och alkohol ska bort från världen. |
|
|
| reveal |
Spännande i debatten kirng cannabis medicinska användning är att man tidigare kunde få recept för att hämta ut starköl på apoteket. Betyder det att det var ofarligt?
Vidare angående minds inlägg så var det intressant, men inte riktigt rättvist i min mening, för effekterna och bieffekterna som diskuterades var inte samma. Jag hade till exempel viljat se en mening om huruvida cannabis i för hög dos är bra för en gravid kvinna eller inte. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
Spännande i debatten är att man tidigare kunde få recept för att hämta ut starköl på apoteket. Betyder det att det var nyttigt?
Vidare angående minds inlägg så var det intressant, men inte riktigt rättvist i min mening, för effekterna och bieffekterna som diskuterades var inte samma. Jag hade till exempel viljat se en mening om huruvida cannabis i för hög dos är bra för en gravid kvinna eller inte. |
Jag är övertygad om att cannabis inte kan skada ett barn, eftersom det är en växt precis som allt annat, däremot kan säkert rökning i allmänhet göra det...och det är som sagt själva rökningen som är farligt, vad du än röker.
Om du har lust så ska jag skicka dig WHO:s (World health organisation) rapport på ämnet. Dom gjorde ganska nyligen en lång undersökning med i princip alla effekter och bi-effekter av cannabis, som finns att läsa :)
Har läst stora delar av den (polarn har läst hela) och där kan ni\du hitta fakta till i princip allt det jag skrivit här. |
|
|
| St_Andrew |
Precis som reveal sa, inte speciellt rättvist, får helt klart en känsla av att det är vinklat, WHO rapporten vore intresant o se, länk?
sen att man använder cannabis för att bota cancer och andra grejer (om man nu ens gör det men vem fan använder det för att bota aids!? :conf: ), betyder ju inte att det är bra. alkoholen har ju länge används till bedövning, finns också många andra tunga droger som används i sjukvården. för det e dom inte bra.
hittade lite på vad cannabis egentligen gör med hjärnan (men vore intresant om nån verkligen visste exakt):
Depressants:
This term does not mean that you will feel depressed or sad after taking a drug. Depressant drugs slow down the central nervous system and the messages being sent to and from the brain. The heart rate and breathing slow down.
Depressants include:
* Legal -alcohol, minor tranquillisers, inhalants (glue, petrol and spray paint), codeine such as Panadeine, opiates such as methadone.
* Illegal - cannabis (marijuana, hashish, hashish oil), opiates such as heroin.
* The legal status of drugs depends on certain factors.. For example, alcohol is a legal drug but it is not legal, under most circumstances, for people under the age of eighteen to purchase.
Mild effects can be:
* Feeling relaxed
* A sense of calm and well being
* A sense of euphoria
* Feeling more courageous
Stronger effects can be:
* Slurred speech
* Uncoordinated movement
* Vomiting and nausea
* Unconsciousness by breathing and heart rate slowing down
* In extreme cases, death
Depressants affect concentration and coordination and may slow down the ability to respond to unexpected situations - this can impair driving. When one depressant is taken with another depressant, for example alcohol and cannabis, the effects can be intensified in unpredictable ways.
Cannabis has a higher tar content than tobacco, and may cause bronchitis, mouth, throat and lung cancer and other smoking related diseases. Cannabis can affect a person's short term memory and logical thinking. |
|
|
| mjz |
| quote: | Originally posted by mindshooter
så sant som det är sagt mannen, men cannabis ska inte vara lagligt för att tobak och alkohol är det, som många verkar tro är vårat starkaste argument. Nej, det ska vara lagligt för att det är en växt som tillhör oss alla, som alla ska ha rätten till att bruka.
Tobak (utblandat med våra gifter) och alkohol ska bort från världen. |
håller tyvärr inte alls med, alkohol, tobak och cannabis borde alla vara lagliga av samma anledning, det borde slutgiltigen vara upp till individen vad han/hon vill dricka eller röka...
man förstår ju visserligen nyttan i att skydda vissa människor från sig själva genom att göra vissa saker olagliga, men så länge det gäller saker som inte är en direkt fara för individen eller hans/hennes omgivning i rimliga mängder (t. ex. cannabis, alkohol, hamburgare) så finns det ingen anledning att illegalisera dem...
sen har ju just cannabis extremt få och obetydliga biverkningar jämfört med vilken annan drog som helst, laglig eller olaglig... :) |
|
|
|
|