|
Party knark (pg. 47)
|
View this Thread in Original format
| lonne |
| quote: | Originally posted by Funfrock
Största anledningen att folk inte stoppar det i munnen är kanske för att det skulle kännas som att få en lokalbedövning hos tandläkaren? |
Precis!:) |
|
|
| Virus |
| quote: | Originally posted by staz
För att kokain ska kunna rökas måste det göras om till sin fria form, 'freebase' 'crack' (crack är en simpel process där man gör om kokain från sin saltform till sin friaform genom att använda bakpulver.. slutprodukten är då inte helt ren.
Om kokain röks i sin saltform så förbränns det mesta av det istället för att som när det röks i sin fria form, oxidera. |
Många röker koks genom att helt enkelt strö pulvret på en cigarett. |
|
|
| staz |
Jo, för all del om man vill få ut en liten liten del av man skulle kunna fått om man freebase'at så. Det mesta brinner iaf upp.
| quote: | Största anledningen att folk inte stoppar det i munnen är kanske för att det skulle kännas som att få en lokalbedövning hos tandläkaren?
|
jo men vissa tycker ju om den känslan. ansiktet lär bli mer bedövat av att ta det genom näsan än genom att svälja.. iaf om man tar det i en kapsyl eller ett glas vatten/annan dryck. |
|
|
| staz |
här finns ref.
| quote: | | 1. When heated, cocaine base, which has a melting point of 89 to 92 degrees Celsius, will sublimate or, put differently, will convert from a solid state to a vapor without becoming a liquid. This allows it to be inhaled. Cocaine hydrochloride, with a melting point of 190 to 195 degrees Celsius, will simply burn at lower temperatures, losing almost all of its psychoactive properties before it ever becomes a vapor. |
från: http://www.usdoj.gov/oig/special/97-12/appb.htm |
|
|
| Glorie |
http://www.expressen.se/index.jsp?a=109523
| quote: | | Bakom smugglingen låg kriminella grupper i bland annat Nederländerna. Som kurirer värvades i flera fall ungdomar med ekonomiska bekymmer. De utlovades ekonomisk ersättning och risken för att bli gripen beskrevs som minimal. Flera av de inblandade var tidigare ostraffade. |
|
|
|
| AC. |
Lite hemskt att se att såpass unga människor döms till så pass hårda straff. Även om jag kanske inte direkt kan säga att jag har något medlidande för dem... |
|
|
| Smekbar |
| tråkigt att se... var iofs mycke ecstasy det rörde sig om, men jag tycker ändå att det är lite konstigt att de får så långa fängelsestraff... det är nästan endast vid narkotikabrott som det döms så nära maxstraff... konstig snedvridning anser jag... |
|
|
| staz |
sjukt.. trodde lagen och rättsystemet skulle skydda folk från samhällsfaror.. dessa grabbar har troligtvis knappt gjort en fluga förnär i sina liv.
se till att inte åka dit på narkotikabrott i sverige säger jag bara. våldtäkt av barn är lungt , det ger väl bara ett halvår eller nåt sånt, men narkotika, aja baja.
| quote: | | Som kurirer värvades i flera fall ungdomar med ekonomiska bekymmer. De utlovades ekonomisk ersättning och risken för att bli gripen beskrevs som minimal. Flera av de inblandade var tidigare ostraffade. |
Kanske skulle t.ex. en ansträngning ifrån regeringen emot en minskad arbetslöshet bland unga ha kunnat hjälpa dessa människor att slippa få sina liv förstörda av ett absurt lagsystem. |
|
|
| Sypherion |
vem fan behöver sånt där? :D
Music Is My Drug. :toocool: |
|
|
| Powell |
| quote: | Originally posted by Sypherion
vem fan behöver sånt där? :D
Music Is My Drug. :toocool: |
host *klichvarning* host ;) |
|
|
| Sypherion |
| sånt är livet. :D |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by Sypherion
vem fan behöver sånt där? :D
Music Is My Drug. :toocool: |
handlar väl knappast om ett behov... folk dricker inte alkohol för att de "behöver" det, de dricker det för att det är gott och ger en skön effekt, samma sak som gäller för andra droger... |
|
|
|
|