|
Party knark (pg. 51)
|
View this Thread in Original format
| Dioxys |
tittade precis på en debatt om legaliseringen av marijuana/hasch
rätt kul å se hur de som var emot det hela inte kunde hålla sig till ämnet utan var tvugna att kritisera annat också...
rätt intressant grej! laddade ner den själv så om folk är intresserade kanske dem kan söka efter "henrik alexandersson" på dc eller liknande :) |
|
|
| Smekbar |
skulle det kunna vara den här du menar?
http://www.svt.se/svt24/studio24_korseld_ingang_hi.ram
det är iaf en debatt angående legaliseringen av gräs där ordf. för frihetsfronten (yey!) debatterar mot nån från SSU och nån från IOGT. Frågar du mig, så äger han upp dem rätt hårt, men det finns säkert folk som inte håller med mig.. :) Det hade dock varit ännu bättre om det varit Johan Norberg som debatterat eftersom han helt enkelt är gud på det :) |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
okay, more than i knew ;)
men helt seriöst kan jag säga att man märker på personer som har vart borta vid medelhavet en vecka o semestrat tex och därför fått i sig massor av alkohol, på dom märker man flera dagar om inte veckor att deras personlighet är ändrad... altså, hur pass bevisat är det att det inte har nån effekt på hjärnan även fast det inte är dom vanliga ämnena som är där...? |
Du kan nog räkna upp fler anledningar än vad jag har fingrar och tår som inte ens har något i närheten av allt vad alkohol och droger heter som påverkar ens personlighet efter en semester. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by AC.
Du kan nog räkna upp fler anledningar än vad jag har fingrar och tår som inte ens har något i närheten av allt vad alkohol och droger heter som påverkar ens personlighet efter en semester. |
jo, fast rimligtvis borde dom inte vara sura och griniga efter en semester. tvärtom. |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
okay, more than i knew ;)
men helt seriöst kan jag säga att man märker på personer som har vart borta vid medelhavet en vecka o semestrat tex och därför fått i sig massor av alkohol, på dom märker man flera dagar om inte veckor att deras personlighet är ändrad... altså, hur pass bevisat är det att det inte har nån effekt på hjärnan även fast det inte är dom vanliga ämnena som är där...? |
alltså nån effekt har ju alkoholen på hjärnan, det är knappast som att det inte är skadligt att dricka. Vad du menar skulle jag nog dock mena mest beror på mentalitet och inställning samt för mycket bakfylla (som ju till störst del beror på vattenbrist) samt möjligtvis saltbrist och sånt som ju lätt uppstår efter ett tags tungt drickande... |
|
|
| Pjox |
Det jag tycker är lite komiskt när man läser sånna eller hör depater eller liknande om man ska vara mer eller mindre drogliberal är att alltid så försöker den drogliberala att få det att framstå som att röka på är heeeeelt ofarligt, inget händer alla blir bara gladare, lugnare och mår allmänt bättre och att alkohol är tokgiftigt. Medans den som är anti droger försöker få det att låta som att alla droger är tokfarliga du kan dö av att bara se på dom.
Okej lite överdrivet men ni förstår säkert va jag menar.
Jag tycker bara det låter löjligt, ingen låter ju särsilt trovärdig, om man facktiskt tänker efter lite på vad dom säger. |
|
|
| Kamelen |
har inte orkat läsa igenom allt men tänkte bara säga ungefär såhär..
man har använt knark i indianstammar osv i århundraden.. för att ehm.. ja kunna komma i trans.. och de personerna mådde ju inte dåligt eller nått.. o den som ordnade "knarket" då va alltid en shaman.. en "doktor" och han hade inte i syfte att tjäna något på detta.. utan funkade som en "bra langare" .. dagens langare gör ju det bara för pengarna.. inte för att andra ska må bra =).. så "dagens knark" suger =) ..
fast ni som säger att "varför ska folk knarka? när man kan dricka" .. alkohol är också en drog bara att den är så accepterad i sverige o många andra länder.. vissa länder ser fortfarande alkohol som en "drog" och förbjuden såklart...
men men =) kramis!potatis! |
|
|
|
|