|
Party knark (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by robstar
Knarka på! De era liv , ni bestämmer. INGEN ANNAN!
Folk ska få välja själv va dom vill göra å inte göra... |
PRECIS!
Och som svar till mindshooter angående baksmälla:
Jag tog min första E för ungefär sex år sen och det har väl blitt en del(dock har jag inte tagit det regelbundet sen dess, utan i perioder) sen dess. Jag har aldrig haft någon värre AT förän när jag nyligen gjorde det för första gången på väldigt länge.. Jag kan säga att jag aldrig, nånsin mått så dåligt dagen efter nånting alls (och det finns inte så värst mycket där ute som jag inte provat). Känslan var som om jag förlorat hela min själ och jag var inte mej själv på minst en vecka.. Jag har mått dåligt på grejerna innan, känt mej tom, men det här var något annat... helvetet skulle jag kalla det... Dessa jag (vi) åt var riktigt schyssta så länge det varade, men efter att ha upplevt den här baksmällan kan jag säga att jag aldrig mer kommer att ge mej på E igen. Dessutom är det inte samma grej som i början längre... Når inte upp till samma effekt även om det är nice..
Detta var absolut inte menat att flasha med hur mycket droger jag tagit eller så. Hoppas det inte lät så för drognytjande är varken värt respekt eller förakt enligt min mening. Jag ser det som en hobby.
Och det där med beroende. Det sägs att man inte blir fysiskt beroende av cigaretter förän efter fem år. Innan är det rent psykiskt även om det inte känns så. Det psykiska beroendet av E är riktigt läskigt, för om man provat så är man medveten om att det inte går att må mycket bättre (dock för stunden).. Man kan vara beroende även om det inte är psykiskt. E är så otroligt skadligt. Det kan slå slint hur mycket förberedd man än är.
Detta råkade bli till en uppsats... sorry :) |
|
|
| Beamish |
Är det inte så att när det gäller E och andra kemiskt framställda preparat hänger allt på hur de e gjord och kvaliten på dem.
Personligen skulle jag inte våga trixa med såna piller.
Fast iofs, det kanske inte e farligare än att ta en alvedon när man har feber, vad vet jag... |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Detta råkade bli till en uppsats... sorry :) |
Ingenfara, de va intresant å läsa! :) |
|
|
| Vitryss |
Jo precis, man måste fan ha rätt att göra vad fan man vill med sig egen kropp, synd att inte staten fattat det än... :(
Visst E ÄR farligt, asfarligt, men med ett EZ-test undviker man iaf skit i pillren. Har inte haft någon sådan brutal e-baksmälla som King of Clubs, men förstår vad han menar... gäller och va försiktig med E...
Saken är den att MDMA är så gudomligt kul att jag inte vill sluta, är säkert psykiskt beroende men tar så sällan att det troligen inte påverkar min hälsa speciellt allvarligt. |
|
|
| mindshooter |
Det är juh det också....Jag vet juh inte hur JAG kommer reagera på ett piller......Mitt liv kanske blir ett helvete? Vem vet...Är det värt att riskera mitt liv för någonting som jag inte behöver egentligen? Ena gången kan det gå bra...andra åt helvete som fr King of Clubs... Feta ångesten....
Förbjud tobak! :eek: |
|
|
| x-dream |
| Det är väl olika från person till person hur det är med ångesten...Vissa har ju ingen ångest alls....Jag får ångest av av det och även av alkoholen..... |
|
|
| Beamish |
| ja, vem har inte vart ute och slirat en lördag och sen inte mått så bra på söndan....:D |
|
|
| Dj Memento |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Jo precis, man måste fan ha rätt att göra vad fan man vill med sig egen kropp, synd att inte staten fattat det än... :( |
Å andra sidan så är det ju staten som får betala räkningen för ev. utslagning pga att folk gör som dom vill. Jag håller med dig i att min kropp är min egen men det är inte riktigt så enkelt |
|
|
| King of Clubs |
I mina ögon är E den farligaste drogen som går att köpa för pengar i Sverige. Jag tror inte det finns någon drog som skadar psyket mer (per tillfälle, tar här inte hänsyn till beroendefaktorn). Dessutom har jag hört att man kan råka ut för psykisk skada flera år efter att ha brukat drogen. Rätta mej om jag har fel.
| quote: | Originally posted by Dj Memento
Å andra sidan så är det ju staten som får betala räkningen för ev. utslagning pga att folk gör som dom vill. Jag håller med dig i att min kropp är min egen men det är inte riktigt så enkelt |
En riktigt bra poäng, men alkoholister får ju valet att försupa sig bäst dom vill och därmed bli en belastning för staten. Varför ska inte en drognyttjare få möjlighet att missbruka? |
|
|
| Dj Memento |
Nu menade jag givetvis inte att staten inte är puck, för det bevisar den ju om och om igen att den är. :D Det är ju aningen hycklande att tillåta folk att gå ner sig totalt på alkohol men å andra sidan tokhaffa nån som tar sin första E på ett rave.
Det är en grej, den andra är att hela drogdebatten alltid skall vara så jämrans svartvit; antingen är man tokliberal eller helt anti. Detta leder ju till att man inte kan komma fram till någon sorts alkoholliknande lösning för tyngre droger. Det var en artikel i DN i lördags där en fältarbetare intervjuades. Han kände till slut att han inte var välkommen på jobbet pga sin åsikt att att den nuvarande narkotikapolitiken är ett misslyckande. Ett av de problem han tog upp var bl.a. att forskare inte bjöds in i debatten vilket ju vanligtvis är ett naturligt inslag.
Hela samhället har stoppat huvudet i sanden och tror helt allvarligt på att hårdare straff helt magiskt kommer att leda till att människor slutar ta droger alla undersökningar till trots! :conf: :conf: :conf: |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
I mina ögon är E den farligaste drogen som går att köpa för pengar i Sverige. |
Läskigt att läsa om din baksmälla.. för mig har det varit så att ju starkare eufori desto värre baksmälla.. i mina ögon är dock kokain lätt den värsta drogen...har inte tagit det så många gånger men jag vet att det skulle va svårt o tacka nej om jag blev erbjuden.. Tror nog att vissa personer tål droger bättre än andra, framförallt psykiskt. |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Dj Memento
Det är en grej, den andra är att hela drogdebatten alltid skall vara så jämrans svartvit; antingen är man tokliberal eller helt anti. Detta leder ju till att man inte kan komma fram till någon sorts alkoholliknande lösning för tyngre droger. Det var en artikel i DN i lördags där en fältarbetare intervjuades. Han kände till slut att han inte var välkommen på jobbet pga sin åsikt att att den nuvarande narkotikapolitiken är ett misslyckande. Ett av de problem han tog upp var bl.a. att forskare inte bjöds in i debatten vilket ju vanligtvis är ett naturligt inslag.
Hela samhället har stoppat huvudet i sanden och tror helt allvarligt på att hårdare straff helt magiskt kommer att leda till att människor slutar ta droger alla undersökningar till trots! :conf: :conf: :conf: |
Sanning!! Fy faan. Jag har gett upp hoppet om en liberalare drogpolitik i Sverige.
| quote: | Originally posted by Ravesquad
i mina ögon är dock kokain lätt den värsta drogen...har inte tagit det så många gånger men jag vet att det skulle va svårt o tacka nej om jag blev erbjuden.. Tror nog att vissa personer tål droger bättre än andra, framförallt psykiskt. |
Kokain är farligt beroendeframkallande, men på vilket sätt tar kroppen stryk?
Tror verkligen att droger inte är för alla, men vem som helst kan snetända eller må illa dan efter. Det vet man ju om när man ger sej in i leken. |
|
|
|
|