|
Party knark (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gaby
varför är man så nördig som 14-åring??? |
Bättre att vara det då än nu? (Menandes på mig själv):rolleyes: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
där har du svaret Reveal |
svaret på vaddå? |
|
|
| Vitryss |
Aendy: Jag menade aldrig att folk som inte har provat droger inte har rätt att uttrycka sig, visst har ni det. Menade bara att ni inte har rätt att vara allt för fördömmande i era åsikter om oss som väljer att göra det! :)
Och Aendy, måste bara säga att det var ett enormt bra inlägg av dig! Väldigt intressant och nyttigt att läsa...förstod lite varför det fins nykterister, :p
Du har också extremt rätt när du pekar på att man kan ha "ännu" roligare med E och då ha tråkigt när man inte tar..
Helt rätt, så kan det lätt bli, tyvärr, :(
Men jag kan fortfarande efter att ha prövat E tycka det är extremt kul utan, det är svårare, men det går. |
|
|
| Ravesquad |
AFROMAN LYRICS
"Because I Got High"
It's Like, I don't care about nothin man,
roll another blunt, Yea..
I was gonna clean my room until I got high
I was gonna get up and find the broom but then I got high
my room is still messed up and I know why
- cause I got high
I was gonna go to class before I got high
I coulda cheated and I coulda passed but I got high
I am taking it next semester and I know why
- cause I got high
I was gonna go to work but then I got high
I just got a new promotion but I got high
now I'm selling dope and I know why
- cause I got high
I was gonna go to court before I got high
I was gonna pay my child support but then I got high
they took my whole paycheck and I know why
- cause I got high
I wasnt gonna run from the cops but I was high
I was gonna pull right over and stop but I was high
Now I am a paraplegic - because I got high
I was gonna pay my car note until I got high
I was gonna gamble on the boat but then I got high
now the tow truck is pulling away and I know why
- because I got high
I was gonna make love to you but then I got high
I was gonna eat yo too but then I got high
now I'm jacking off and I know why
- cause I got high
I messed up my entire life because I got high
I lost my kids and wife because I got high
now I'm sleeping on the sidewalk and I know why
- cause I got high
I'm gonna stop singing this song because I'm high
I'm singing this whole thing wrong because I'm high
and if I dont sell one copy I know why
- cause I'm high:p |
|
|
| NordLight |
Nu lär det bli debatt!
Jag tycker faktiskt att allt borde släppas fritt. Min uppfattning är att det är upp till var och en att bestämma över och ta ansvar för sitt eget liv... ingen inblandning och inget förmynderi.
Svenska staten är i sin folkhälsopolitik inte särskild konsekvent. Skall man förbjuda den ena drogen, måste man förbjuda alla. Det skulle då även innefatta alkohol, nikotin m.m.
Dessa "droger" (som även jag nyttjar friskt) har ju en bevisad negativ effekt på oss.
Jag är nyfiken på hur statsfinanserna skulle se ut om alla skulle sluta röka och dricka sprit. Utan de skatteintäkter är vi snart bankrutt... därför skulle de aldrig förbjuda dem...
Jag tror att oavsett hur många förbud och lagar vi har, kommer alltid en viss grupp människor att hamna i missbruk, oavsett om det är alkohol, kokain eller matmissbruk...
Jag tycker inte att den delen av befolkningen som faktiskt kan "bruka" en drog skall drabbas av att några få inte kan hantera det.
Släpp därför allt fritt och belägg droger med skatter, precis som med ciggen. Då har vi pengar till att vårda dem som faktiskt inte klarar av att säga "Nej" dagen efter. Och vi andra har valmöjligheter i våra liv.
NordLight |
|
|
| reveal |
eller så skiter vi helt enkelt i dom som inte klarar det...
om det är upp till var och en att sköta sig, varför ska jag då sköta de som inte klarar sig? jag vill inte att mina skattepengar ska gå till knarkare? då kan de lika gärna ligga på gatan (där jag inte ser dom såklart) |
|
|
| Aendy |
| Hmm... Nordlight, varför tar du den riktningen i ditt resonemang, att släppa allt fritt. Du borde ju inse att det förnuftiga valet om man kör efter filosofin allt eller inget, vore att jobba för ett förbud mot alla droger som du nämner. Det är ju en mindre förändring än att släppa allt lös. |
|
|
| NordLight |
Jag håller inte med dig. Det förnuftiga i sammanhanget vore att låta dig och mig och alla andra använda sitt eget förnuft för att fatta egna beslut. Jag är av princip negativ till lagar som inskränker min handlingsfrihet och min möjlighet att bestämma själv över saker som bara drabbar mig själv.
Mvh
NordLight |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by NordLight
Jag är av princip negativ till lagar som inskränker min handlingsfrihet och min möjlighet att bestämma själv över saker som bara drabbar mig själv. |
Jag vet, hur störigt är det inte? Hade lätt haft mitt eget sedeltryckeri om inte det funnits lagar mot det. Vissa saker ska kontrolleras av överheten, människan är funtad på det viset att ges man lillfingret tar man gärna hela handen. Jag tycker du ska vara nöjd med att du får röka och supa. Om vi haft en riktigt jälig "magister" hade han dragit in de privilegierna oxå om vi hade fortsatt tjata. |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag vet, hur störigt är det inte? Hade lätt haft mitt eget sedeltryckeri om inte det funnits lagar mot det. Vissa saker ska kontrolleras av överheten, människan är funtad på det viset att ges man lillfingret tar man gärna hela handen. Jag tycker du ska vara nöjd med att du får röka och supa. Om vi haft en riktigt jälig "magister" hade han dragit in de privilegierna oxå om vi hade fortsatt tjata. |
Jag håller med dig om att det måste finnas lagar. Dessa skall bygga på ett normsystem som framförallt omfattar samspelet mellan individer så att inte någon kommer i klämm. Klart att det inte funkar med sedeltryckeri, men som jag skrev tidigare så ogillar jag lagar som inskränker min handlingsfrihet och min möjlighet att bestämma själv över saker som BARA DRABBAR MIG SJÄLV. Och inte andra...
Greetz
NordLight |
|
|
| reveal |
| det är ju ingen hemlighet att missbruk drabbar andra än sig själv, den som inte inser det... |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by reveal
det är ju ingen hemlighet att missbruk drabbar andra än sig själv, den som inte inser det... |
Ja det gör dem. Men mitt "bruk" drabbar ingen !
Som jag sa tidigare kommer det alltid finnas dem som inte kan bruka, oavsett vad det rör sig om. Vad kan jag säga mer... happens.
Greetz
NordLight |
|
|
|
|