|
De Offtopic Thread #5 (pg. 85)
|
View this Thread in Original format
| Gladius |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
Jep, maar niet hoger dan midden-Noorwegen. Wat wil je weten? Want er is immers zo veel over te zeggen, echt een aanrader! |
hoger gaan we normaal gezien ook niet hoor, we hebben maar een kleine 2 weken... Misschien hebt ge wat tips/aanraders? We gaan de tent meepakken en proberen zoveel mogelijk eten, zodat we daaraan weinig moeten uitgeven. We gaan van hieruit met den auto, maar zijn nog een beetje aan het bestuderen hoe we het best gaan; ik dacht om in den heenweg langs Zweden te rijden, zodat we Kopenhagen/Stockholm/Oslo kunnen bezoeken, en de terugweg een deel met de ferry naar Noord Denemarken, zodat we niet 2x dezelfde route moeten doen...
Is het toegelaten om daar wild te camperen eigenlijk? |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by Gladius
hoger gaan we normaal gezien ook niet hoor, we hebben maar een kleine 2 weken... Misschien hebt ge wat tips/aanraders? We gaan de tent meepakken en proberen zoveel mogelijk eten, zodat we daaraan weinig moeten uitgeven. We gaan van hieruit met den auto, maar zijn nog een beetje aan het bestuderen hoe we het best gaan; ik dacht om in den heenweg langs Zweden te rijden, zodat we Kopenhagen/Stockholm/Oslo kunnen bezoeken, en de terugweg een deel met de ferry naar Noord Denemarken, zodat we niet 2x dezelfde route moeten doen...
Is het toegelaten om daar wild te camperen eigenlijk? |
Wij zijn twee keer met de ferry via Noord Denemarken gegaan. Aankomst in Noorwegen in Kristiansand. Maar ik denk dat het idd beter is van telkens een andere weg te nemen, dan ga je nog veel meer te zien krijgen. Hou er wel rekening mee dat die Scandinavische landen echt (maar dan ook écht) heel erg duur zijn ... en in die grootsteden zal het dus zeker niet beter zijn. Wild camperen lijkt me uitgesloten aangezien Noorwegen echt wel heel strenge wetten heeft. Bovendien valt het niveau van Engels onder de bevolking - ondanks mijn verwachtingen - heel erg tegen dus begin het daar maar is uit te leggen ... 't lijkt met best dat je gewoon zo veel mogelijk rond trekt aangezien er zoveel mooie plaatsen zijn en je vaak zo veel mooie ongerepte natuur onderweg tegenkomt. Er zijn wel heel erg vaak meren en fjorden waardoor je ook vaak plaatselijk een boot moet nemen voor de overzet, dus hou daar ook rekening mee in je budget. Bergen is de enige "echte" grote stad die we bezocht hebben, en die is op zich wel de moeite maar met één dag kom je wel ruimschoots toe. Probeer ook zeker door een plek te rijden waar er kans is om elanden te zien ... als je ginder bent vind je daar wel genoeg info over ... Wanneer ben je van plan te gaan? |
|
|
| Gladius |
We vertrekken den 22ste, tot ergens begin oktober, dus wsl nog geen 2 weken. Het kan wel eens frisjes worden denk ik =), dus we moeten echt wel warme kleding meenemen.
Ik weet niet wanneer ge juist gegaan zijt, maar ik lees in de Lonely Planet (& ook internet) over de 'Allemannsretten' of 'right to access':
| quote: | | On uncultivated land, you may go anywhere you like on foot or on skis and picnic wherever you want. You may also put up a tent for the night - or sleep under the stars - but you must keep at least 150 m away from the nearest house or cabin. If you want to stay for more than two nights in the same place, you must ask the landowner's permission, except in the mountains or very remote areas. However, in the mountains and other remote areas, you may camp without permission. |
Dus wildcamperen lijkt met echt geen probleem hoor.
Dat het heel duur is... tja, we gaan zoveel mogelijk kosten besparen natuurlijk, steeds kamperen en veel eten meenemen, en als het weer te slecht is in DNT hutten of desnoods in hostels.
Weet ge toevallig nog hoeveel ge betaalt hebt met de ferry? Ik weet niet of het goedkoper kan dan dit:
| quote: | | Ferry 'Color Line' Hirtshals (N-Den) - Kristiansand of Larvik (Nor, beide ten W van Oslo): met een ECONOMY CAR PACKAGE €203 heen en terug, 3 personen. |
|
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
. Bovendien valt het niveau van Engels onder de bevolking - ondanks mijn verwachtingen - heel erg tegen dus begin het daar maar is uit te leggen ... ' |
in welk land is dit anders, er is geen enkel volk in europa dat zoveel talen kan en er moeite voor wil doen dan de belgen
@johan: mijn moeder en vader vertrekken vanavond naar noorwegen, en ze beweren dat het goed te doen is om met de auto tot ginder te rijden. zeker als je kan afwisselen. kpeins dat ze de ferry nemen tot in kristiansand |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
in welk land is dit anders, er is geen enkel volk in europa dat zoveel talen kan en er moeite voor wil doen dan de belgen
@johan: mijn moeder en vader vertrekken vanavond naar noorwegen, en ze beweren dat het goed te doen is om met de auto tot ginder te rijden. zeker als je kan afwisselen. kpeins dat ze de ferry nemen tot in kristiansand |
merci om het te vragen man!
maar ik dacht toch ook dat ze in Scandinavië vrij goed engels spraken. Mss vooral in de steden dan? |
|
|
| Dev |
| Sinds gisteren kermis hier in Tongeren.. Dé trance-scene van tegenwoordig. :crazy: |
|
|
| FUSyke |
| Kan er mij iemand wat namen geven van goeie Spaanse resturants in Antwerpen? |
|
|
| Jasperovitsj |
El Pintxo is een goed Baskisch tapas-restaurant vlak aan de gedempte zuiderdokken (Best. Chorizo. Ever.). We zijn ook eens goed gaan eten in een Spaans restaurant op de Suikerrui, maar ik kan zo direct niet meer op de naam komen.
EDIT: Las Tapas dus :) |
|
|
| CygnusX |
| comocomo is ook een aanrader! Het is een keer iets anders, zo aan een lopende band eten :) |
|
|
| FUSyke |
Mercie voor de suggesties! Er zijn zoveel Spaanse restaurants in Antwerpen en daarom wou ik eens weten welke goeie zijn en welke ik beter links laat liggen.
Vanaf volgende week begin ik aan mijn brugopleiding in Antwerpen en na de les wil ik wel eens een Spaans restaurantje meepikken :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| En waarom u beperken tot Spaanse keuken? Er valt in 't Stad serieus goed te bikken :) |
|
|
|
|