|
Den Knäppa Tråden (pg. 117)
|
View this Thread in Original format
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by dbl
och sen när blev psykolog och psykfall samma sak???? :rolleyes: |
Suck.. Läser du ens vad du själv skriver?
Du sa att om han har sånna tankar i den åldern så ska han söka hjälp hos en psykolog. Därav kallar du honom enligt mig ett psykfall. |
|
|
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by ScuL
hehe i Holland finns högstadiet inte. man går i grundskolan från 4 års ålder tills man är 11~12 sen är det Gymnasiet tills man är 17~18.
De första två år i Holländska gymnasiet liknar lite på 'freshman' åren man ser i Amerikanska filmer
Iofs är lärarna på gymnasiet mkt striktare än på grundskolan |
Men då är väl "gymnasiet" obligatoriskt antar jag? |
|
|
| jeremy1984 |
gick ju visserligen i bollebygd.. värsta hålan ju :p |
Haha, bollebygd har en grymt god pizzeria btw ;/ (antagligen den enda pizzerian där men :p) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Dioxys
Du sa att om han har sånna tankar i den åldern så ska han söka hjälp hos en psykolog. Därav kallar du honom enligt mig ett psykfall. |
mjoo.. jag läser nog vad jag skriver ja... suck.. eller nått
men nee... fortfarande inte samma sak... hade han varit ett psykfall hade han troligtvis inte ens varit i skolan. inte en vanlig skola iallafall.. bara för att man går till en psykolog behöver man ju inte vara psykfall... om du tycker det e så.. så visst.. men det får ju stå för dig det
jeremy: pizzan i bollebygd funkar la ja.. men finns faktiskt 2st pizzerior :eek:
så vilken menar du???? hehe ;) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by jeremy1984
Men då är väl "gymnasiet" obligatoriskt antar jag? |
det är obligatoriskt att följa läxor tills man är 16. Sen får man bestämma själv om man förtsätter med gymnasiet eller sluta och jobba. |
|
|
| n0bben |
lustigt, i sånna fall är jag ett psykfall |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by n0bben
lustigt, i sånna fall är jag ett psykfall |
:eek: oh nooooooo... alla aktar sig för nobben :nervous:
hehe :p :crazy: |
|
|
| dbl |
mjoo.. jag läser nog vad jag skriver ja... suck.. eller nått
men nee... fortfarande inte samma sak... hade han varit ett psykfall hade han troligtvis inte ens varit i skolan. inte en vanlig skola iallafall.. bara för att man går till en psykolog behöver man ju inte vara psykfall... om du tycker det e så.. så visst.. men det får ju stå för dig det
jeremy: pizzan i bollebygd funkar la ja.. men finns faktiskt 2st pizzerior :eek:
|
|
| Dioxys |
Men vänta lite nu.. Stod det något om stavning i motiveringen till betyget?
Tycker ni hakar upp er på fel saker här.. Och varför har han som du säger "dålig fantasi", kom med motivering till det... Det är ganska subjektivt enligt mig.
Han visar ju klara tecken på att han har grym fantasi och enligt mig ett sinne för humor. Jag skulle iaf kunna se det, klaga på stavningen isf men berömt honom för hans kreativitet!
Att just det var en ganska snuskig och våldsam historia har väl med mognaden att göra, men det tanke på att lärare inte sa ett ord om stavning osv så tror jag inte hon/han tittade på det så värst mycket på det. Jag tror att om man berömmer ungen för hans kreativitet så kan han nog hitta något kul att göra och man uppmuntrar till att han kanske tycker det blir roligt att skriva historier osv...
edit: kollade nu på motiveringen igen och där stod det att det var bedrövligt språkbruk. Jag tyckte då dem hörde ihop med hur grotesk resten av historian var. Skulle man användt en väldigt korrekt svenska hade det bara sett fel ut...
Ursäkta tjatet, men jag är bara så less på svensk skola :/ Läste nånstanns att skulle man ta en tjänsteman i t.ex. byggbranschen för 100år sedan och sätta honom och jobba nu hade han inte förstått ett dugg. Hade man istället tagit hit en lärare för hundra år sedan hade den inte haft några problem att förstå. |
|
|
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by ScuL
det är obligatoriskt att följa läxor tills man är 16. Sen får man bestämma själv om man förtsätter med gymnasiet eller sluta och jobba. |
Jaha, inte helt olika det svenska systemet ändå då :)
(...)
Haha, hela 2st?? :eyes:
Asså hmm.. den som är en bit ifrån godisaffären..på andra sidan gatan? :p |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by jeremy1984
Jaha, inte helt olika det svenska systemet ändå då :)
Haha, hela 2st?? :eyes:
Asså hmm.. den som är en bit ifrån godisaffären..på andra sidan gatan? :p |
käkade inte så mycket där när jag bodde i bollebygd.. tyckte den andra pizzerian va bättre faktiskt |
|
|
| n0bben |
Men vänta lite nu.. Stod det något om stavning i motiveringen till betyget?
Tycker ni hakar upp er på fel saker här.. Och varför har han som du säger "dålig fantasi", kom med motivering till det... Det är ganska subjektivt enligt mig.
Han visar ju klara tecken på att han har grym fantasi och enligt mig ett sinne för humor. Jag skulle iaf kunna se det, klaga på stavningen isf men berömt honom för hans kreativitet!
Att just det var en ganska snuskig och våldsam historia har väl med mognaden att göra, men det tanke på att lärare inte sa ett ord om stavning osv så tror jag inte hon/han tittade på det så värst mycket på det. Jag tror att om man berömmer ungen för hans kreativitet så kan han nog hitta något kul att göra och man uppmuntrar till att han kanske tycker det blir roligt att skriva historier osv...
edit: kollade nu på motiveringen igen och där stod det att det var bedrövligt språkbruk. Jag tyckte då dem hörde ihop med hur grotesk resten av historian var. Skulle man användt en väldigt korrekt svenska hade det bara sett fel ut...
|
hmm. förstår jag dig rätt om du tycker uppsatsen var värd ett G? du måste skämta. angående om hans fantasi är "grym", så är den just det. grym. inte lustig för fem öre. |
|
|
|
|